בחירות 2022: ראש עיריית גבעת שמואל וראש רשימת הבית היהודי, יוסי ברודני, התראיין היום (שני) בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס להכרזתו של איתמר בן גביר באשר לאופן ריצתו בבחירות הקרובות. 

ריצה בנפרד? איתמר בן גביר ימסור "הודעה פוליטית חשובה"

בכיר בציונות הדתית בביקורת על בן גביר: "לא נראה שיש רצון מצידו לריצה משותפת"

"אני לא חושב שבן גביר הוא חלק מהציונות הדתית לחלוטין", אמר ברודני בפתח הריאיון, "הציבור הדתי הלאומי גדול ורחב, נכון הוא גם מגוון אבל בסופו של דבר רוב רובו הוא ציבור מחבר, שחי ונמצא בכל מקום, ואנחנו כל הזמן מדברים על להשתלב, להיות חלק מהחברה הישראלית. כל מי שעושה כל מיני דברים שמושכים לקיצוניות זה לא דבר טוב. לצערי הרב מפלגת 'הציונות הדתית' כמו שהיא היום, לא הייתי רוצה שאני הולך ברחוב שיגידו עליי שאני חלק ממפלגת הציונות הדתית, חד וחלק".

"מפלגת הבית היהודי הייתה בכל כנסות ישראל פרט לאחרונה", הוסיף, "אנחנו רואים את בני הנוער שלנו נמצאים בכל מקום, צה"ל, במערך ההתנדבות, לכן כל השאר הם ספיחים. עם כל הכבוד למפלגת 'הציונות הדתית', חלק גדול מהמצביעים הם בכלל לא שייכים לציבור הדתי הלאומי. כשבן גביר וסמוטריץ' מתפצלים בשביל טקטיקות זה לא אומר שהם מתפצלים באמת. אני רוצה לראות שהם אומרים שהם רוצים ממשלה רחבה, ביום שאני אשמע אני אגיד שזה לא טקטי. הם בודקים איך הם יביאו יותר מנדטים".

לאחר מכן אמר יו"ר הבית היהודי כי "אנחנו עובדים על פי סקרים שאנחנו עושים ואנחנו רואים את המגמות, בבחירות הקודמות ימינה קיבלה שבעה מנדטים, היום במה שנקרא 'הרוח הציונית' יש מנדט וחצי שניים, יש עוד חמישה מנדטים שמחפשים את המפלגה. גם ב'ציונות הדתית' הצביעו בלית ברירה ואומרים בצורה ברורה שאם תהיה מפלגה שמייצגת את הערכים שלהם הם היו מעדיפים להצביע לה. יש את מרכז הבית היהודי, כבר הרבה זמן לא חידשו את המתפקדים, נעשה את כל הדברים האלה מיד לאחר הבחירות".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM