ישראל של איפא"ק היא ישראל שבה כולנו היינו רוצים לחיות: יצירתית, נטולת גזענות, משכילה, רחבת אופקים, נטולת בעיות ובעיקר צודקת תמיד. בישראל של איפא"ק, שיעור העוני הגבוה ביותר במערב בקרב ילדים הוא סתם עוד נתון, ערביי ישראל הם קישוט אוריינטלי, הסכסוך הוא בגלל הפלסטינים. בעולם על פי איפא"ק מצבנו מעולם לא היה טוב יותר ואם יש איזו שהיא בעיה, היא לחלוטין לא באשמתנו.



ממסכי הטלוויזיה של איפא"ק ניבטת ישראל סופר פלורליסטית. מצעד הגאווה בתל אביב ושילוב מוגבלים ונשים שוות זכויות ותרבות פורחת. באיפא"ק לא שמעו כנראה, על מה שהתרחש במצעד הגאווה בירושלים בשנה שעברה. ואם שמעו לא נתנו לעובדות להפריע, זה יקלקל את הסרטון.



לתמונה האידיאלית הזו הצטרפו בזה אחר זה המועמדים לנשיאות ארה"ב. מלבד ברני סאנדרס, המועמד היהודי היחיד במרוץ, שבחר שלא להופיע בפני הארגון היהודי החזק והעשיר בארה"ב, היו שם כולם: הילרי קלינטון, טד קרוז, ג'ון קייסיק ודונאלד טראמפ. כל אחד מהם הגיע עם כמות אדירה של אהבת ישראל בלבו, שרק חסר היה שיפצחו בשירת "התקווה" לקול מחיאות הכפיים של כ־18 עשר אלף צופים, שמילאו את יציעי וורייזון סנטר בוושינגטון.



כל אחד מהמועמדים ניסה להתחנף לקהל ולהוכיח עד כמה הוא מחויב לישראל ולביטחונה. קייסיק העלה מהאוב את מאבקו למען נתן שרנסקי בזמן שזה ישב בכלא הרוסי, טד קרוז גילה בקיאות מרשימה בסיפור המגילה, הילרי קלינטון נאחזה בזיכרונו של יצחק רבין ז"ל, "הוא כעס עלי כששלחתי אותו לעשן במרפסת של הבית הלבן", סיפרה. ואילו טראמפ, כמו טראמפ, שלף את הקלף המנצח: בתו איוונקה, שהתגיירה ונישאה ליהודי ועומדת ללדת בימים אלה: "עומדת להיוולד לי נכדה יהודייה יפהפייה", הוא סיכם את דבריו והנחית מכת מוות על החיבור המרגש בין קרוז למלכת אסתר.



טראמפ כצפוי, משך את מרבית תשומת הלב. לא היה מי שלא שיער לעצמו כי הופעתו של המועמד הפרובוקטיבי בוועידה תעורר כעס רב. קבוצת רבנים איימה לצאת מהאולם בזמן הנאום. היו כאלו שציפו לקריאות בוז כלפי האיש שלא גינה בתוקף את מנהיג הקו־קלוקס־קלן, ועורר מבוכה וזעם כשדיבר על הקשר בין יהודים לכסף. אבל טראמפ, שבדרך כלל מגיע ללא נאום כתוב לאירועים ונוהג ללהג, הגיע הפעם מוכן: ההצהרה שלו לגבי העברת השגרירות האמריקאית לירושלים קצרה תשואות, כמו גם הבוז הגלוי שהפגין כלפי הילרי קלינטון והנשיא אובמה.



עצם העלייה לרגל של כל המועמדים לנשיאות לכנס בוושינגטון בזמן קמפיין, היא מפגן כוח אדיר של איפא"ק. ליום אחד עמד שוב, הסכסוך הישראלי־פלסטיני במרכז העניינים. ישראל חזרה להיות הנושא החשוב בעולם. זה לא עניין של מה בכך לאחר שנדמה היה כי העניין שמגלה הממשל האמריקאי בסכסוך הולך ופוחת. כמו אז, גם היום היהודים האמריקאים שמים אותנו על המפה.