כשפוליטיקאי אמריקאי בכיר, חבר קונגרס או סנטור, מתבטאים בביקורתיות, תוקפים מהלך ממשלתי או מסתייגים מהתפתחות פוליטית בישראל, מייד מתלהט גל של תגובות מצד פוליטיקאים ופרשנים המגנים וזועמים נגד המבקר שהעז ברוב חוצפתו להביע דעה אנטי ישראלית, ויש הגולשים להאשמתו כאנטישמי.

כאשר פוליטיקאי אמריקאי בכיר, חבר קונגרס או סנטור, מתבטאים בנושא ישראלי ומביעים דעתם בנוסח וסגנון ידידותיים המגלים את אהדתם לישראל ואת דאגתם לתדמיתה ומעמדה של ישראל בעולם, מייד נשלפות המקלדות ופרשנים מקישים בחמת-זעם, "איזו חוצפה לפוליטיקאי זר להתערב בענייניה הפנימיים של ישראל?".

גם בין פוליטיקאים אמריקאיים בכירים המעורכים כידידים, ידועים כאוהדי ישראל ותומכיה, הסנטור הדמוקרטי מניו ג'רזי רוברט מננדז מתבלט ובולט כידיד אמת, נאמן ומסור לישראל. אין בגבעת הקפיטול פוליטיקאי משתי המפלגות שיכול להתחרות ברוברט מננדז בוותק, באמתיות ובחוזק של ידידותו לישראל. הוא נודע ככזה כשכיהן כחבר בית הנבחרים מטעם מדינת ניו ג'רזי והעצים את תדמיתו כידיד ישראל  כשנבחר לסנאט וכמי שמכהן כסנטור ויושב ראש ועדת החוץ של הסנאט, ועדה רבת עוצמה ומשפיעה.

מננדז היה נגד הסכם הגרעין עם איראן וכסנטור דמוקרטי בכיר לא היסס לנקוט עמדה נגד נשיא דמוקרטי ברק אובמה והצביע נגד ההסכם. מננדז נמנה עם האגף המרכזי של המפלגה הדמוקרטית ונחשב לגורם משפיע ומוביל באגף וכמי שבולם את הפרוגרסיבים ופועל להשאירם כמיעוט במפלגה. כיושב ראש ועדת החוץ של הסנאט רוברט  מננדז מודע היטב, מעודכן ועוקב בדאגה אחרי התגברות גורמים קיצוניים בבית, בארה'ב ובחוץ במדינות  אירופיות, כפי שבא לידי ביטוי בתוצאות הבחירות לא כבר באיטליה.

בעת ביקור שקיים לא כבר בישראל, בחברת סנטורים, רוברט מננדז הרגיש צורך וחובה להעיר, סליחה להאיר, בשיחות עם פוליטיקאים ישראליים את דאגתו מסימנים להתגברות קיצוניות פוליטית בישראל. בשיחה שקיים עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, לפי דיווחים בוואלה התריע מננדז מצירופם של קיצוניים כמו איתמר בן גביר בממשלה עתידית אם הוא זה שיקים. מה קרה? אוי ואבוי, ידיד אמיתי, ותיק ומסור לישראל, מניח ידו על כתפו של פוליטיקאי ישראלי ותיק שהוא מכיר היטב ואומר לו, "תזהר ידידי, שמע לי אל תשלב קיצוני כמו בן גביר בממשלה  שתקים. זה איום מסוכן למעמדה של ישראל בארצות הברית ובזירה הבינלאומית".

אם רוברט מננדז לא היה אומר זאת לנתניהו, הוא, מננדז, היה בוגד בידידות האמתית והוותיקה שהוא חש כלפי ישראל. אבל מיד נמצא עסקנים מפלגתיים ופרשנים בישראל שהשתלחו במננדז ותקפו אותו על פשעו הנורא, התערבות בענייניה של ישראל, מדינה שהיא עבורו סמל של ידידות והערכה בכל הקריירה הפוליטית שלו. בינתיים, עוד בכיר בזירה הפוליטית האמריקאית השמיע קול התרעה מהלגיטימיות שמקבל איתמר בן גביר. חבר הקונגרס בראד שרמן, דמוקרטי מקליפורניה, שבמאמר שפירסם פנה וקרא למנהיגים בישראל "מכל המפלגות" לנדות "קיצוניים כמו בן-גביר". גם בראד שרמן ידוע ומזוהה כאחד מידידי ישראל הוותיקים והנאמנים בפוליטיקה האמריקאית. גם שרמן ספג מיד ביקורת וגינויים על התערבותו בענייניה הפנימיים של ישראל.  

רוברט מננדז ובראד שרמן אינם היחידים בפוליטיקה האמריקאים שעוקבים בדאגה ואפילו בחרדה אחרי התחזקות מעמדו של קיצוני כמו איתמר בן גביר בזירה הפנימית בישראל. בכירים בקהילה היהודית בניו יורק מדווחים בשיחות שלא ליחוס על פניות שהם מקבלים באחרונה מחברי קונגרס הידועים כאוהדי ותומכי ישראל ותיקים, המבקשים הסברים למה שהם, האמריקאים, מגדירים "התפתחויות מדאיגות שמתגלות ומתחזקות במערכת הבחירות בישראל שמצביעות על התגברות הקיצוניות וההסתה הגזענית". בכל פנייה, סיפר לי בכיר יהודי ותיק, "מוזכר השם איתמר בן גביר ועולה דאגה מלגיטימציה שמקבל בעל מוניטין כגזעני קיצוני ויורשו של מאיר כהנא".

הביקורת בישראל כלפי ידיד ותומך כמו רוברט מננדז ונגד כל מה שנתפס כהתערבות בענייניה של ישראל חושפים העדר מודעות והתעלמות בישראל מהחששות והחרדות הרווחות בארה"ב ובבירות מדינות אירופיות מרכזיות, מהתגברות מעמדם של פוליטיקאים וגורמים קיצוניים, במיוחד אלו הידועים ומתועדים לשמצה כגזענים, שונאי מיעוטים.

למנוע מאיתמר בן גביר הופעה בבית ספר או בראיון בטלוויזיה איננו אקט של סתימת פה. אלא חלק ממאמץ הכרחי לבלום ולעצור התגברות גזענות קיצונית, הסתה ושיסוי. מי שמגן על החשיפה התקשורתית האוהדת שמקבל באחרונה בישראל בן-גביר, הוא זה שמעודד גזענות, שנאה ושיסוי בחברה בישראל.  טיפוס כמו איתמר בן גביר כשר בממשלה יערער את מעמדה של ישראל כמייצגת מוסריות ויצור סימן שאלה מעל מילוי חובתה למחות ולגנות תקריות גזעניות נגד יהודים ונגד מיעוטים.  זה לא "רק בלי ביבי".

זה רק בלי קיצוניות, בלי גזענות. בלי מרכאות.