"נכון להיום, לקואליציה של נתניהו אין את הכוחות הפוליטיים להעביר את הרפורמות במערכת המשפט, שמשמעותן פגיעה קשה במערכת. זה לא יקרה עם רוב של 61 במקרה שהוא ינצח. אבל עם זאת, לך תדע מה עלול לקרות בסיטואציה הנוכחית", כך אומר עו"ד יהודה וינשטיין, היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, בראיון ל"מעריב".

לדבריו "בתקופתי, ביבי נחשב לאביר שלטון החוק והוא הגן על מערכת המשפט, אבל משפטו הפלילי גרם להיפוך בעמדותיו לקראת בחירות".
וינשטיין עמד בראש מערכת התביעה והייעוץ המשפטי לממשלה כאשר לפתחו הונחו סוגיות משפטיות קשות נגד אישים בכירים כמו אביגדור ליברמן, שרה נתניהו, פרשת הרפז ועוד.

את החוויות מהתפקיד ואת הנושאים המשפטיים שעמדו על הפרק הוא העלה בספר "היועץ" (הוצאת ידיעות אחרונות). היועץ המשפטי לשעבר אינו מקל ראש בכל הקשור ליוזמות השונות הנוגעות למערכת המשפט שנשמעות ממחנהו של נתניהו. "אלו דיבורים רעים ומגמות לא טובות", הוא מדגיש ומוסיף "אבל כאמור, אם הממשלה תקום על חודו של קול יהיה קשה עד בלתי אפשרי להעביר יוזמות שכאלו. להצהיר אפשר, אבל קשה לבצע".

עוד הוא אומר כי "אני אומנם לא כל כך חרד ובטח לא ברמה קיומית, אבל אסור להתייחס לנושא זה בשוויון נפש. אני לא מעלה בדעתי שאפשר ברוב של 61 קולות להעביר פסקת התגברות, ביטול סעיף הפרת אמונים בספר החוקים ואת החוק הצרפתי". וינשטיין: "סעיף הפרת האמונים חל רק לגבי עבירות עוון ולא שוחד ולכן הוא לא רלוונטי לגבי נתניהו. הרכבת המשפטית כנגדו כבר יצאה מהתחנה וזה יהיה סיפור קשה עד בלתי אפשרי לבטל את המשפט. בכל אופן מדובר ביוזמות נועזות, שבזמנו אפילו לא חשבו על זה".

וינשטיין מגלה כי בזמנו כיועמ"ש נוצר ויכוח בינו לבין שר המשפטים דאז יעקב נאמן ביחס לשאלה באיזה רוב פרלמנטרי ניתן להעביר את פסקת ההתגברות. "נאמן רצה רוב של 64 חברי כנסת ואני הסכמתי ל־67 ולכן היוזמה נפלה. בכל מקרה לא דובר על רוב של 61", הוא אומר ומוסיף כי "עבירת הפרת האמונים בחוק היא פרובלמטית, אבל מנגד זהו דבר חמור לבטל אותה ברוב רגיל".

על תופעת התגברות כוחם של ח"כ איתמר בן גביר וח"כ בצלאל סמוטריץ', אומר וינשטיין כי "כיום כל אחד אומר בן גביר. אפילו האינסטלטור שהיה אצלי היום מצביע בן גביר. אני לא מבין את התופעה".