בעקבות חשיפת הפרשה במסגרתה עורך דין בכיר נעצר, שהובילה להתפטרותם של בכירים בפרליקטות המדינה ולפשיטת המשטרה על משרדי פרקליטות המדינה, נשיא המרכז האקדמי למדע ומשפט, פרופסור אביעד הכהן, התראיין היום (רביעי) בתוכניתו של אראל סג"ל ב-103FM בנושא והביע אכזבה כבדה: "הפרשה הזאת בוודאי מזעזעת אותי, בעיקר כשמדובר באנשים שהחוק אמור להתוות את דרכם, אנשים שמסייעים למערכת המשפט לעשות צדק". וגם, טען כי "אין שום פסול" בשליחות הפוליטית של ראש המל"ל אל הרב דרוקמן: "דברים כאלה היו מאז ומעולם".

"אם זה המצב, אז אני חושב שזה יום עצוב מאוד למערכת המשפט ולכל מי שהמושג 'מדינה מתוקנת' יקר בעיניו. כך לא צריכים להתנהל", הוסיף הכהן. "חכמינו אמרו שכל הגדול מחברו ייצרו גדול ממנו. אני נוקט בזהירות בכבודם של אנשים ובשם הטוב. מצד שני עצם העלאת החשדות הן כשלעצמן אות קלון למערכת המשפט הישראלית. זה מצער וכואב".

האם השליחות הפוליטית של ראש המל"ל היא חוקית או שאתה רואה בה משהו שאין לעשותו?
"אני לא רואה בה שום פסול. אזכיר שדברים כאלה היו מאז ומעולם. כשהרב עובדיה יוסף היה בן החיים, הגיעו אליו פעם אחר פעם אלופי צבא שונים. זה היה מאוד מקובל ללכת לרבנים כדי שאלו שמקשיבים להם ינהגו בהתאם. יש לזה שתי מגבלות: המגבלה הראשונה היא כמובן שלא יגלו סודות מדינה. השנייה היא שהעיסוק יהיה בדברים שמותר לגלות במצב הביטחוני, ולא יעסוק בפוליטיקה הקטנה".

ביקשת את רשימת עדי המדינה של הפרקליטות ואת הסטטיסטיקות של הצלחות מול זיכויים. התפתחויות?
"נראה לך שייתנו לי את כל המידע בזמן כל כך רגיש עם פרשות ראש הממשלה? אני גם לא בטוח שעתירה מנהלית לבית המשפט תעזור כאן. ברמה התיאורטית זה הדבר הנכון והחיוני לעשות אך לצערי מסתבר שבתי המשפט לא ממהרים לתת מידע".

בעקבות חוק הלבנת ההון יותר קל לגייס עדי מדינה. השאלה כמה מהם נופלים וכמה עומדים במשפט?
"תמיד צריך לשקול את התועלת מול הנזק. יש מתח תמידי בין הרצון לשקיפות וחופש מידע לבין אי הרצון לקבל הלכה שעלולה לפעול כבורמרג נגדנו".