ניסיון לקדם את מפגש הפסגה עם ארה"ב: נשיא קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, ונשיא קוריאה הדרומית מון ג'יאה אין נפגשו היום (שבת) בגבול בין שתי המדינות, בניסיון לקדם את הפסגה עם ארצות הברית, זאת לאחר ביטולה על ידי הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ. נשיא קוריאה הדרומית צפוי להכריז על תוצאות פגישתו עם קים מחר בבוקר. מדובר בפעם השנייה בה נפגשים מנהיגי שתי המדינות בחודש האחרון.

בתוך כך, טראמפ כתב הלילה בחשבון הטוויטר שלו כי ישנם מגעים לחידוש הפסגה. "אנחנו מקיימים שיחות מאוד פרודוקטיביות עם קוריאה הצפונית לגבי חידוש הוועידה, ואם זה יקרה, זה ככל הנראה יהיה בסינגפור ב-12 ביוני", ציין טראמפ והוסיף כי "אם זה יהיה הכרחי, נאריך את הוועידה מעבר לתאריך זה". 
במכתב שבישר על ביטול מפגש הפסגה, ששלח טראמפ לקים, הוא הודה למנהיג הצפון קוריאני על "הזמן, הסבלנות והמאמץ" שהקדיש לצורך תכנון הפסגה ההיסטורית שהייתה אמורה להתקיים בסינגפור ב־12 ביוני, וציין "גם אני ציפיתי להיות איתך שם". "בהתבסס על הכעס האדיר והעוינות המופגנת שהצגת בהצהרות האחרונות שלך, אני חש שזה לא ראוי, בשלב הזה, לקיים את הפגישה הזו שתוכננה זמן רב", המשיך טראמפ. "על כן, המכתב הזה נועד להעיד שהפסגה בסינגפור, לטובת שני הצדדים, לא תתקיים". 
 

קים ג'ונג און ומון ג'יאה אין. צילום: AFP
קים ג'ונג און ומון ג'יאה אין. צילום: AFP


בכיר בחזית העממית: "המורדים הסורים חיפשו את נעדרי קרב סולטן יעקב במחנה ירמוכ"
טלאל נאג'י, סגן המזכיר הכללי של ארגון החזית העממית - המפקדה הכללית, ארגון טרור פלסטיני המזוהה עם משטר אסד בדמשק, האשים היום את המורדים הסורים בשיתוף פעולה עם ישראל במהלך ראיון ברשת אלמיאדין של חיזבאללה. על פי נאג'י, לאחר שכוחות אסד כבשו מחדש את מחנה הפליטים הפלסטיני ירמוכ בסוריה מידי מורדים המזוהים עם ג'בהת אל נוסרה ודאעש, התגלה כי המורדים חפרו קברים ישנים במחנה הפליטים במטרה לאתר את גופותיהם של שלושת נופלי קרב סולטן יעקוב, זכריה באומל, יהודה כץ וצבי פלדמן.



באומל, כץ ופלדמן נפלו בקרב סולטן יעקוב, שהתרחש בתחילת מלחמת לבנון הראשונה, בין כוחות ישראלים לכוחות סורים, וגופותיהם נשארו בידי הלוחמים הסורים. במהלך הקרב, כוחות שריון ישראלים וסורים נפגשו סמוך כפר סולטן יעקוב, מעט לפני כניסת הפסקת האש בין ישראל לסוריה, כשישראל ניסתה לתפוס נקודת אחיזה בכביש ביירות דמשק לפני מועד זה.



זאת לא הפעם הראשונה שתומכי אסד מאשימים את המורדים בסוריה בקבלת תמיכה מישראל, כחלק מהניסיון לפגוע בשמם. בין השאר פורסמו בעבר תמונות של מורדים סורים כאשר עליהם ציוד כמו תרופות ותחבושות עם כיתוב עברי, ובעבר הוול סטריט ג'ורנל אף פרסם ראיון עם מורדים סורים שהודו בקיום קשרים עם ישראל.



יהודה כץ, זכריה באומל וצבי פלדמן. צילום: באדיבות המשפחות
יהודה כץ, זכריה באומל וצבי פלדמן. צילום: באדיבות המשפחות


פלסטינים חדרו לשטח ישראל, השאירו כיתוב "חוזרים לאדמות פלסטין" ונמלטו
צה״ל ביצע היום ירי לכיוון ארבעה פלסטינים שחצו את גדר המערכת בדרום רצועת עזה, וזרקו בקבוק תבערה. המחבלים נמלטו לשטח הרצועה לאחר הירי. עוד השאירו הפלסטינים בשטח אוהל ועליו הכיתוב ״צעדת השיבה. חוזרים לאדמות פלסטין״.

מדובר צה"ל נמסר כי מספר המשתתפים בהפרות הסדר והאלימות שהתקיימו אמש עומד על כ-5,000 פלסטינים. מפרי הסדר השליכו מטעני צינור ורסס לעבר כוחות צה"ל, ניסו לחבל בתשתיות הביטחוניות, הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר הגדר והכוחות, שהגיבו בירי לעברם. 



רוב הצרפתים מאמינים שהציונות היא קונספירציה יהודית 
סקר שנערך על דיי ארגון הסטודנטים היהודים במדינה הצרפתית, ופורסם היום על ידי סוכנות הידיעות JTA, מצביע על עמדות מדאיגות: 53% מהמשתתפים בסקר סימנו כי הם מאמינים שהציונות היא ארגון בינלאומי ,שמטרתו להשפיע על העולם והאנושות לטובת היהודים. עוד עולה בסקר, בו השתתפו 1,007 נשאלים, כי 11% מהם מאמינים שהציונות היא אידאולוגיה גזענית.
 
26% מהנשאלים הסכימו גם עם האמירה כי חרם על ישראל הוא מוצדק, ו-38% טענו שקיומה של ישראל מעודד אנטישמיות. 57% מהנשאלים אף טענו כי ישראל היא "איום ליציבות המזרח התיכון", ויותר אנשים הגדירו אותה כתאוקרטיה, מאשר כדמוקרטיה או כמדינה נורמלית. הסקר גם חשף בורות בנוגע לישראל, כאשר רק שליש מהנשאלים ידעו שהיא הוקמה בשנת 1948, וכמעט רבע מהנשאלים האמינו כי היא הכריזה על עצמאותה אחרי 1980. עם זאת, ולמרות הנתונים הקשים, 54% מהנשאלים הסכימו שאנטי ציונות היא סוג של אנטישמיות, ו-59% הסכימו שהציונות היא תנועת השחרור של העם היהודי.

הפגנת BDS בפריז. צילום: AFP
הפגנת BDS בפריז. צילום: AFP


אירלנד: ניצחון לתומכי ההפלות במשאל העם
אזרחי המדינה הקתולית החליטו לשנות את החוק האוסר על קיום הפלות במדינה, כך על פי המדגמים שהתפרסמו הלילה, לפיהם 68% מהמצביעים במשאל העם בחרו בעד ביטול החוק, לעומת 32% שהתנגדו. 
 
בפועל, לפי פסיקה של בית המשפט העליון משנת 1992, ניתן לבצע באירלנד הפלה מלאכותית רק במקרה שיש סכנה לחיי האם, כולל האפשרות שתשים קץ לחייה, בעוד שאונס אינו מהווה הצדקה ראויה. החוק הנוכחי, שהתקבל ב־2013, קובע כי "זו עבירה להרוס במכוון חיים אנושיים שעדיין לא נולדו" וכי הנשים שמבצעות הפלה והרופאים שמסייעים להן צפויים לעונש של עד 14 שנות מאסר. בשל כך, כ־3,000 איריות עושות מדי שנה את המסע לבתי חולים בבריטניה על מנת לעבור שם את ההליך הרפואי שאסור במולדתן. 
 
בפני המצביעים הוצגה השאלה האם הם רוצים להשאיר את החוק על כנו או לבטל אותו על מנת לאפשר לחברי הפרלמנט לקבל חקיקה ליברלית יותר, גם אם לא מתירנית באופן גורף. לפי טיוטת חקיקה שהכינה הממשלה למקרה שבו המשאל יאשר את ביטול הסעיף, ניתן יהיה לבצע הפלות, בהתאם להתייעצויות עם גורמים רפואיים מקצועיים, עד השבוע ה־12, בעוד שהפלה עד שבוע 24 תתאפשר במקרים חריגים, שכוללים סכנה לחיי האם או פגמים חמורים בעובר שיגבילו את חייו. 

תומכות בביצוע הפלות באירלנד. צילום: רויטרס
תומכות בביצוע הפלות באירלנד. צילום: רויטרס


ארדן: "אפגש עם רוני אלשיך בעקבות טענותיו על מידור מישיבות ביטחוניות"
השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, התראיין אמש במהדורת סוף השבוע של "החדשות", שם הוא התייחס לשיקולים בנוגע להארכת כהונתו של מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, לטענות על אלימות משטרתית במהלך פיזור ההפגנות בחיפה, ולדיווחים כי ניצב יורם הלוי קיים קשרים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, מאחורי גבו של המפכ"ל.
 
