בדרך לבחירות: סקרי מנדטים שפורסמו הערב (שלישי) בחדשות 12 ובכאן 11, מצביעים על התחזקות משמעותית של הציונות הדתית על חשבון הליכוד. הרשימה ברשות בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר מקבלת 14 מנדטים בשני הסקרים, כאשר הליכוד זוכה ל-30 ו-31 מנדטים בהתאמה, שמהווים את המספר הנמוך ביותר מאז שהחלה מערכת הבחירות. 

לפיד במסר לגנץ: "אחת משתי המפלגות הגדולות צריכה להקים את הממשלה"
סמוטריץ' הציג את דרישותיו המשפטיות והבהיר: "הן לא יחולו על נתניהו"  

ראש הממשלה יאיר לפיד נשאר יציב עם 25 מנדטים למפלגתו בשני הסקרים, בעוד המחנה הממלכתי עומד בשני הסקרים על 11 ו-12 מנדטים, בהתאמה. ראש הממשלה רשם התחזקות משמעותית בסקרים, לאחר שהחל את מערכת הבחירות עם כ-20 מנדטים. 

נתניהו תוקף את לפיד בצל המהומות בירושלים (צילום: דוברות הליכוד)

יש לציין כי על פי שני הסקרים כל המפלגות הנמצאות היום בכנסת עוברות את אחוז החסימה, מלבד הבית היהודי ובל"ד. רע"מ וחד"ש-תע"ל עומדות על גבול אחוז החסימה, עם ארבעה מנדטים כל אחת. מרצ מקבלת בחדשות 12 חמישה מנדטים ובסקר כאן עומדת גם היא על סף אחוז החסימה על המספר 4. 

כאמור, הבית היהודי בראשות איילת שקד נשארת גם הפעם מתחת לאחוז החסימה בשני הסקרים, עם פחות מ-2% מהקולות. מפלגת בל"ד לא נכנסת לכנסת גם כן, על פי הסקרים. 

ישראל ביתנו נשארת יציבה עם שישה ושבעה מנדטים בהתאמה, ש"ס עומדת על שמונה מנדטים ומפלגת העבודה יציבה גם היא מעט מעל אחוז החסימה, עם חמישה מנדטים בשני הסקרים. 

בכאן 11 ביקשו לדעת מי מבין המועמדים זוכה לתמיכה רבה יותר לראשות הממשלה. ראש הממשלה הנוכחי לפיד זכה ל-32% בלבד מהקולות ויו"ר האופוזיציה נתניהו זכה ל-44%.

באשר לאחוזי ההצבעה המסתמנים בבחירות הקרובות, בחדשות 12 בדקו כי  69% מכלל המשתתפים בסקר השיבו כי הם היו מצביעים במידה שהבחירות היו מתקיימות כבר כעת. 

עוד עולה מהסקר של חברת החדשות כי 44% מהנשאלים חושבים שהטיפול של הממשלה במצב הביטחוני הוא "טוב", לעומת 50% שחושבים שהטיפול הוא רע. 6% השיבו כי אינם יודעים.