האבוקדו הוא לא רק אחד הפירות הטעימים ביותר שקיימים ובעל יתרונות בריאותיים רבים שמסייעים בשמירה על הבריאות. הוא עשיר בוויטמינים וחומרים מזינים כולל חומצות אמינו שמזינות את העור ונוגדי חמצון כגון ויטמין E, המגן על העור מפני הזדקנות מוקדמת.

לוין על ההפגנה מול ביתו: "היועמ"שית ומערכת האכיפה קורצות לאלימים"
לוחם צנחנים נהרג בתאונת אימונים בדרום: אלו ממצאי התחקיר הראשוני

האבוקדו עשיר בחומצות שומן חיוניות השומרות על בריאות העור ומחיות את תאיו. הוא גם מרגיע גירוי ואדמומיות בעור, ויש לו תכונות אנטי דלקתיות. הוויטמינים וחומצות השומן שנמצאים בפרי הירקרק עוזרים לרפא פצעים וצלקות על ידי המרצת ייצור הקולגן.

מאפיין נוסף של האבוקדו הוא שהוא מסוגל לשפר את היתרונות של מזונות אחרים. הוספת מספר פרוסות אבוקדו לקערת סלט תסייע לספוג פי 5 את הקרוטנואידים (קבוצת פיגמנטים אורגניים המצויים בעיקר בצמחים, שצבעם נע בין אדום לצהוב. צבעיהם של פירות וירקות שונים כמו גזר, עגבנייה, מנגו ושסק נובעים מהקרוטנואידים שבהם) אשר עשירים בפרויטמין ונוגדי חמצון.

השימוש בשמן אבוקדו נפוץ מאוד בתחום הקוסמטיקה, שכן הוא עשיר בחומצות שומן ואומגה 3 בנוסף לאשלגן, לציטין וויטמינים מסוג A, D ו-E. אבוקדו נמצא גם בשמני עיסוי, מסכות פנים, קרמים קוסמטיים, ג'ל רחצה או שמני אמבטיה. 

שמן אבוקדו מומלץ לשימוש על עור בוגר ויבש, שכן הוא בעל ארומה עדינה ויכולת מהירה לחדור לנקבוביות, להזין את העור ולסייע בהתחדשותו. השמן גם מרכך את העור ומשפר את גמישותו. כמה כפות של שמן אבוקדו במי האמבטיה יעשו את העבודה.

השמן גם מעניק ברק לשיער, מזין אותו ומעניק לו לחות. במקרה של שיער יבש, ניתן להחדיר את השמן לשורשי השיער ולאחר מכן לעסות את הקרקפת. ניתן להשאיר את השמן על הראש במשך מספר שעות כאשר השיער עטוף במגבת, ולאחר מכן לשטוף עם שמפו.

מומלץ לבחור שמן אבוקדו אורגני מכבישה קרה כדי לשמור על תכונותיו. אם אתם לא אוהבים את המרקם השמנוני של השמן תוכלו לבחור בגרסה הקרמית שתעניק אפקט זהה.