בשבוע שעבר ציינו חודש לשבת השחורה והארורה ששינתה את פניה של מדינת ישראל לנצח ושהתחילה את המלחמה הקשה והכואבת על הבית שלנו. מזה חודש שלצד המלחמה על הצדק והאמת שלנו, האחדות וההבנה שאי אפשר לסיים את המלחמה הזאת בלי הסרת האיומים הביטחוניים,ֿ אני שומע גורמים מאוד קיצוניים כמו ח״כ אימאן ח׳טיב יאסין מרע"ם שהכחישה בראיון לערוץ הכנסת את שואת ה־7 באוקטובר וטענה שלא שחטו תינוקות ולא אנסו נשים.

בליווי אלפים: התצפיתנית רוני אשל ז"ל הובאה למנוחות
"רצו אירוע היסטורי": זו המתקפה הרחבה שתכנן חמאס לבצע בישראל | דיווח

מאז היא הספיקה להתנצל לפרוטוקול אבל ההתנצלות שלה ממש לא מעניינת אותי. לא מפתיע אותי שיש הכחשה של אירועי ה־7 באוקטובר, אבל מה שמרתיח אותי זה שזה בא מתוך הכנסת שלנו. באותו רגע המראיינת הייתה צריכה להעיף את ח'טיב יאסין מהאולפן וועדת האתיקה של הכנסת הייתה צריכה להטיל עליה סנקציות כבדות. דינה אינו שונה בעיניי מזה של תומכי האויב בעזה. יש גבולות שאי אפשר לחצות גם אם את חברת כנסת. כל יום נוסף שבו ח׳טיב יאסין מכהנת כחברת כנסת הוא בושה וחרפה לנו כמדינה.

מתחילת המלחמה אנחנו עדים לעלייה דרמטית במקרי האנטישמיות כלפי ישראלים ויהודים בעולם. כל מקרה מחריד יותר מהשני, וכל מקרה כזה גורם לי לחשוב מדוע כל כך שונאים יהודים וישראלים ברחבי העולם. ניסיתי לחפש תשובה מורכבת ומנומקת, אבל אני מבין שאין תשובה יותר מדויקת מזו שהם שונאים אותנו רק בגלל שאנחנו יהודים.

פינוי הרכבים בעוטף עזה (צילום: אנצ'ו גוש)
פינוי הרכבים בעוטף עזה (צילום: אנצ'ו גוש)

לפני כמה שבועות קיבלנו הוכחה נוספת לשנאה הזאת, כשמזכ״ל האו״ם אנטוניו גוטרש פצח בשורה של אמירות מחרידות ופרו־פלסטיניות ברורות. בין היתר אמר המזכ״ל: ״המתקפות של חמאס לא קרו בוואקום, הפלסטינים נמצאים תחת כיבוש כבר 56 שנים״. עוד אמר גוטרש ש״עזה הופכת לבית קברות לילדים״ ולפני כמה ימים הוא סיפק עוד אמירה מזעזעת שלפיה ״כשרואים את מספרי האזרחים ההרוגים בעזה ברור שמשהו בפעולות צה״ל לא בסדר״.

תמיד ידענו שהאו"ם הוא ארגון אנטי־ישראלי ופרו־פלסטיני, אבל האמירות האלה הן שפל חדש ומסוכן. ארגון שקם לאחר השואה כדי למנוע אירועים דוגמת ה־7 באוקטובר תומך בנאצים של חמאס במידה מסוימת. כל המדינות השפויות, ובראשן ארצות הברית, חייבות להתאחד ולפעול נגדו.

צריך לומר את האמת: איבדנו את הכבוד הלאומי שלנו כבר מזמן. אם במשך חודש של מלחמה לא סוגרים את ״אל־ג'זירה״ בגלל מאבקי כוח פוליטיים ונותנים לו להיות הפה של חמאס מתוך הארץ, אנחנו מפסידים. אם כל פעם ששומעים על הפוגה הומניטרית כי ביידן אומר, אנחנו מפסידים שוב. מדינת ישראל חסרת כבוד לאומי והגיע הזמן לעמוד זקוף, ולהילחם עליו. לא נסלח לכם אם לא תחזירו לנו את הכבוד הלאומי.
לא נחים עד שמנצחים.