האומיקרון ממשיך להתפשט: הזן החדש של נגיף הקורונה ממשיך לעורר בהלה רבה ברחבי העולם, בעיקר בשל מהירות התפשטותו. בערב הסעודית נרשם מספר שיא של מאומתים יומיים העומד על 5,362 ביממה האחרונה.

המקרים בממלכה, עלו באופן דרמטי מתחילת השנה עם התפשטות האומיקרון. גם מדינות ערביות אחרות במפרץ ראו עלייה בזיהומים בחודש האחרון, כאשר גם כווית וקטאר שוברות את שיאי המקרים היומיים הקודמים.

באוסטריה נרשמו שיאי מאומתים גם כן ביממה האחרונה, כאשר אובחנו בסך הכל במדינה 18,427 מאומתים לנגיף. בהונגריה מספר המאומתים היומי קפץ ל-7,883 כאשר 29% מהם מאובחנים באומיקרון. עם זאת, הממשלה הדגישה כי מספר המאושפזים בבתי החולים נמצא בירידה.

בתוך כך, עד כה אובחנו ברוסיה 698 מקרים של וריאנט האומיקרון של נגיף הקורונה, כך מסרה סגנית ראש הממשלה טטיאנה גוליקובה. לדבריה, הממשלה תכין צעדים חדשים על מנת להתמודד עם העלייה בתחלואה עד סוף השבוע.

הרשויות בבולגריה דיווחו כי ביממה האחרונה נרשם שיא מאומתים יומי, העומד על 7,062. הנתונים הרשמיים הראו כי עיקר הנדבקים הם בווראינט האומיקרון.

"חיסוני בוסטר וסגר הרמטי - אי אפשר לנתק את הדברים, הם באים ביחד"

בעוד וריאנט האומיקרון ממשיך להתפשט ברחבי העולם, במדינות רבות הופעלו הגבלות וצעדים עד לכדי סגר על מנת להתמודד עם הנגיף. עו"ד דיקלה בינר שמתגוררת בהולנד, שוחחה היום (רביעי) עם אראל סג"ל וחן ליברמן ב-103FM וסיפרה על המתרחש. 

"כרגע בהולנד יש סגר החל מה-18 בדצמבר, הסגר עכשיו הוא סגר מלא לפני כן היה סגר חלקי. המשמעות היא שכל החנויות הלא חיוניות סגורות, זאת אומרת כלי כתיבה, בגדים וכדומה. מה שכן פתוח זה, רק סופר מרקט ובתי מרקחת".

בהמשך דבריה, התייחסה בינר לנתוני התחלואה במדינה: "לפני שהתחלנו את הסגר המלא היינו בסגר חלקי, משום שבגל הדלתא מספר המאושפזים היה מאוד גבוה. כשגל האומיקרון הגיע להולנד האשפוזים הגיעו לסדר גודל של 2,800, כאשר בטיפול נמרץ היו כמה מאות. הספיקה פה בהולנד של האשפוזים, ב-4,000 אשפוזים זה מעבר ליכולת שלה".

בינר התייחסה גם להשוואה לישראל, והסבירה: "בהולנד יש כמעט פי שניים אזרחים. כשראו את האומיקרון הממשל החליטה עד כאן, הגוף המייעץ לממשלה מבחינה רפואית אמר שהוא צופה פשוט אי ספיקה של בתי החולים אם לא יעשו סגר מלא תכף ומיד. במיוחד בדצמבר החגים, התיירות, התכנסויות התקהלויות, קריסמס".

"מה זה עשה? יש עוד נתון שאני חייבת לציין, עד ה-18 לדצמבר התושבים בהולנד לא קיבלו חיסוני בוסטר, זה מהותי. הממשלה קיבלה החלטה על מבצע בוסטרים נרחב מיידי וסגר מלא. אמרו שבחגים יהיו התקהלויות והתחלואה תעלה", אמרה.

על מערכת החינוך במדינה הוסיפה: "היא הייתה סגורה כל התקופה אבל בגלל שזה חופשת חורף. אבל, הקדימו את הסגירה של מערכת החינוך בשבוע. היא נפתחה אתמול כי הסתיימה חופשת החורף".

"המספרים כרגע בעלייה, ההדבקות בעלייה אבל נתוני האשפוז בירידה מתמדת אם דיברתי על 2,800, כל יום רואים עוד ועוד ירידה. כרגע כמות המאושפזים בהולנד היא בסדר גודל פחות ממחצית מהשיא שהיה. למעשה, מה שקרה זה בוסטרים, מבצע מאוד גדול שעשו פה וחיסנו בפחות מחודש למעלה מ-45 אחוזים, כמעט כל שבוע שני מיליון מתחסנים. במקביל, סגר הרמטי שאי אפשר לנתק את הדברים, הם באים ביחד", סיכמה.

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm