ברגע האחרון: יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו הצליח לפשר היום (שני)  בין דגל התורה ואגודת ישראל, המרכיבות את יהדות התורה, ושכנע אותן לרוץ יחדיו במערכת הבחירות הקרובה. בתמורה, התחייב נתניהו לתקצב את מוסדות החינוך שאינם נדרשים ללימודי ליבה.

נתניהו לאחר דברי ברקת ב-103FM: "אף אחד לא יפטר את היועמ"שית"
נתניהו טען שלליכוד יש נבחרת מצוינת - החלטנו לבדוק של מי הכי טובה | הצביעו  

ישי כהן, עיתונאי כיכר השבת, התארח בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, והתייחס למחלוקת בין הגורמים המרכיבים את יהדות התורה: "בסיס המחלוקת זה מתווה חינוך שהושג בין אחת החסידויות הגדולות בישראל לבין משרד החינוך, שנמצא בממשלת בנט־לפיד. מתווה שעל פיו מכניסים מספר מקצועות לימודי ליבה לתוך תלמודי הליבה ובתמורה יקבלו תקציב הרבה יותר גדול, סוג של צ'ופר, תמריץ ללמוד לימודי ליבה".

"מגיעים בדגל התורה ואומרים 'לא יקום ולא יהיה, אנחנו לא מאפשרים מתווה חדש, אנחנו מאבדים את העצמאות על החינוך החרדי, לא יכולים שהקולות שלנו ישמשו את האידיאולוגיה שלכם'", ציין כהן שהוסיף כי במידה שגוש נתניהו ישיג 61 מנדטים בבחירות הקרובות, העניין יפתר מבחינתם, אך במידה שלא כל הסיפור יפתח מחדש.

הוא הדגיש כי בעיניו גם קיום לימודי ליבה בתוך החברה החרדית, לא יסייעו לצעירים החדרים לצאת לשוק העבודה: "זה כל הרעיון, התמריץ של הכסף בתקציבים כאן זה כדי שיכניסו יותר לימודי ליבה. אם אתה חושב שדרך לימודי הליבה היו פותרים את סוגיית התעסוקה של הצעירים החרדים התשובה היא לא. אין שם באמת מקצועות שיאפשרו לבחור החרדי להצליח בשוק העבודה".