מיהם אותם אנשים שהולכים לכפרים פלסטיניים ביהודה ושומרון ושורפים בתים, שטחים חקלאיים, עדרים ורכוש של אזרחים חפים מפשע, בקלות דעת ובכוונת זדון? מיהם אותם אנשים שקוראים למח"ט בנימין, אל"מ אליאב אלבז "רוצח"? ומיהם אלו שלא מגנים את המעשים? הזוהי הממשלה שמייצגת את העם היהודי, שנרדף לאורך ההיסטוריה?

נתניהו נגד דבריה של סטרוק: "אין מקום להשתלחות באנשים שמובילים את המאבק בטרור"
"רוצח": מח"ט בנימין הגיע לנחם את משפחתו של הראל מסעוד - וגורש על ידי ההמון

אומנם ראש הממשלה נתניהו גינה את המתקפה על אל"מ אלבז ואמר: "לא נקבל ולא נכיל שום אלימות כלפי קציני וחיילי צה"ל". אבל מאחורי אמירה ברורה כזו חייבים להיות עמידה איתנה וביצוע של הדברים. על ראש הממשלה מוטלת האחריות לגנות את חברי ממשלתו שמשתלחים השכם והערב בצבא.

ראש ממשלה המאפשר לחברי הקואליציה להשתלח באנשי הצבא, לכנות אותם בכינויי גנאי, כגון אמירתה המקוממת של השרה להתיישבות אורית סטרוק שהשוותה בין ראשי המערכת הביטחונית בישראל ל"כוח וגנר", אינו ממלא את תפקידו. השרה אומנם הביעה התנצלות מאז, אך לא ננקט הליך משמעתי כנגדה או כגון אחרים בממשלה שגינו את המשרתים בצבא ובמערכות הביטחון. באין מפריע, יהיו מי שימשיכו לפגוע.

בטקס סיום קורס קצינים שנערך בימים האחרונים נאם רא"ל הרצי הלוי ואמר כי "קצין הרואה אזרח ישראלי המתכוון לזרוק בקבוק תבערה לבית פלסטיני ועומד מנגד, אינו יכול להיות קצין". דבריו מכוונים לביסוס ערכיו של צה"ל כצבא העם, וככזה השומר על הסדר החברתי השורר באזורנו המורכב.

לאמירות הקשות של פוליטיקאים נגד מערכת הביטחון יכולות להיות השלכות חמורות יותר בשל המורכבות הביטחונית שבה אנו חיים. בעוד שרים מכנים את אנשי הצבא בכינויים כגון "נפולות של נמושות", הם מבקשים גם להוציא אל הפועל פעולות צבאיות מרחיקות לכת ביהודה ושומרון. הם רוצים לשלוח את מיטב בנינו לשמור במחסומים, לצאת למבצעים בערים פלסטיניות, להילחם ולסכן את חייהם. הגיע הזמן שראש הממשלה ירסן את האמירות האיומות הנשמעות בממשלתו ויסלק את אלו המעזים לפגוע בערכיו של הצבא.