בניגוד למלחמותינו בעבר נגד מדינות ערב, שלא זכו להסכמה כללית של כל המדינות, ובוודאי לא מדינות ערביות, הפעם, מלחמתנו נגד חמאס מלווה בתפילת הצלחה לנו ממדינות רבות שחשות שאנו נלחמים את מלחמתן. יש כאן מאבק בין הציביליזציה המערבית ובין המסגרת הברברית של חמאס. הם מצפים שנדבִּיר תנועה גזענית ופשיסטית זו. התחושה היא שגם מדינות ערב מחכּות שחמאס יקרוס, וגם תנועה עממית רחבה בתוך איראן.

בדרך לעסקת חטופים? הרמז שפיזר בכיר ישראלי
"תפסתי ת'ראש, תחקרתי איש נוח'בה ב-8 באוקטובר, וזה מה שהוא ענה"

למעשיו האכזריים והברבריים של חמאס אין סליחה ולא מחילה. אנו ובנינו מצוּוים לנקום ולנטור על אשר עוללו לנו, לבנינו ולבנותינו. ה־7 באוקטובר הוא בבחינת יום תשעה באב של תקופתנו.

הם כמוסלמים מצוּוים בקוראן "לא תתעמתו עם אנשי הספר (אַהְל אִל־כִּיתַאב)", והכוונה היא ליהודים שזכו לקבל את התורה. אמר לנו נכבד ערבי איש דת: "חמאס הוא תנועה שמעשיה ואכזריותה הינם בניגוד מוחלט לקוראן ומצווה להדביר תנועה זו עד עולם".

עם ישראל לדורותיו מחויב לרדוף עד חורמה תנועה פשיסטית זו, שאין לה לא רחמים ולא חמלה. היא ביצעה מעשים אלימים של התעללות בגופות המתים, לרבות עוללים בני יומם ונערות. לכך התכוון הציווי "זכור את אשר עשה לך עמלק" (דברים כ"ב, י"ז). על פי התפיסה היהודית יש לזכור מעשיו של עמלק ולא לשכוח אותם. וכך הדבר גם בעניין מעשי חמאס, שחוללו זעזוע עמוק בכולנו.

לכן, מטרת המלחמה בעזה היא להשמיד את היכולות הצבאיות של חמאס, למוטט את היכולות הארגוניות ואת ההנהגה המדינית והצבאית. ישראל עמדה מול לחץ בינלאומי לקיים את דיני המלחמה, ולכן הזיזה מיליון וחצי אזרחים דרומה, כדי לא להילחם באזרחים.

מחבלי חמאס נלחמו נגד גופים שסייעו להם מבחינה הומניטרית וגם סייעו בטיפול בחולים והעברתם לבתי חולים. הם נכנסו גם לבסיס מנהל התיאום והקישור והרגו את אנשיו. בפריצתם ליישובים הם רצחו גם את האזרחים הישראלים שסייעו להסיע אותם לבתי חולים, ללא מצפון וללא חמלה.

הזוועות בכפר עזה. צילום: גדי קבלו

חמאס פעל ועדיין פועל מתוך אוכלוסייה אזרחית, מתוך בתי חולים ובתי ספר, כדי לעורר דעת קהל נגדנו. כאשר נכנסת משאית עם ציוד הומניטרי לאזרחים, היא נבזזת על ידי חמאס.

אל נשכח: חמאס אינו מסתיר כוונותיו, הן רשומות באמנתו. תוכנית חמאס היא להקים מדינה אסלאמית "מהנהר עד לים" ולמחוק את קיומה של מדינת ישראל. התנועה מוגדרת כתנועת טרור במדינות רבות בעולם, אך לצערנו, רוסיה, איראן, טורקיה וסין רואות בה תנועה פוליטית לגיטימית.
אנו נאבקים כמדינה וכעם על המשך קיומנו, והמלחמה בעזה היום היא קו שבר בחיי המדינה: היא פרצה עקב השבת השחורה. אסור לנו, על כן, להרפות ממאמץ מלחמתי מרוכז למוטט את חמאס ולהשיב את החטופים. הניצחון חייב להיות חד־משמעי, שאם לא כן, אזרחים ישראלים צפויים בעתיד להיחטף או לספוג מתקפות טרור ביישוביהם ובבתיהם. נתלכד יחד במלחמתנו בחמאס.

בן שטרית הוא נשיא הפדרציה העולמית של יהדות מרוקו; חקק הוא משורר