ארגון ה-OU הגיש בשבוע שעבר לנשיא ביידן כ-180,000 מכתבים עליהם חתומים יהודים מכל רחבי ארה"ב בקריאה לנשיא לעמוד לצד ישראל, זאת לציון היום ה-180 למלחמה. את אחד מהם כתב מנכ"ל הארגון, הרב משה האוער.

ללמוד מניו יורק: ישראל חייבת להקים מוזיאון הנצחה לשביעי לאוקטובר | דעה
הפלוס בגיוס: חרדים, הצבא הוא לא מה שחשבתם

ב-7 באוקטובר, חמאס פעל על פי דחף רצח-עם המוצהר שלו לרצוח, לאנוס, ולחטוף באכזריות גברים, נשים וילדים יהודים, והם מחויבים לחזור על כך שוב ושוב אם רק תינתן להם ההזדמנות. בימים הראשונים אחר הטבח, הנשיא ביידן דיבר על בהירות מוסרית, ותיאר את אירועי אותו יום כרוע טהור, כשהוא עומד מאחורי המחויבות המוסרית של ישראל להגן על עצמה. גם כיום, הנשיא ממשיך לתמוך בישראל, אך אנו חוששים ממה שנראה כשחיקה של אותה תמיכה, עקב חלוף הזמן והתגברות של קולות מתנגדים ולחצים מכיוונים שונים. לכן הגיע הזמן שנשמיע את קולנו, חזק מתמיד, כדי ללחוץ על הנשיא ועל הממשל שלו להחזיר את הבהירות המוסרית.

אמריקאים ממוצא פלסטיני במישיגן ובמקומות אחרים חווים צער בלתי נתפס כשהם רואים את תמונות ההרס בעזה, את מיליוני בני-עמם שהפכו לחסרי בית, ואת מותם של בני משפחה וחברים. קהילת זכויות האדם בארץ ובעולם עסוקה בכישלונותיה לכאורה של ישראל במתן סיוע הומניטרי למי שהיא במלחמה נגדם, תוך שימת לב מועטה אם בכלל לרעב שהוא מעשה ידי-אדם בסודאן או לכל משבר אחר בעולם. הם כמובן מאשימים את ישראל ולא את חמאס, שאכזריותו אינה מבדילה בין יהודי לפלסטיני. עלינו לעמוד על כך שהאשמה תיפול על האשמים האמיתיים.

חלק מהיהודים האמריקאים תומכי ישראל הוותיקים דוגלים עדיין ברשמי מדיניות מיושנים שנדחו על ידי רובו המכריע של ציבור הבוחרים בישראל, בין אם אוהבי ראש הממשלה הנוכחי ובין אם שונאיו. הם אינם מוכנים לאפשר לסיוט של חמאס לגדוע את חלומם על עתיד אידילי, גם כאשר חמאס נתמך על ידי רוב משמעותי של פלסטינים, הן בגדה המערבית והן בעזה. 

הגיע הזמן לתת לישראל לקבוע את צרכי הביטחון שלה.

לאלה המבקשים לכבול את ידיה של ישראל, עלינו לומר בקול צלול וברור שלישראל יש מחויבות מוסרית להמשיך במלחמה זו עד שתסיים את מלאכת השמדת חמאס ברחבי עזה – כולל רפיח – ותחסל את יכולתה להתארגן ולהתחמש מחדש. על ישראל למגר כליל את תשתית הטרור של החמאס, את מאות הקילומטרים של המנהרות שחפרו הפלסטינים על חשבון בניית בתיהם וחייהם של תושבי עזה, שכעת חייבים להרוס למרות המחיר הנורא שייגבה מבתיהם ומחייהם של תושבי הרצועה. 

עלינו להדוף את הנרטיב המסוכן שמזין את גל הצונאמי של האנטישמיות הפוגעת ביהודי ארצות הברית מדי יום, המפנה באופן אבסורדי את ההאשמה ברצח עם נגד אלה שמתגוננים מפניו. עלינו לומר בקול רם ובגאווה שזהו הקרב של הטובים נגד הרוע השטני, של צבא מוסרי הנלחם באויב ציני שטוף שנאה, המעדיף את היתרונות של יצירת תמונות של ילדיהם המדממים במקום לאפשר לאותם ילדים לחיות חיי שגשוג ושלום לצד היהודים.

לאחר 180 ימים של עינויים בלתי נתפסים, עלינו להגביר את מאמצינו הבלתי פוסקים להשגת שחרור מיידי וללא תנאי של כל בני הערובה, מתים או חיים. האו"ם והצלב האדום, הקטארים והמצרים, וכל אלו הדוגלים בזכויות האדם לכולם מלבד היהודים, ממשיכים למעול במחויבותם כלפי אותם גברים, נשים וילדים הכלואים בשבי. הגיע הזמן לומר די לפארודיה הזו, לסחר הזה בבני ערובה חפים מפשע תמורת מחבלים מורשעים וחסרי חרטה, הלהוטים לחזור למלאכת הרצח והפגיעה ביהודים. כל בני הערובה, מסכסוך זה ומסכסוכים קודמים, חייבים להיות מוחזרים הביתה, מיד וללא תנאי.

ה-7 באוקטובר היה צריך להיות קריאת השכמה לכולם: עבור אומות העולם, עבור יהודים ופלסטינים החולמים על שלום, ועבור לוחמי זכויות אדם פרוגרסיביים שאימצו לחיקם את העניין הפלסטיני. אלא שגם אם הם התעוררו לזמן מה, הם חזרו מאז לישון. 

אבל אנחנו ערים, ואל לנו לעמוד מנגד בשקט. ביום רביעי, ה-3 באפריל, 180 ימים לאחר סיוט ה-7 באוקטובר, האיחוד האורתודוקסי מסר באופן ידני מכתבים מ-180,000 אמריקאים הקוראים לנשיא ביידן ולממשל לעמוד איתנים בתמיכתם בישראל, בעם היהודי ובבני הערובה, ולהחזיר את הבהירות המוסרית לעולם כולו. 

השמיעו את קולכם!  אנא צרפו את קולכם לקולנו.

הכותב הינו מנכ"ל ארגון הOU - ארגון הגג של הקהילות היהודיות האורתודוקסיות בארה"ב