לא כל הפרטים עדיין ברורים לגבי התקיפה אתמול (ראשון) ברמת הגולן, ואני נסמך על מה שפורסם בתקשורת הערבית. אם התקיפה נועדה למנוע פיגוע, שאותה קבוצה שנפגעה עמדה לבצע, מובן שהפעולה מוצדקת לחלוטין. על מערכת הביטחון להעניק ביטחון לאזרחי המדינה, וכל אימת שהמודיעין מזהה כוונה לבצע פיגוע, חשוב להקדים את הטרוריסטים, גם אם ברור שהתגובה עלולה להיות קשה.
 
מבחינת יעדי המתקפה, סביר שהמטרה לא הייתה מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה, שאינו נוהג להתרחק עד לאזורים האלה ולנסוע בג’יפ. אם להאמין לדיווחים שמייחסים את התקיפה לישראל אני גם נוטה לחשוב שההחלטה על התקיפה לא התקבלה על רקע מערכת הבחירות. אני מאמין שמבחינתם של ראש הממשלה ושר הביטחון, מספר המנדטים הוא לא מה שקובע, אלא ביטחונם של מדינת ישראל ואזרחיה. 
 
אולם אם המטרה הייתה לפגוע בבכירי חיזבאללה ולא למנוע פיגוע, הרי שאז לדעתי החיסול הוא טעות. זאת מכיוון שמעין הסכם הפסקת אש שברירי מתקיים בינינו ובין חיזבאללה. וכל מי שמחליט על תקיפה צריך להביא בחשבון שחיזבאללה יגיב. לכן יש להיערך לאפשרות שחיזבאללה אכן יגיב – הוא לא יכול להרשות לעצמו לא להגיב.
 

והתגובה עלולה להיות קשה. בהצבת מארבים ובהטמנת מטעני חבלה לאורך הגבול עם לבנון וסוריה, או בירי של מטחי רקטות, דבר שיחייב אותנו להגיב, ואז ניכנס למסלול של הסלמה. אם חיזבאללה יחליט להגיב בירי, סביר שזה יקרה לעומק אזור הצפון, ולפחות בשלב הנוכחי לא למרכז הארץ. לאף צד אין עניין להבעיר את האזור. חיזבאללה עסוק בלחימה באזור דמשק והמדיניות הישראלית היא לשמור על השקט לאורך הגבולות. אבל חייבים להביא בחשבון את ההשלכות ואת העובדה שהגזרה עלולה להידלק.
 
הימים הקרובים יהיו מתוחים, ולמרות האינטרס ההדדי לשמירת השקט ייתכן שבמהלכם יתחוללו חילופי מהלומות. אני מעריך שאם הקבוצה שחוסלה עמדה לבצע פיגוע התגובה של חיזבאללה תהיה מדודה יותר. אבל אם חיזבאללה יאמין שמה שדחף אותנו הוא רק הרצון לפגוע בבכירי הארגון- תגובתו תהיה קשה הרבה יותר.
 
הכותב, אלוף במיל', היה ראש המוסד וח"כ מטעם מפלגת העבודה