1. בן גוריון. הפסל שהוצג מול ביתו של דוד בן גוריון

לרגל שנת החמישים לפטירתו של דוד בן גוריון ערכה עיריית תל אביב-יפו טקס הסרת הלוט מעל פסל הברונזה של בני הזוג בן גוריון המבוסס על תצלומי עבר שלהם, והוא מתעד סצנה ריאליסטית בגודל 1:1 של הזוג העומד זה לצד זו ולידם מקבץ יונים. המקום שנבחר להצגת הפסל הוא שדרות בן גוריון מול בית בן גוריון.

מופעים ליום האישה ופסטיבל הגיטרה באילת: תרבות בזמן מלחמה
חיית במה: השחקן סשה דמידוב על המשמעות החדשה של המחזות מאז ה-7 באוקטובר

את הפסל הזוגי יצרה האמנית שירה זלוור שבחרה להציג את ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל, כאחד האדם, כאזרח וכתושב תל אביב-יפו, העיר שחי בה עם אשתו פולה בן גוריון. הפסל הנושא את השם 'פולה ודוד בן גוריון' מציג זוג ישראלים מבוגרים וצנועים המהווים השראה מעצם נוכחותם האנושית.

"הצבת הפסל מול ביתם התל אביבי של בני הזוג בן גוריון היא דוגמא לאמנות רחוב המתכתבת עם ההיסטוריה העירונית של העיר העברית הראשונה, בה הכריז בן גוריון על הקמת מדינת ישראל. מי שהיה מדינאי וראש הממשלה הראשון של ישראל, הקדיש את חייו לחזון הציוני ולבניית מדינת ישראל והתפתחותה כמדינה דמוקרטית ויהודית" אומר רון חולדאי ראש עירית תל אביב יפו.

הפסל הזוגי הוא חלק מאוסף האמנות הציבורית של העיר תל אביב-יפו שבימים אלו מתחדש בעשרות עבודות פיסול שיוצבו ברחבי העיר.

ביום שבת 17.2 יחלו סיורים של מועדון "דיגיתל", מבית בית בן-גוריון במטרה לגלות את סיפורי העיר והמדינה המסתתרים בין השכונות והבתים.

להרשמה: https://bit.ly/3wjXc9E

טקס הסרת הלוט  (צילום: כפיר סיון)
טקס הסרת הלוט (צילום: כפיר סיון)

2. "מאנא".  להקת מחול ורטיגו באופרה הישראלית

להקת המחול ורטיגו מגיעה לאופרה הישראלית עם יצירתה האייקונית של נעה ורטהיים- 'מאנא – כלי של אור'  שעלתה לראשונה ב-2009 והפכה לרלוונטית בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר והמלחמה.

העבודה מייצגת את החיפוש אחר האור והתקווה גם ברגעים קשים. מושג הבית הנוכח ביצירה לעומקו משול ל "מאנא", כלי המאפשר את הגשמת הרוח. קירות הבית האיתנים הופכים ביצירה – כמו בחיים עצמם – להכרח קיומי. 

במקביל וכחלק אינטגרלי מיצירתה של הלהקה ומפעילותה החברתית והקהילתית פותחת הלהקה את ביתה לחיילים שחוו טראומה -  בחוות חוסן בכפר האמנות האקולוגי ורטיגו בקיבוץ נתיב הל"ה-  בשיתוף עם ארגון  נכי צה"ל ואגף השיקום במשרד הביטחון.

לינק לטריילר https://youtu.be/PSc6b_nbvxk

''ורטיגו'' (צילום: אלעד דבי)
''ורטיגו'' (צילום: אלעד דבי)

''מאנא'' (צילום: אפרת מזור)
''מאנא'' (צילום: אפרת מזור)

''מאנא'' (צילום: אפרת מזור)
''מאנא'' (צילום: אפרת מזור)

3. "אוי אליאס אליאס". חגיגות העשור להצגה במוזיאון אגם

במלאת עשור להצגה האהובה "אוי אליאס אליאס" שבה ההצגה לבמה. זהו מפגש פסגה של שלושה פרפורמרים ישראלים שדי להזכיר את שמם וכבר יש סיבה לחייך: מוני מושונוב, דרור קרן וליליאן ברטו במופע מערכונים ופזמונים מאת חנוך לוין ולכבוד יום הולדתו ה-80.

