גל השריפות המשיך להשתולל במהלך השבת ברחבי הארץ. בהרי ירושלים פרצה שריפה גדולה ביום שישי, שפגעה בבית ובמסעדה ביישוב נטף. כל תושבי המקום פונו, והורשו לשוב לבתיהם במהלך יום שבת. בליל שישי פרצה שריפה קשה בהתנחלות חלמיש שבבנימין. עשרות בתים ביישוב עלו באש ונזק רב נגרם למקום.

הסופרטנקר, מטוס הכיבוי הגדול בעולם, נחת מארה"ב בנתב"ג בליל שבת והחל בפעילות מעל הרי ירושלים בצהריי השבת. 

פידל קסטרו מת

פידל קסטרו, לשעבר מנהיג קובה, מת והוא בן 90. בריאותו בשנים אחרונות הייתה רופפת מאד וב-2008 ויתר על הנשיאות לטובת אחיו ראול. הוא היה נשיא קובה במשך יותר מ-30 שנה, אולם עוד קודם לכן כיהן כראש ממשלה מ-1959, לאחר ההפיכה שהוביל. 

פידל קסטרו. צילום: AFP

מנהיגים מרחבי העולם הגיבו לחדשות. נשיארוסיה ולדימיר פוטין הלל את פידל קסטרו וכינה אותו "סמל של תקופה", כך מסר הקרמלין. "שמו של המדינאי המכובד הזה נחשב בצדק לסמל את ההיסטוריה המודרנית בעולם", כתב פוטין לנשיא קובה ראול קסטרו, אחיו של פידל. "הוא היה ידיד כן ומהימן של רוסיה".

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ נקט בגישה קצת שונה, ופשוט כתב "פידל קסטרו מת!" מבלי להוסיף דבר. 

ניסיון פיגוע בירושלים

צעיר פלסטיני ניסה בערב שישי לדקור איש כוחות ביטחון במחסום שועפאט. הוא נוטרל. לא נרשמו נפגעים באירוע. המקרה התרחש במהלך בידוק שגרתי של נוסעי מיניבוס שהגיעו מכיוון השכונה לעבר תחנת הבידוק. במהלכו, התקרב במהירות צעיר לעבר הישראלי, שלף מתחת לחולצתו סכין – וניסה לדקורו. הוא נורה ונהרג. לכתבה המלאה.

אלמנתו של לוי אשכול הלכה לעולמו

מרים אשכול, אשת ראש הממשלה לשעבר, לוי אשכול, הלכה היום (שבת) לעולמה, והיא בת 87. מרים אשכול נפטרה במרכז הרפואי הדסה, שם היתה מאושפזת. היא נולדה ברומניה ועלתה לארץ ישראל כ-18 שנה לפני קום המדינה. את אשכול היא הכירה מהשכונה בה התגוררו השניים. הם נישאו ב-1964 לאחר פטירתה של אשתו הראשונה של אשכול. היא הייתה צעירה ממנו בכ-35 שנים. לכתבה המלאה.

לוי ומרים אשכול. צילום: משה פרידן


אריק איינשטיין - שלוש שנים ללכתו 

היום (שבת) אנחנו מציינים שלוש שנים לפטירתו של אריק איינשטיין. לזכרו, אנחנו מזמינים אתכם לקרוא טור נרחב של מי שהיה חברו הקרוב נתן זהבי, וטור של אבי קורן, פזמונאי שעבד עמו.