הסיכוי שהרשות הפלסטינית תקבל מעמד של חברה מלאה באו"ם הוא נמוך וליתר דיוק אפסי. זאת ההערכה הרווחת בקרב דיפלומטים בכירים במטה הראשי של האו"ם בניו יורק.  

המשטרה לקראת טלטלה? כך ישפיע מינוי אבשלום פלד למפכ"ל על הארגון
המדינה תגיש כתב אישום? משמעות ההחלטה החריגה בעניין פילבר

מועצת הביטחון צפויה לקיים הערב דיון מיוחד בבקשת הרשות הפלסטינית. הבקשה זקוקה לתמיכה של תשע מהחברות הבלתי קבועות במועצה. גם תמיכה בהיקף הזה לא בטוחה. מה שקרוב לוודאי יסכל את הבקשה הפלסטינית יהיה ווטו אמריקאי.  

מאז 2011 הרשות הפלסטינית היא במעמד של "מדינה משקיפה", שאינו מעניק לה זכות הצבעה. לקבל מעמד של מדינה חברה קבועה באו"ם כרוך בתהליך ארוך ומורכב.

גלעד ארדן תוקף את האו"ם (צילום :ללא קרדיט)

לפני דיון במועצת הביטחון בבקשה, מקימה המועצה ועדה מיוחדת שדנה בהמלצות לקדם את הבקשה או לדחותה.

בדיון שהתקיים בעצרת על המלחמה בעזה, נשא שגריר ישראל גלעד ארדן נאום חריף ביותר. "אם היטלר היה חי כיום הוא היה משבח את האו"ם", הצהיר.  ארדן הציג את התמונה המפורסמת של היטלר בחברת המופתי אל-חוסייני, שצולמה בעת פגישה בין השניים ב-1941. השגריר תקף את הבקשה הפלסטינית לחברות מלאה. "האו"ם מפר את האמנה שלו, שוקל לאכוף הקמה של מדינת טרור פלסטינית. זאת לא תהיה מדינה רגילה, אלא מדינה פלסטינאצית".

גלעד ארדן (צילום: REUTERS/David 'Dee' Delgado)
גלעד ארדן (צילום: REUTERS/David 'Dee' Delgado)

להערכת דיפלומטים בכירים, הרשות הפלסטינית מבקשת לנצל את המלחמה בעזה ובמיוחד את הביקורת והגינויים נגד ישראל בזירה הבינלאומית, להשיג רווח פוליטי באופן של שיפור מעמדה בארגון העולמי. "הם (הפלסטינים) מודעים לעובדה שבעקבות המלחמה בעזה בעיית פלסטין קיבלה עליונות בסדר העדיפויות הבינלאומי והם רוצים להרוויח מזה", אמר בשיחה שלא לייחוס דיפלומט מערבי בכיר.