הקלחת הפוליטית ממשיכה לבעבע בעקבות איחודן של "כחול לבן" ו-"תקווה חדשה" בסבב הבחירות הקרובות. היום (שני) שוחחה על כך חברת הכנסת מירב בן ארי ("יש עתיד") עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, והתייחסה לאפשרות כי הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט יחבור לשני השרים, מה שעלול להפוך לחיבור שיוריד את מספר המנדטים של מפלגתה: "אני חושבת שהמקום של גדי הוא ביש עתיד, וזה נראה לי החיבור הטבעי ביותר".

בדבריה, ח"כ בן ארי ביקשה לאחל לשר הביטחון בני גנץ ושר המשפטים גדעון סער בהצלחה בבחירות הקרובות, בהן כאמור ירוצו יחדיו: "סער היה ממש בסכנה של אחוז החסימה, ומדובר בקולות טובים שחשובים לנו, לגוש שלנו. אגב, יש שם גם אנשים טובים שאני מאוד אוהבת וישבתי ואיחלתי להם הצלחה מכל הלב. זה היה ממש להציל את תקווה חדשה, וטוב שנעשה האיחוד הזה כי שניהם אנשים ראויים וטובים".

לטענתה, החיבור גם מועיל לגוש המפלגות שהקימו יחדיו את ממשלת ישראל ה-36, מכיוון "שקולות אלו היו הולכים לאיבוד. יש אחד שהוביל את הדרך במהלך השנה האחרונה - ראש הממשלה יאיר לפיד. גם כל מה שהוא עשה בשנה האחרונה בכדי לשמור על הממשלה וגם כי אנחנו המפלגה השנייה בגודלה כמעט בכל סקר. יש קפטן לנבחרת הזו".

יאיר לפיד (צילום: מרק ישראל סלם)
יאיר לפיד (צילום: מרק ישראל סלם)

לשאלתם של כספית ואלדד, האם חיבור של גדי איזנקוט לגנץ וסער יהפוך את "כחול לבן התקווה החדשה" למפלגה השנייה בגודלה, השיבה בן ארי: "אני אשמח שגדי אייזנקוט יכנס. אמרתי את זה כבר ואני אומרת את זה הרבה זמן. אמרתי את זה לו, ואמרתי את זה בכל אמצעי התקשורת - אני חושבת שזה דבר מבורך. אני חושבת שהמקום של גדי הוא ביש עתיד, וזה נראה לי החיבור הטבעי ביותר. אבל שוב, זה כמו לשאול את הכלה שהיא בכלל לא יודעת אם היא רוצה להתחתן. לפי מה שהבנתי, לפחות ביומיים האחרונים - הוא עוד לא ממש החליט אם הוא נכנס לפוליטיקה. בהנחה שהוא יחליט, אני ממש אשמח".

עוד היא הוסיפה כי "אנחנו עושים הכל בכדי שייכנס, אבל זו ההחלטה שלו בסוף. זה הולך להיות קמפיין קשה, אנחנו הולכים להילחם על הצביון של המדינה הזו. הרי על זה יש עתיד כל הזמן מדברים - על מדינה יהודית ליברלית עם ערכים. יש לנו מסר של ממלכתיות, של אחדות, זה מסר כל כך חשוב בעיניי. זהו מסר שיש עתיד מעבירה מהיום בו היא נכנסה לכנסת - זו מפלגת מרכז שמאפשרת בית לכולם".

חברת הכנסת הדגישה כי הקמפיין של "יש עתיד" לא נועד להיאבק על קולות הבוחרים של בני גנץ וגדעון סער, וכי בבחירות הקרובות "יש עתיד" לא פוסלת אף מפלגה: "שמעתי על הרבה אנשים שלא ישבו עם הרבה אנשים, אבל בממשלה הזו כולם ישבו עם כולם. הכל יכול לקרות בפוליטיקה. אתם יודעים שזו ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. גם את הצהרות החרדים אני לוקחת בעירבון מוגבל. בואו נחכה ונראה, ולא נמהר לפסול".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm