אולי מספיק כבר עם ה"מתונים" האלה בליכוד. מדובר בתרגיל הישרדות שנועד לאותת למנדטים הבורחים מהליכוד ש"אנחנו עדיין נורמליים". הם לא. כולם כאיש אחד סמרטוטים. אחרי הפגרה יגיע השלב הבא ברפורמה של נתניהו ולוין.

"הסכמה לאומית רחבה": גוברים הקולות בליכוד נגד חקיקה חד-צדדית
בליכוד מבהירים: "אין מרד, רה"מ יפעל להוביל את המשך החקיקה בהסכמות"

ה"מתונים" ינהלו קמפיין "הצהרות מתונות". ביום ההצבעה יסתגרו סמוטריץ' ובן גביר בחדר עם נתניהו (הרמטכ"ל יבקש פגישה ויידחה) ויבהירו לו ש"או הצבעת בלוק או שאין לך ממשלה" והליכוד כאיש אחד יצביע על המשך קיום הממשלה. בינתיים ה־D9 של הקואליציה ממשיך במסע ההרס שלו. בשובל שהוא מותיר אחריו מתערבבים חורבות הדמוקרטיה, זכויות אדם, ערעור הביטחון, גל נטישה פנימי ופגיעה כלכלית באזרחים שנשארים. ובמקביל המשך מסע החרמת מדינת ישראל ברחבי העולם. נראה לכם אפוקליפטי? צודקים.

המחירים עולים? הממשלה החליטה על פתיחת שוק החלב ליבוא. למה? כדי להוזיל את מחירו לצרכן. החלטות קודמות במשק החלב כמו היתר יבוא גבינות וחמאה לצורך הוזלה גרמו דווקא לייקור אותם מוצרים. מי זה בעצם "הליכוד" הזה שמדובר בו? אוסף של לוביסטים פתוחים לכל רעיון, בייחוד כזה שמתאים להם ולשולחיהם.

למעשה, כולם בכנסת, כולל באופוזיציה, הם לוביסטים של משהו ומישהו. זה מתחיל באידיאולוגיה, עובר בהטבות למקורבים וכלה בג'ובים. ההבדל בין הקואליציה והאופוזיציה הוא בין מושחתים לנורמטיביים, אף שגם הנורמה המקובלת היא לא פאר היצירה של ממשל תקין. בינתיים שוד ואפליות.

לפני שבוע החליטו סמוטריץ' ורגב שתושבי הערים שנמצאות במצב סוציו־אקונומי גבוה ישלמו יותר על תחבורה ציבורית החל מהסתיו הקרב. נחשו מי בין הזוכים. נכון, חרדים מבני ברק ומתנחלים חמש דקות מכפר סבא. גם ערבים בפריפריה יהיו זכאים להנחות, אלא שכאן הסלקציה מסובכת ולא צריך להיות סקרן כדי להבין לאן זה הולך.

בכלל, בזמן האחרון מתרומם גל טינה אנטי־ערבית סמויה בחסות גב קואליציוני. "היא הסיבה לט' באב", הגיב חבר מועצת העיר מגדל העמק מטעם ש"ס בתגובה לאישור תוספת שכר של 5% ליועצת המשפטית של העירייה, עו"ד מיסא שחברי. "היא נטע זר! הוציאה שני צווי הריסה לבית חב"ד! אם הייתה מחליטה אחרת הייתי מעלה לה ב־15%!".

החלק המעודד הוא שמרבית חברי המועצה, כולל ראש העיר, גינו והתוספת אושרה. מילא העוינות שהיא חלק מהמהות של חלק ניכר מהקואליציה, העניין הוא שהבן גביריזם מאפשר שימוש חופשי בנימוקים מטורללים להצדקת מדיניות. כמו שעו"ד מיסא היא "הסיבה לט' באב", אז ה' ציווה לנו את השטחים כמדיניות הממשלה.

בצד המרוץ להחרבת הדמוקרטיה, שלל החרמות מצד ה"עולם" בכל העולם. לפני שבועיים הודח נציג ישראל ממועמדות לתפקיד בכיר בקונגרס אדריכלים בקופנהגן לאחר שנציגת פלסטין תקפה אותו בגין מדיניות ממשלתו. ישראל היא היחידה בעולם שהאגודה האנתרופולוגית האמריקאית החליטה להחרים, והשבוע הועלתה דרישה חוזרת של הפרלמנט האירופי לחקור פשעי מלחמה ישראליים בגדה וברצועה.