המוזיקאי מוקי הוא לא זמר שמפחד להביע את דעותיו הפוליטיות. חבר להקת "שב"ק ס'" לשעבר הצהיר כמה פעמים במהלך הקריירה שלו באופן פומבי תמיכה בתהליך שלום עם הפלסטינים, וכמו כן התבטא נגד הפערים בחברה, העוני הרווח ושחיקת מעמד הביניים בשיריו ובראיונות. הדיון בתיקון לחוק האפליה שביקשו להעביר חלק מחבר הקואליציה לא עבר מתחת לרדאר של מוקי.

עם הסערה שפרצה בעקבות התבטאותם של חברי הכנסת שמחה רוטמן ואורית סטרוק (הציונות הדתית) על תיקון חוק האפליה, כאשר סטרוק הכריזה: "אסור לכפות על רופא לתת שירות אם זה נוגד את אמונתו הדתית" ורוטמן ציין שבעל מלון דתי יוכל לבחור שלא לארח קבוצת הומואים, מוקי הגיב בחריפות.

"בגרמניה ובארצות נוספות באירופה של שנות ה-30 וה-40 של המאה הקודמת, רק לפני 80 שנה, היית יכול לראות את השלט 'אין כניסה לכלבים וליהודים' מתנוסס במקומות שונים: על חנויות, בתי קפה, בנייני פרלמנט ועוד. חשבתי על זה שוב היום, כשאני רואה את מצעד הטירלול והרשע שזועק שבשם אמונה דתית יוכל רופא לבחור במי לטפל ובמי לא, בעל עסק יוכל לבחור למי לתת שירות ולמי לא, ש'מסמן' את השונים", כתב הזמר.

"אני מאמין שהחוקים האלה וחוקי הבל וטיפשות נוספים שנמצאים בכותרות כרגע, חוקי גזע לכל דבר ועניין - לא יעברו בסופו של דבר", הוסיף, "אבל אני חושש שעצם הדיון בהם, עצם העובדה שהם על השולחן ובשיח הציבורי - והנזק האדיר והאיום כבר נעשה".
 
"האמת היא שאין לי בעיה עם ממשלה מצד זה או אחר של המפה הפוליטית, ואני כמובן מאמין שחובה לכבד את רצון העם כפי שבא לידי ביטוי בתוצאות הבחירות", סיכם מוקי. "אבל הגזענות, השנאה לשונה ולאחר, היריקה בפרצופי האזרחים כאן היא חציית קו אדום. עלינו להיות ערים, עלינו להיות בני אדם לפני שאנחנו אזרחים, עלינו החובה להגן על נשמתנו כפרטים וכחברה, פן נהפוך לכל מה שתמיד בזנו לו ויראנו ממנו, כבני אנוש, כיהודים, כאזרחים, כבעלי מצפון ונפש חופשיה, שמתנגדת ולא מכירה בהבדל בין דם לדם. אחים אנחנו. בואו נשמור עלינו. ונשמרתם לנפשותיכם זה לא סיסמה של זהירות בדרכים, אלא צוו השעה לכל בעל.ת לב".