בחירות 2022: חברי מפלגת "הרוח הציונית" הגיבו לדברים שאמרו ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ באשר לניסיון להגיע להסדר מדיני עם הפלסטינים, וטענו כי "בדיוק בשביל זה אסור שתקום ממשלת שמאל צרה. רק הרוח הציונית תמנע ממשלות צרות ותוביל לממשלת אחדות, רחבה וציונית". שר התקשורת יועז הנדל, מספר 2 במפלגת "הרוח הציונית", שוחח הערב (חמישי) עם פרופ' אריה אלדד ורוני בר-און ב-103FM והגיב לדברים.

יועץ אסטרטגי מעריך: מדוע מפלגת "הרוח הציונית" תתקשה לעבור את אחוז החסימה?
השר הנדל: "שנים מנסים לפתות אותי לחבור ל-61 לנתניהו, לא הסכמתי ולא אסכים"

בפתח השיחה, תהה פרופ' אריה אלדד האם היינו צריכים לחכות לבחירות על מנת לשמוע מהי דעתם האמיתית של חברי הכנסת אחד על השני. השר הנדל טען מנגד: "אני חושב ששמעת תוך כדי השנה גם דברי ביקורת וגם השלמה, גם דברים טובים וגם פחות, לפחות אני יכול להעיד על עצמי שאני אדם מפוקח ורציני, כך התייחסתי גם למשרד השלי וגם לנושאים אחרים שמטרידים את מדינת ישראל. אני אגיד דבר אחד שהוא ברור - לא הצלחנו להחזיק את הממשלה הזו, מאוד רציתי, חשבתי שזה הדבר הנכון אבל בסופו של דבר חוסר היציבות הפוליטית קשור בזה שנשענו על הקצוות, לא הקמנו ממשלה מספיק רחבה ולכן זה לא עבד".

"בסוף את תעודת הפטירה הוציאו סילמן ועוד שני חברים שלך", טען בר און, והשר הנדל השיב: "אני לא יודע אם סילמן חברה ובימין הקיצוני, אני היסטוריון, היסטוריה לא קובעים על סמך חודשיים. גם על העת העתיקה יש ויכוחים. אני לא יודע אם זו זועבי, רע"מ או החברים ברע"מ, אני חושב שמנסור עשה כברת דרך אבל החברים שלו שם לא תיפקדו, מרצ או סילמן, אולי שיקלי. בסוף שורה תחתונה - אני מאמין במבחן התוצאה, כמו שאני בוחן את עצמי, את משרד התקשורת והעובדים שלי במבחן התוצאה, ככה אני מצפה מכולנו".

עוד הוסיף השר הנדל, כי "אני חושב שאני פוליטיקאי מאוד עקבי בעמדות שלי, מאז ומעולם אני מתנגד לשותפות עם ה'משותפת', תמיד אומר שצריך ממשלת אחדות ותמיד מנסה להציג לציבור תמונת מצב מפוקחת של המציאות".

באשר לאמירותו של ראש הממשלה יאיר לפיד כי אין לו בעיה להסתמך על המשותפת, אמר הנדל: "יאיר לפיד, אני מעריך אותו אבל אין שום יכולת להקים ממשלה עם המשותפת. קודם כל ברמה הערכית, הרי אני מנעתי ממשלה כזו, וגם ברמה הפרקטית. אני הולך עם הרבה אנשים שיש להם עמדות ערכיות לא בהכרח כמו שלי, בקואליציה כך זה קורה. לפעמים אתה מקים קואליציות, היו כאלה שהקימו קואליציות עם חרדים שהעמדות שלהם לא בדיוק אותן עמדות ציוניות לאלו שהקימו את הקואליציה, ויש כאלה שהקימו עם שמאל מרכז, ולכן יש חשיבות גדולה במערכת בחירות להציב תמונה אידאולוגית, להגיד מי אתה ומה אתה ולהסביר שמי שהולך לממשלה צרה עם המשותפת זה לא נכון".

בנוסף הדגיש כי "אלה שאומרים משמאל שהם עומדים להקים ממשלה בלי המשותפת, החרדים והליכוד משקרים כי זה אומר בחירות נוספות. אלה שרוצים להקים ממשלה צרה, ביבי ובן גביר, זה אומר שתהיה ממשלה לא יציבה גם כן. לכן גם הם משקרים כשהם אומרים יציבות. לכן הפתרון הפוליטי היחיד זה ממשלת אחדות ציונית רחבה".

כמו כן, למרות תוצאות הסקרים האחרונים, הנדל אופטימי לקראת הבחירות שייערכו בנובמבר הקרוב. "אני זוכר את הסקרים בדיוק בתקופה הזו לפני מערכת הבחירות הקודמת, למרות שאנחנו חוטפים הרבה אש משני הצדדים אפשר לראות שאנחנו נמצאים מתחת לאחוז החסימה בקצת, יש סקרים שעברנו ונעבור בהמשך. אנחנו מסתכלים על פוטנציאל המצביעים, יש המון ישראלים שהם ציונות דתית נורמלית, שלא רוצים להצביע לסמוטריץ' ובן גביר".

לאור אמירותיו, תהו צמד המגישים האם איחוד בין בן גביר לסמוטריץ' עשוי לסייע לו ולשקד בהשגת הקולות. השר הנדל הסביר: "מה שיפה בישראל שיש המון יועצים פוליטיים וכל אחד אומר משהו הפוך. אני לא יודע להגיד לך אם זה עוזר או מזיק, אני יודע להגיד דבר אחד – אנחנו מציבים יהדות מסוג אחר של סמוטריץ' ובן גביר, ותפיסת עולם מסוג אחר. המצביעים שלנו הם כאלה שרואים בשירות הצבאי ערך גדול, בקירוב לבבות, בניית גשרים, הם לא עסוקים כל הזמן בנגד מי הם ולא משנה אם זה ערבים או אחרים, הם לא עסוקים לשמר את המונופול של החרדים על היהדות אלא עסוקים ביהדות מקרבת. לכן, בסוף הרבה מאוד אנשים מהציונות הדתית לא מסוגלים להצביע להם בין אם הם ביחד או לחוד".

"גם השבוע יצטרפו עוד אנשים מהציונות הדתית וגם איילת היא החילונית הכי דתייה שאני מכיר ואני אם תרצה הדתי עם התדמית הכי חילונית", אמר, וסיכם: "בסוף בסוף אנחנו מפלגה שמבטאת את הקול הזה, יהיה בה הרבה ציונים דתיים ואמיתי הוא רק חלק מעוד אנשים. בסוף מדינת ישראל יש אנשים טובים שרוצים בית כזה של ימין ממלכתי, הם לא במחנה רק ביבי, מנהלים ויכוח לגיטימי על עמדות. יש לי ויכוח עם גנץ על הפגישות עם אבו מאזן, אמרתי את זה כל השנה, עם התפיסה המדינית שלו, ויש לי בעיה עם מחנה רק ביבי ותפיסות העולם שלהם. זה לגיטימי בדמוקרטיה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm