אומרים שמדינת ישראל היא נס גדול, אירוע יוצא דופן בתולדות העמים. אלא שכעת, בימי החושך האלה, הנס הוא בעצם הישרדותה של המדינה למרות כל מעללי נתניהו וסביבתו. ההידרדרות החלה כבר עם הגשת כתבי האישום החמורים נגדו ולאחר מכן סבבי הבחירות החוזרים ונשנים, שחשפו ביתר שאת את הפופוליזם המסוכן, את העריצות במסווה של דמוקרטיה ואת קידוש השלטון רק לשם השלטון. מאז ועד לימי האפלה האלה מצבה של ישראל רק הלך והחמיר בכל תחום, בכל היבט, בכל קנה מידה.

מתן כהנא בראיון למוסף מעריב: "אני מכוון לבחירות עוד בשנת 2024"
נאום של מוחמד דף מה-7 באוקטובר חושף: תוכנית הענק של חמאס שנכשלה

מאז ה־7 באוקטובר, האסון הגדול ביותר שחוותה ישראל מיום הקמתה, אסון שגבה 1,200 נרצחים והרוגים ומעל 200 חטופים, במקום שראש הממשלה ייקח אחריות, ישפיל מבטו אל הציבור ויאמר כשלתי, כפי שאמרו בכירי הצבא וכוחות הביטחון, הוא החל בבליץ חסר מעצורים כדי להמשיך ולנתץ את מה שעוד נשאר מהמדינה החבולה הזו. כמו בפומפיי, עיר השעשועים הרומית שניצבה לפתחו של הר געש והמשיכה בעסקים כרגיל, כך ממשיך נתניהו בבריחה פחדנית מאחריות, התקפות מכוערות על הרמטכ"ל, הטלת רפש בראשי הצבא, האשמת המחאה, זלזול במשפחות החטופים והמשך הפילוג והשיסוי באמצעות שופרותיו. ועכשיו הוא גם בוחר מטעמי בייס להחריב את היחסים עם ארצות הברית.

גם מי שחשב שהניסיון להשתלט על מוסדות המדינה נבלם, התבדה, ונתניהו וחבר מרעיו ממשיכים בבחישתם במערכת המשפט, במשטרה ובתקשורת כדי לרסק כל שריד לממלכתיות. נראה שנתניהו יעשה הכל, כולל הכל, כדי להיאחז בקרנות המזבח ולשמור על 64 חברי הקואליציה הכהניסטית שלו, גם אם בסוף יישאר עם ממשלה, אך לנו לא תישאר מדינה.

רשימת הרעות החולות, הכישלונות והאסונות שהביא עלינו נתניהו ארוכה, ותקצר היריעה מלהכיל, אך היא כוללת בראש ובראשונה את ניסיון ההפיכה, "הרפורמה" המשפטית המקוללת. "רפורמה" שטחנה עד דק את החברה הישראלית, קרעה אותה לגזרים וערערה את חוסנה הלאומי של ישראל. למרות האזהרות החוזרות ונשנות מכיוונם של גורמים ביטחוניים, נתניהו, לוין ורוטמן המשיכו לדהור אל עבר התהום והפקירו את ביטחון האזרחים. גם היום, באמצע המלחמה, נמשך המשחק הפוליטי המלוכלך ומכונת הרעל עובדת ללא לאות, מלבה את פולחן האישיות, הפילוג והשיסוי.

למרבה האכזבה, למרות שאסון ה־7 באוקטובר המאיס לחלוטין את נתניהו על הציבור, האופוזיציה בישראל עדיין מתקשה לתרגם את אובדן האמון האדיר לכדי החלפת השלטון ומתבטלת בפני נתניהו. ההישארות המוזרה והמיותרת של המחנה הממלכתי כבר הופכת לבדיחה, ושאר סיעות האופוזיציה מפולגות ולא מסכימות ביניהן על דבר. ככה לא בונים אלטרנטיבה לשלטון. אם כך נראית האופוזיציה אין לה מה להלין על חברי הליכוד השפויים שעוד נותרו שם ולא עושים מעשה. הגיעה העת שהימין האחראי יקיא מתוכו את הכת המרעילה, יתאחד תחת מחנה לאומי ליברלי ויהווה סוף־סוף חלופה ראויה לשלטון הרע הזה.

גדעון סער מודיע על פרישה מהממשלה (צילום :עמר בנוביץ)

הר הגעש כבר התפרץ מזמן, הלבה הרותחת כבר בדרכה אלינו ובממשלה ממשיכים לחגוג על סיר הבשר והרעל עם חוק גיוס מופקר, חוק רבנים, מינויים מושחתים, רדיפת מתנגדי שלטון, ניהול מלחמה כושל, משבר חמור ביחסים עם ארצות הברית, בידוד בינלאומי הולך ומחריף, ובאולפני הכת - שמחה וצהלה. ימי פומפיי האחרונים, ולנו לא נותר אלא לסמוך על הנס.