מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, מכנס הבוקר (רביעי) דיון מכריע בנושא חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו, בו יוחלט האם להמליץ על הגשת כתב אישום בתיקי 1000 ו-2000. הערב, בתזמון מצוין, ישודר ראיון עם אלשיך בתוכנית "עובדה". לקראת השידור, סיפרה אילנה דיין בגלי צה"ל על מה שוחחה עם המפכ"ל. 

לדבריה, אחד שהפתיעו אותה היה שהוא אומר שהוא מכיר את חומרי החקירה מילה במילה. "אלשיך אמר שרוב תקופת חקירות נתניהו עסקה במה שהוא נתן ולא במה שהוא קיבל". 
עוד סיפרה דיין כי המפכ"ל הולך רחוק מאוד בטענות שלו על מהלכים שנעשו כדי לאסוף מידע על חוקרי נתניהו. "אלשיך עבר תהליך בהקשר הזה. הוא מבין שהוא נשאב לזירה הפוליטית וצריך להגיב למתקפות והולך הרבה יותר רחוק ממה שציפיתי".

על פרשת ריטמן אמרה דיין שהמפכ"ל טוען כי כל הטענות והבעיות התדמיתיות של המשטרה לא נוגעות בו. "מאוד יכול להיות שאלשיך צודק בניתוח פרשת ריטמן, ברור שהוא שגה באשליה שהוא יכול לעבור את הביקורת". "הוא היה מאוד נחוש להוציא את המשטרה מהבעיה התדמיתית אליה נקלעה, לא בטוח שהוא הצליח".
עוד אמרה מגישת עובדה, כי מהתרשמותה מליווי המפכ"ל בשנה האחרונה, "מדובר באדם חד, מהיר מחשבה ומתעתע. מאוד שונה מהדימוי של השפם והכיפה". "עוד דבר שהפתיע אותי היה ששאלתי אותו למה הוא הכי מתגעגע בשב"כ והוא אמר שלחדרי החקירות"