איראן חותרת בכוונה גדולה, בכוח רב ובהתמדה להשמדתה של ישראל, גם במחיר גבוה עבורה באמצעות לפיתה של ישראל מלבנון, סוריה, שטחי הרשות הפלסטינית ועזה; מעומק עיראק ותימן.

איראן מפעילה מיליציות מגוונות וגם כוחות סדירים למחצה בהיקף ובעוצמה המאפיינים צבאות סדירים, ומייעדת אמצעי לחימה מיוחדים כנגד ישראל. תוכנית הגרעין הינה הדובדבן שבקצפת, האמצעי המשמעותי ביותר, אך רחוק מלהיות יחיד.

אזרחי ישראל ערים לרצינות הכוונה האיראנית, עדים לבניית היכולות ואינם מוכנים לסמוך על הנס. בכל הזדמנות שבה רצינו לסמוך על הנס – התאכזבנו קשות, הופקרנו על ידי אומות עולם לנפשנו: במלחמת העצמאות, בהמתנה ערב מלחמת ששת הימים, במלחמת יום הכיפורים, בהסכמי ביניים ו”שלום” לסוגיהם, בהחלטה 1701, בריסוק גוש קטיף וכמובן במלחמת העולם השנייה.

בכל המקרים הללו הקשבנו וצייתנו לקולות ממשלים אוהדים וגם לדברי מנהיגים יהודים בעולם המערבי, דורשי טובתנו. שקט? איפוק? רציונליות? כל אלה הניבו תוצאות חמורות: קורבנות, הרס, שיבוש חיים.

מי שתומך בישראל יוכיח זאת בהשתקה לאלתר של מנהיגים מכל הדרגים והסוגים בהטפתם להשמדת ישראל, ויפעל במרץ ובכוח נגדי להסרת הלפיתה האיראנית של ישראל; ירסק את תוכנית החתרנות שלה; יחסל את כלי השיגור וימגר את תוכנית הגרעין.

אין גרעין למטרות שלום וגרעין למטרות מלחמה. יש אנרגיה גרעינית וטכנולוגיה לשימוש בה: לשימושים אזרחיים וגם למלחמה. איראן חותרת לנשק; לא להדברת חיידקים בקופסאות שימורים.

בחתירתה לחידוש הסכם הגרעין עם איראן, ארצות הברית, בהנהגת ממשל ביידן, נוקטת למעשה אמצעים מגוונים כדי להקל על איראן להשמיד את ישראל.

כל הסכם עם איראן שדוחה את הקץ בכמה שנים מהווה הונאה עצמית, אך לא הונאה שלנו כאזרחי ישראל. אנחנו דורשים מכל אוהדינו בעולם, ממשלים וארגונים בינלאומיים, להסיר במעשים ממשיים את האיום הקיומי מעלינו.

להעשרת אורניום ברמות שאיראן מבצעת כעת יש תכלית אחת ויחידה – ייצור אמצעי לחימה גרעיניים. אמל”ח גרעיני בידי איראן יופנה בראש וראשונה נגד ישראל. בהמשך, לא יפסח על אירופה וארצות הברית, שלוקות בעיוורון ובהדחקה, כדוגמת צרפת ואנגליה של 1938 מול גרמניה בהנהגת היטלר.

הכור הגרעיני בנתנז (צילום: רויטרס)
הכור הגרעיני בנתנז (צילום: רויטרס)

הסכמים עם איראן אינם מבטלים את יכולת ההעשרה; אולי מעכבים/משבשים אותה לזמן קצרצר. אין לאיש חיצוני מושג כלשהו בדבר הסטטוס העכשווי של תוכנית הגרעין האיראנית. כל פיקוח בעבר ובהווה התברר כחסר תועלת ממשית.

בסופו של תהליך ישראל תעמוד מול איום גרעיני. אסור לאפשר זאת גם במחיר של מלחמה אזורית. ממשל טראמפ הפנים את הסיכון שמתהווה כתוצאה מהסכם הגרעין מ־2015 ופעל בנחישות כדי לבטלו.

אנחנו, אזרחי ישראל, נעשה כל שאפשרי כדי להשפיע על דעת מקבלי ההחלטות בצדדים המעורבים, ולא נהסס להתעמת עם יריבינו.

התנהלות איראן מעידה כי השמדת ישראל היא מבחינתה יעד עליון. לכן אין לחתום עם איראן על כל הסכם מרצה זמנית, אלא לדרוש ממנה לבטל את תוכנית הגרעין לאלתר.

אנו קוראים במיוחד לארצות הברית להשתמש בכל האמצעים כדי למנוע מאיראן בעלות על נשק גרעיני ואמצעי שיגור לכל טווח. אנחנו לא לבד במערכה הזאת. איתנו כל ציר המדינות הסוניות, בהן ערב הסעודית.

יש להפעיל יחד לחץ על הממשל האמריקאי שלא ללכת שולל אחרי מדיניות צ’מברלינית של האיחוד האירופי ולהמשיך בקו תקיף עד אשר האיראנים ייאלצו לוותר על חלומם לחסל את מדינת ישראל.

הכותב הוא מומחה בניהול אירועי פתע רבי־נפגעים, חבר “מבטחי" – פורום מפקדים לאומי