מוזיאון אגם, ראשון לציון

יום חמישי ה-29.2 בשעה 20:00 

https://bit.ly/3U93bYM

4. "אמת ערומה" מופע מחול חברתי 

"אמת ערומה", מופע מחול חברתי של להקת המחול של יניב הופמן, נוצר בתקופת הקיטוב החברתי בישראל וקיבל טוויסט מפתיע לאחר אסון ה-7 באוקטובר. דרך התנועה המופע שואל שאלות על לפני, במהלך ועל היום שאחרי, שאלות שאנחנו אולי רוצים להימנע או להתכחש להן.

"העבודה על ‘אמת עירומה’ החלה לפני ה-7.10.  אז, היא עסקה בגילוי הכואב ובתובנה החזקה שאיננו אומה נפלאה ומאוחדת כמו שחשבנו. היא עסקה בפיצול, בתחושת השבטיות והסקטוריאליות שאפיינה את ימי טרום השבת השחורה, ואת ההבנה המטלטלת שאולי אנחנו לא אחים וזו חתיכת אמת עירומה לעסוק בה. ואז הגיעה השבת השחורה וטרפה את הקלפים. שם נאלצנו להבין, שרק ביחד ננצח, ושאין לנו את הפריבילגיה להתפצל" אומר יניב הופמן. 

העבודה שזורה באלמנטים רבים שיעוררו את קהל הצופים, רכבות ללא קטר וללא כיוון, קוביות בטון שמסתובבות על הבמה ומאזכרות לנו אנשים שאינם? חטופים שלא הוחזרו? או קברים של מי שקיפחו חייהם? 

ההופעות הקרובות:

מוצ"ש 30.3 בשעה 20:45 תמונע

יום שלישי 9.4 בשעה 20:00 בית המחול באר שבע

יום שלישי,  21.5  בשעה 20:30  תיאטרון תמונע

מוצ"ש, 25.5 בשעה 20:30  תיאטרון תמונע

יום חמישי, 20.6 בשעה 20:30 מרכז מחול שלם, ירושלים

https://www.yanivhoffman-dance-company.com/%D7%90%D7%9E%D7%AA%D7%A2%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%9E%D7%94

להקת המחול ''אמת עירומה''  (צילום: דורית הופמן)
להקת המחול ''אמת עירומה'' (צילום: דורית הופמן)

להקת המחול ''אמת עירומה'' (צילום: דורית הופמן)
להקת המחול ''אמת עירומה'' (צילום: דורית הופמן)

5. תערוכת לחם ושושנים 18

עמותת "סינדיאנת הגליל" ו"מען" ארגון עובדים מקיימות מדי שנה תערוכה שנתית של מכירת יצירות אמנות, שהכנסותיה מוקדשות לפרויקטים המקדמים ומעודדים את שילובן של נשים ערביות בשוק העבודה.

התערוכה שנדחתה מדצמבר בגלל המלחמה תתקיים בשבוע האישה בתאריכים  6-9 במרץ, בגלריה מאיה בתל אביב, ובה יוצגו למכירה עבודותיהם של כ-400 אמנים ואמניות, בהם שמות בולטים בשדה האמנות: זויה צ'רקסקי, מיכל נאמן, עאישה עראר, אדם יקותיאלי (know hope), כרים אבו שקרה, אורי גרשט, גדעון רובין ואחרים.

חלק מהעבודות מתייחסות למלחמה ולאירועי ה 7.10.

במהלך התערוכה בימים חמישי, שישי ושבת יתקיים "אמפתיה 21" שאוצר חגי אולריך, אירוע מיצגים מיוחד המשלב אביזרים, אופנה וכוריאוגרפיה, בהשתתפות אסף כץ, מאיה קפלן, מיכאלה כצביץ’ וניקה רשטניקובה.

במרכז המבקרים הירוק של סינדיאנת הגליל שבכפר כנא, מתארחים מדי שנה אלפי מבקרות.ים מהארץ ומהעולם. שם הם נחשפים לאתגרים ולמסרים הייחודיים של העמותה שכל רווחיה מושקעים במיזמים חברתיים לקידום נשים ולקירוב והבנה בין החברות.

למכירה מוקדמת באתר התערוכה: breadandroses.org.il

אוצרים: דני בן שמחון, שרון ליאור, לאה אביר, ארז וגנר וחגי אולריך.

תערוכת ''לחם ושושנים'' (צילום: אשרף פואחרי)
תערוכת ''לחם ושושנים'' (צילום: אשרף פואחרי)

זויה צ'רקסקי - מדף בספרייה הלאומית בירושלים, טכניקה מעורבת (צילום: יוצרת: זויה צ'רקסקי)
זויה צ'רקסקי - מדף בספרייה הלאומית בירושלים, טכניקה מעורבת (צילום: יוצרת: זויה צ'רקסקי)