סולן להקת U2, בונו, שהה במסעדה בטיילת של העיר ניס בעת שהמחבל מוחמד לוחאג'-בוהלל ביצע את פיגוע הדריסה שהותיר לפחות 84 קורבנות וחולץ על ידי כוחות מיוחדים של המשטרה אחרי דקות ארוכות של מתח וחשש. לפי הדיילי מייל הבריטי, בונו, שמחזיק בבית בעיירה הסמוכה, ישב עם חברים במרפסת של מסעדת "לה פטיט מייסון" כאשר לוחאג'-בוהלל החל לנסוע לתוך ההמונים בטיילת שצפו במופע הזיקוקים לכבוד יום הבסטיליה. "לפתע ראיתי אנשים רצים, בלי לצעוק", שחזרה בעלת המסעדה, אן-לורה רובי. "זו הייתה פאניקה שקטה – זה היה יוצא דופן".



אנשי הצוות מיהרו לסגור את התריסים של המסעדה וכל האורחים, בהם גם ראש העיר של ניס לשעבר כריסטיאן אסטרוסי, התבקשו להסתתר ולהישאר רגועים עד אשר אנשי היחידה ללוחמה בטרור חילצו את כולם מהמקום. "לקח חצי שעה עד שהמשטרה הוציאה אותנו", סיפר אחד הסועדים. "כמו כולם, בונו שם את ידיו מעל הראש והתבקש להישאר רגוע. השוטרים חששו שיש טרוריסטים שמסתובבים חופשי וכולם היו חשודים".



זו הייתה הפעם השנייה שכוכב הרוק הענק נקלע לאירוע טרור בצרפת. בנובמבר האחרון שהתה להקת U2 בפריז בעיצומה של מתקפת הטרור ולמרות זאת, הם החליטו בונו וחבריו להישאר בעיר ואחרי שהניחו זרים ליד הבטקלאן הם קיימו את הופעתם המתוכננת.



הפיגוע בצרפת. צילום: רויטרס
הפיגוע בצרפת. צילום: רויטרס




בתוך כך, נמשכת חקירת הפיגוע בטיילת. הבוקר נמסר כי גבר ואישה, שזהותם לא נחשפה, נעצרו בחשד למעורבות בהתקפה, והם מצטרפים לחמישה עצורים קודמים, בהם רעייתו בנפרד של המחבל לוחאג'-בוהלל. גורם המקורב לחקירה גם חשף כי לוחאג'-בוהלל ביקר בטיילת של ניס עם המשאית השכורה שלו ביומיים שלפני ההתקפה.



על אף שבדאע"ש מיהרו לקחת אחריות על הפיגוע, החוקרים עדיין לא ביססו קשר בין לוחאג'-בוהלל לבין ארגון הטרור. על אף שהמחבל היה מוכר לרשויות בעיקר מפשעים קטנים, הודה היום ראש הממשלה, מנואל ואלס, כי ככל הנראה תהליך ההקצנה הדתי שלו היה מהיר מאד.



"החקירה תבסס את העובדות, אבל אנחנו יודעים שהרוצח עבר הקצנה מהירה", אמר ואלס בראיון ללה ג'ורנל דו דימנש. "הטענה של דאע"ש ביום שבת בבוקר וההקצנה המהירה של הרוצח מאשרות את האופי האסלאמי של ההתקפה הזו". הוא הוסיף כי "דאע"ש מעניקים לאנשים בלתי יציבים חבילה אידיאולוגית שמאפשרת להם להפוך את הפעולות שלהם להגיוניות. זה כנראה מה שקרה בניס".



שרת הבריאות, מריסול טוריין, מסרה אתמול כי 85 בני אדם עדיין מאושפזים בעקבות הפיגוע בטיילת, כאשר 18 מהפצועים עדיין נמצאים בסכנת חיים, בהם גם ילד.