הסערה סביב הצעתו של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', לפיה תבוטל עבירת "מרמה והפרת אמונים", ממשיכה להסעיר את המערכת הפוליטית, 13 ימים לפני הבחירות לכנסת ה-25. הבוקר (רביעי) הגיבה לדברים בתכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן (הליכוד) שטענה כי השינוי לא ישפיע על ההליך המשפטי של בנימין נתניהו ותקפה את ראש הממשלה יאיר לפיד: "עושה דברים שנתניהו לא היה חולם בחלומותיו הגרועים לעשות, אין עליו לא דין ולא דיין".

כבר בפתח דבריה השיבה דיסטל, כמו חברה למפלגה בועז ביסמוט, כי הצעתו של סמוטריץ' לא תשפיע על תיקי נתניהו: "משפט של נתניהו לא עומד להתבטל, הנה עומדת ח"כית מכהנת בליכוד, שדיברה עם נתניהו, המשפט של נתניהו - הסירו דאגה מלבכם, לא עומד להתבטל".

היא אף טענה כי המשפט מועיל ליו"ר הליכוד ולמחנה הימין: "אם נשים את הסבל של נתניהו רגע בצד, המשפט הזה טוב לימין. ככל שהמשפט נמשך האמון בנתניהו לא יורד אבל האמון בפרקליטות ובמשטרה יורד פלאים. לא הולכים לאכוף את זה רטרואקטיבית, אני שמעתי את בצלאל אומר. הסירו דאגה מלבכם, לטובת הימין והשמאל - המשפט יימשך".

בנוסף, היא הסבירה כי לעבירת "הפרת אמונים", אין אח ורע בעולם וציינה כי "זו עבירה אמורפית, קרקע פורייה להפליל כל פוליטיקאי. כל מי שבא לתקן את המושג הזה חוטף משהו על הראש. אין לה מקבילות בעולם, בטח בתוך מדינת ישראל שגם ככה נגועה בפוליטיזציה במערכות אכיפת החוק, זה לא דבר רע שהדבר הזה יבוטל".

"הציבור מביע אמון כל כך נמוך במערכת הזו, אמון שיאה למדינה דיקטטורית יש פה בעיה אמיתית ורוב הציבור מסכים איתי. גם ההוגנים משמאל יבואו ויאמרו שיש פה בעיה אמיתית. אם אחנו רואים נפוטיזם, ובאמת לשים פס על היועמ"שית והעקרונות הקדושים, המשטר של לפיד עושה את זה באור ירוק, אין עליו דין, אין עליו דיין", הוסיפה.

יאיר לפיד (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
יאיר לפיד (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

חברת הכנסת המשיכה לתקוף את ראש הממשלה לפיד וטענה: "הבן אדם הזה עושה דברים שנתניהו לא היה חולם בחלומות הכי גרועים שלו לעשות. אני אומרת לך, שכמו שאתה אומר לי שלא היה מעולם ראש ממשלה שעומד עם חצי מהעשייה שלו גם לא היה מעולם ראש ממשלה במדינה דמוקרטית שנשפט על עבירה תקדימית שלא הייתה לפניו מעולם. צריך לבוא לדבר הזה בחרדת קודש, זה הציבור שבחר בו. אנחנו רוצים לראות הליך תקין, לא פרקליטות שמשנה את כתב התביעה שלה לאורך המשפט כי היא פשוט הגיעה לא מוכנה".

בנוסף, היא התייחסה לאמירה של שמעון ריקלין, אשר יצרה סערה: "לגבי מה שריקלין אמר, אני רוצה להגיד לכם משהו לגבי האוכלוסייה הזו, היא עולה כל הזמן בסקרים הפנימיים של הליכוד, אנחנו שואלים כל הזמן מה מידת הוודאות שלך שאתה רוצה את הליכוד בשלטון - 100 אחוזים. החבר'ה האלה שלא יוצאים להצביע הוודאות שלהם בתמיכה בנתניהו גבוהה יותר". 

"זה שגנץ מתוייג כטוב הלב התמים והממלכתי, כולנו זוכרים את ניסקורן, שנתניהו לא היה יכול לנשום בזמן מגפה. אי אפשר לנהל דמוקרטיה שבה כל דבר ביקורת על מוסדות מדינה נתפס כניסיון להרוס ולחרב. אני אדון ככל שחפצה נפשי גם בגנרלים הגדולים ביותר. לומר לי שאני נגד הצבא? זה שטות. השמאל שהודף כל ביקורת כזו, כיוון שהבכירים באופן פלא תמיד מגיעים מהשמאל, מישהו פעם אחת יבדוק שאין קצינים ימניים מוכשרים מספיק? כולנו יודעים שסטטיסטית הבכיר היום הוא היאיר גולן של מחר, זו עובדה. יש פה דיכוי של ימניים. צאו להצביע - הליכוד השקט שנמצא בכל הארץ, זה שהורדם על ידי התקשורת, אנשים יקרים וטובים", סיכמה דיסטל.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm