השבעה על אמה של ספיר ניסני, העיתונאית ששפכה שמן רותח על אמה, הסתיימה היום (שני). סבה וסבתה של ניסני, ששכלו את בתם, דיברו עם "מעריב אונליין" וסיפרו על תחושותיהם הקשות. רחל בר, סבתה של ספיר סיפרה לליאורה גולדנברג-שטרן: "חזרנו הביתה . השבעה היתה בכפר סבא, זה לא פשוט". בר סיפרה כי ניסני לא ביקרה את משפחתה במהלך השבעה ואף לא דיברה איתם. סבה של ספיר הודה כי לא ראה את נכדתו כבר חצי שנה ואמר: "לא קל לאף אחד ואנחנו לא יכולים לדבר".



רחל בר, סבתה של ספיר ניסני
רחל בר, סבתה של ספיר ניסני




לפני כחודש וחצי בשיחה ראשונה, עצובה ובלעדית ל"מעריב אונליין
", סיפרה הסבתא של ניסני את השתלשלות האירועים. הכתובת, לדבריה, הייתה על הקיר כבר מזמן.



"מאוד קשה לנו עם כל הפרסום", סיפרה. "לפני כמה שבועות היא שמה תמונות שלי בפייסבוק עם עוגת יום הולדת. ככה סיפרו לי. בזמן המריבה הנוראית הזאת לא הייתי שם. כל פעם ספיר הייתה מתקשרת אלי ואומרת: 'אמא נתנה לי מכות, אמא עשתה לי ככה'. מרים היא הבת שלי, היא בת 50. היא מונשמת ומורדמת בבית חולים. הייתי אצלה כמובן בביקור אבל אי אפשר לראות אותה. הכל סגור מזכוכית. עומדים מרחוק. קשה מאוד".



הן אף פעם לא הסתדרו?


"תמיד הן היו רבות. ספיר לא הייתה רבה רק עם הבת שלי. גם עם האחיות התאומות. גם איתי. כל הזמן הייתי אומרת לה, 'אל תריבי עם אמא. היא עובדת, עושה בשבילך דברים'. אז היא הייתה עושה פרצופים שלא מתאים לה, שלא נראה לה".



איך את קיבלת את הבשורה הקשה?
"הכל קרה בערב שהבת השנייה שלי, זלדה, חיתנה את הבן שלה. ספיר לא נתנה לאמא שלה ולתאומות להגיע לחתונה המשפחתית. היא פשוט לא הסכימה שהם יבואו לחתונה. המריבות שם לא נגמרו. אנחנו היינו בחתונה, ראיתי שהן לא מגיעות ואמרתי למשפחה הקרובה 'אני מאוד מודאגת' וביקשתי לברר מה קורה. הלב שלי אמר שמשהו לא טוב קרה".


ניסתה להכין שיקוי ניסיוני

כזכור, במהלך חודש אפריל שפכה ניסני סיר שמן רותח על אמה ופצעה אותה באורח קשה ושבוע שעבר היא נפטרה מפצעיה. בהתחלה היה חשד כי ספיר שפכה את השמן בכוונה מתוך מטרה לרצוח את אמה, אך הפרקליטות לא הצליחה להוכיח זאת והיום הוגש נגדה כתב אישום על גרימת מוות ברשלנות.



על פי כתב האישום, בליל המקרה ניגשה הנאשמת למטבח הבית, לצורך רקיחת תבשיל נטורופתי ניסיוני, תחום בו התעניינה לאחרונה, אותו הגתה, אשר מרכיביו הם שמן ומלח. היא חיממה כליטר שמן לטמפרטורה גבוהה מאד וביקשה להביא מלח דק. "לצורך כך, החליטה הנאשמת לנסות להתגנב לחדר השינה החשוך, לצעוד בו במעבר הצר הסמוך למיטה, ליטול את המפתח מתחת לראשה וכריתה של אמה, לפתוח באמצעותו את חדר הארונות, ולקחת ממנו את המלח הנחוץ לה".



כיוון שעל פי הבנתה של הנאשמת ערבוב מתמיד של השמן היה חיוני לשמירה על ערכו התזונתי של התבשיל המיועד, היא נטלה עמה את הסיר לחדר השינה. היא החזיקה את הסיר "באופן רעוע ובלתי יציב" ולא הדליקה את האור בחדר השינה. עם כניסתה לחדר השינה, נתקלה הנאשמת בשואב אבק רובוטי אשר היה מונח אותה עת על הרצפה ואשר בו לא הבחינה, מעדה לפנים לכיוון המיטה, ואיבדה אחיזה בסיר בו השמן הרותח, אשר חלק ניכר מתכולתו נשפך ישירות על איברי גוף שונים בפלג גופה העליון של אמה.



כתוצאה מכך נגרמו לאם כוויות קשות ועמוקות בכ-30 אחוזים משטח גופה. ניסני הדליקה את האור ונבהלה למראה האם הפצועה. היא הבהילה אותה לחדר המקלחת, שם ניסתה להתיז מים קרים על גופה והזעיקה את מד"א. האם אושפזה במצב קשה בבית החולים שיבא. במשך כחודש נאבקה על חייה, עד שנפטרה, כתוצאה מכוויותיה הקשות.