"הדילמה בין להאריך את כהונת המפכ"ל או לקדם מפכ"ל משורות הממשלה, היא לא קלה. משטרת ישראל עשתה קפיצה משמעותית בשנים האחרונות", אמר ארדן, והוסיף כי "אלשיך עשה עבודה טובה בתחומים רבים, אבל יש לתפקיד אספקטים רבים, ציבוריים ומקצועיים, ואני אשקול את כל הנתונים לפני שאחליט". עם זאת, הוסיף ארדן כי בנוסף תחומים אלו, ישנם שיקולים נוספים בנוגע להארכה אפשרית של כהונת המפכ"ל בשנה רביעית, דבר שעל פי הפרשנים לא סביר שייתרחש. בנוגע למעורבות נתניהו בבחירת המפכ"ל הבא, הבהיר ארדן כי המכתב שקיבל מהיועץ המשפטי לממשלה בשלב זה הוא לא סופי, וכי היועץ רק ביקש ממנו להתייעץ לפני שיפנה לנתניהו.
 
בנוגע לטענותיו של אלשיך כי הוא ממודר מישיבות ביטחוניות חשובות בשל חקירות נתניהו, וכי דעת המשטרה לא נשמעת בנושאים רבים, אמר ארדן כי הוא לא מכיר מקרים כאלה. ואף הודיע כי ייפגש בימים הקרובים עם המפכ"ל כדי לבדוק את הטענות אותן הגדיר כ"מדאיגות". "אני לא מכיר מצב שבו עמדת המשטרה בסוגיה ביטחונית לא נשמעה", אמר ארדן והוסיף כי אלשיך מוזמן לדיונים שהוא צריך להיות בהם. 


רהט: עשרות תושבים תקפו שוטרים, שניים נפצעו
שני שוטרים נפצעו ונזקקו לטיפול רפואי אמש ברהט שבנגב, לאחר שהותקפו על ידי עשרות תושבי העיר במהלך פעילות מבצעית. האירוע החל כאשר ניידת משטרה בעיר ביקשה לעכב צעיר שנתפס ללא רשיון. בתגובה לכך, החל הצעיר להימלט מהמקום בנסיעה פרועה עד שנעצר. בשלב זה יצא הצעיר מהרכב יחד עם שני נוסעים, והשלושה החלו לתקפוף את השוטרים באבנים ובמקלות.
 
במהלך האירוע, החלו נוסעי הרכב לקרוא לתושבי העיר להצטרף ועשרות אנשים החלו ליידות אבנים לעבר הניידת, ואף פצעו שני שוטרים שנזקקו לטיפול רפואי. במהלך האירוע הוזמנה תגבורת משטרתית למקום כדי להשתלט על ההמון, והשוטרים הצליחו לפזר את ההתקהלות, תוך שהם עוצרים את אחד מיושבי הרכב באמצעות אקדח "טייזר", ותושב נוסף מרהט, באשמת תקיפת שוטרים. עדי ראייה מרהט מסרו למעריב כי "המשטרה השתמשה בכוח מופרז גם נגד תושבים שלא היה קשורים לתקרית".

תקיפת שוטרים ברהט. צילום: רשתות ערביות
תקיפת שוטרים ברהט. צילום: רשתות ערביות

קצין במג"ב הזמין שוטרת להתלוות אליו כ"בת זוג" וביצע בה מעשה מגונה
חיילת המשרתת במשטרה בשירות סדיר הגישה תלונה נגד קצין בדרגת רב פקד מיחידתה, בטענה כי ביצע בה מעשה מגונה, תוך כדי שהוא טוען כי מדובר בצורך מבצעי. על פי החיילת, בחודש פברואר 2018, הקצין ביקש מהחיילת להתלוות אליו לפעילות מבצעית, כשהיא מתחזה לבת זוגו, ובמהלך הפעילות הוא נישק אותה, לטענתה בניגוד לרצונה.
 
בעקבות החקירה שהתנהלה במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), הורחק הקצין מהיחידה. בימים אלה נבחן התיק לקראת קבלת החלטה בעניינו של הקצין, שטוען מצדו כי הנשיקה הייתה בהסכמת החיילת.
 
ממשטרת ישראל נמסר: "ככל שיאומתו החשדות, הרי שהתנהגות מעין זו פסולה ואינה עולה כלל בקנה אחד עם הערכים ונורמות ההתנהגות המצופות מכל קצין ולוחם המשרתים בחיל. מיד עם היוודע המקרה החריג, גורמי הפיקוד במג״ב ניגשו יחד עם הלוחמת להגיש תלונה במח״ש, נפתחה חקירה והקצין הורחק מהיחידה. מטבע הדברים, אנו מנועים מלפרט אודות המקרה שעה שהחקירה עדיין מתנהלת במח״ש, אולם נציין כי עם קבלת ממצאי החקירה הראשוניים, הוצא הקצין לחופשה כפויה לאלתר ובהמשך יוזמן לשימוע לשקילת המשך שירותו".