רשתות התקשורת העוינות ומהנדסות התודעה אל־ג'זירה של קטאר, אל מיאדין של החיזבאללה וסוכנות הידיעות AP, שבחלקן הועסקו מחבלי חמאס, מקבלות סיוע תומך ממפלגה ישראלית – חד"ש. ביום רביעי השבוע הם פרסמו ברשתות החברתיות קריקטורה של ילד עזתי כרות רגליים שטיל ישראלי נעוץ בגבו. שמעתם טוב, אנחנו מממנים באמצעות כספי המפלגות מפלגה הנותנת לגיטימציה באמצעות קריקטורות דוגמת העיתון "דר שטירמר", ששירת את התעמולה הנאצית במלחמת העולם השנייה.

מסתמן: יהב יחזור לראשות עיריית חיפה; עליזה בלוך הפסידה בבית שמש
יונה יהב: "התגעגעתי, תם עידן הנתק בין העירייה לממשלה"

ילדי ישראל ערופי ראשים, בנות ובנים יהודים שנאנסו על ידי רוצחים חמאס, חטופים ישראלים הנמקים בשבי האויב המתועב – כל אלה לא זוכים לאזכור של המפלגה בכנסת ישראל. חד"ש היא מפלגה שהלגיטימיות שלה מוטלת בספק, שחברים בה ממשיכים ללבות את השנאה לישראל ובין יהודים לערבים המעוניינים לחיות כאן בדו־קיום.

תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועה (צילום :דובר צה"ל)

ואם בתקשורת עוינת עסקינן, תחנת הטלוויזיה אל־ג'זירה העובדת בשירות הטרור החמאסי, ממשיכה לשדר את הסיקורים העוינים נגד ישראל, כאילו הטבח של 7 באוקטובר מעולם לא התרחש. ייאמר לזכותו של שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי, שמאז 7 באוקטובר מנסה לסגור את כלי התקשורת העוין, אבל נתקל במכשולים בירוקרטיים שונים.

חדשות אל ג'זירה (צילום: צילום מסך אל-ג'זירה)
חדשות אל ג'זירה (צילום: צילום מסך אל-ג'זירה)

העובדה שקטאר משמשת בתפקיד מתווכת בנושא החטופים לא תשנה את העובדה שעיתונאים ברשת אל־ג'זירה פועלים בשירות החמאס ומשדרים כתבות עוינות, שבינן לבין האמת אין דבר. על עיתונאים ופרשנים להיצמד לאמת - מה שלא ניתן להגיד על הרשת והאתר של אל־ג'זירה. ואם נחזור לנושא הפרסומים הלא לגיטימיים של מפלגת חד"ש, נמצא הרבה מהמשותף ביניהן.

כלי התקשורת הם חלק בלתי נפרד מכל מלחמה, בעיקר בעידן הרשתות החברתיות, שמקילות על העברת המסרים. ארגון הטרור חיזבאללה מפעיל רשת נרחבת של כלי תקשורת, ובאמצעותה הוא מפיץ את מסריו לאוזן לבנונית, אך גם לישראלית.

בהתאם לתקנות לשעת חירום שאישרה הממשלה למניעת פגיעה של גוף שידורים זר בביטחון המדינה, אישר בחודש נובמבר הקבינט המדיני־ביטחוני את הצעתו של השר קרעי לפעול לסגירת הפעילות בישראל של ערוץ אל־מיאדין הלבנוני, שמזוהה עם החיזבאללה. בהודעת משרדי התקשורת והביטחון נמסר, כי ההחלטה אושרה לאחר קבלת חוות דעת תומכות מכלל גופי הביטחון, שעל פיהן קיימת פגיעה ממשית בביטחון המדינה.

מליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

המתיחות בגבול ישראל־לבנון עלתה שלב לאחר המטח החריג בהיקפו ליישובי הצפון, ובעיתון "אל־אח'באר" הלבנוני דווח ביום חמישי האחרון כי ישראל הציבה דדליין להסכם מדיני עם לבנון. בעיתון, שנודע כשופר של חיזבאללה, טענו שישראל הודיעה למדינות המערב שהעמידה אולטימטום, שלפיו אם לא יושג הסכם מדיני עם לבנון עד ל־15 במרץ, ישראל תיערך להסלמה, תוך הגברת הפעילות הצבאית בלבנון.

על רקע ההסלמה בצפון, כדאי שנשים לב לזרוע התקשורתית של חיזבאללה ולרשתות החברתיות שלו, והאם גורמים ישראליים או פלסטיניים מסייעים לה מתוך ישראל.

הכותב הוא מנכ"ל רדיוס 100FM, קונסול כבוד של נאורו, סגן דיקאן הסגל הקונסולרי של ישראל וסגן נשיא מועדון השגרירים של ישראל.