סוף כל סוף נתגלתה הבעיה האמיתית, נחשפה המצוקה הרצינית ונודעו הדוחק והלחץ הממשיים המעיקים על ארה"ב ומטרידים את מנוחתו של העולם החופשי. גילו המתקדם של הנשיא ג'ו ביידן. הוא על סף גיל ה-80. זה דבר נורא. האינפלציה בארה"ב דוהרת, יוקר החיים מאמיר, החברה שסועה ומפולגת. איך אפשר לסמוך, לבטוח ולצפות לפתרונות מנשיא בן כמעט 80?

הסיקור התקשורתי של הביקור של ביידן במזרח התיכון כולל ביקורו בישראל, עסק וטיפל בגילו הקשיש של ביידן כאל הגורם המרכזי בתפקודו, המשפיע בתגובותיו והקובע בצפוי ובצפיות ממנו, בתקופה שנותרה לו כנשיא בבית הלבן.

אף דבר שלילי, אף תיאור בלתי מחמיא או מסקנה מבטלת שפרשנים ייחסו, התריעו והצמידו לביקורו של ג'ו ביידן והסבירו שזה צפוי בגין וכתוצאה של גילו המתקדם לא קרו. ביקורו של ג'ו ביידן התקיים ועבר בדיוק כפי שהוא ויועציו תיכננו מראש. אף תקלה, אף מעידה ואף כשל לא אירעו בביקור. אבל גילו הקשיש, לא נתן מנוח לעיתונאים ולפרשנים.

פרשנית אחת בישראל, תיארה את "הרגעים הקשים שעברה" בעת שצפתה בטלוויזיה באירועים בהשתתפות הנשיא ביידן בביקורו בישראל. היא כל הזמן  חששה שהוא ימעד, יחליק, ייפול על פניו. פרשנים בישראל התמקדו בתיאור מצבו הקשה של ביידן בדעת הקהל בארה"ב, שמתבטא בהיקפי שיעורי התמיכה בו, הנמוכים מאוד.

פרשן הכתיר את דעתו על הביקור, "ביידן מבקר בישראל בעת שנשיאותו  קורסת". נשיאות בארה"ב איננה קורסת. יש לה זמן קצוב זמן שאיננו תלוי ואיננו מושפע מגילו של הנשיא.

גילו המתקדם של ג'ו ביידן הוא היתרון הגדול, סליחה העצום שיש לנשיא הזה. אין היום לא בארה"ב ולא בזירה הבינלאומית, דמות של פוליטיקאי, מדינאי או ראש מדינה, שיש לה וותק ארוך יותר בשירות ציבורי, ניסיון עשיר יותר במשילות, עבר חיובי מוכח יותר ביחסי חוץ מאשר שיש לג'ו ביידן. אין היום בזירה העולמית, מנהיג יותר מיושב, יותר שקול, דואג יותר לשלום העולם ולביטחונו מאשר ג'ו ביידן.        

מי שמסכן את השלום בעולם ומאיים על בטחונו, הוא נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. הוא  בן 69. הוא לא ישנוני ולא מגמגם. רק שכבר בגיל הממוצע הזה פוטין מוגדר ומואשם כפושע מלחמה. אחראי לרציחתם בדם קר של אלפי בני אדם חפים מפשע כולל מאות  ילדים. רצח עם  מצולם ומתועד.

פוטין נהנה מכל רגע בשלטון. הוא מתכנן ומתכונן להישאר בתפקידו כנשיא רוסיה עוד שנים רבות. משמעותית, פירוש הדבר המשך רצח העם באוקראינה ואולי התפשטות הרצח למדינה ולעם נוספים. הגיל משחק לטובתו.

מי שמסוכן לעולם בתחום ההצטיידות בנשק גרעיני הוא השליט העריץ והאכזר של צפון קוריאה, קים ג'ון און. הוא בסך הכל בן 39. כוחו במותנו. כמעט כל שבוע הוא מבשר על ניסוי נוסף של נשק גרעיני או טיל בליסטי.

האיש החזק בסעודיה הוא יורש העצר מוחמד בן סלמאן. הוא רק בן 34. סעודי יהיר, מתנשא, חסר כל ניסיון וידע בשלטון. לא ממהר. יש לו זמן. הוא צעיר. עוד נשמע ממנו הרבה. לא בדיוק מה שאנחנו והעולם המערבי ירצו לשמוע.

כן, במתחם המפורסמים יש עוד דמות לא צעירה אבל לא מבוגרת מדי, שכבר הוכיחה את אפסותה, שהשאירה נזקים בכל תחום בכל דבר שנגעה בו. דונלד טראמפ, בקושי עבר את גיל ה-70. לפי דיווחים הוא מתכונן להצהיר על מועמדותו לנשיאות בבחירות 2024.

למה לא? מישהו מערער על מצב בריאותו? מישהו מעז לפקפק בכושר הליכתו, בתקינות דיבורו? טראמפ לא מגמגם. הוא מדבר באופן ברור. יש שיחה מוקלטת של טראמפ עם מי שהיה ראש צוות הבית הלבן. טראמפ אומר, "'היטלר עשה גם דברים טובים", וראש הצוות מפציר בו "אל תדבר ככה בפומבי. אנשים לא יאהבו את זה".

חכמי התלמוד קבעו, "תלמיד חכם ככל שהוא מזדקן, חוכמתו מתווספת". ג'ו ביידן הוא במעמד של תלמיד חכם בפוליטיקה, במדיניות, בהנהגה. גילו המתקדם הוא יתרונו.