מניין הקורבנות בישראל טיפס ל-79; תינוק בן חמישה חודשים נדבק בנגיף

ממשרד הבריאות נמסר היום (חמישי) כי מניין המתים מנגיף הקורונה עלה בשישה ביממה האחרונה ועומד כעת על 79. עוד נמסר כי מספר החולים בנגיף בישראל עומד עתה על 9,755 בני אדם, בתוכם 165 מוגדרים במצב קשה מהם 119 מונשמים. בנוסף נמסר כי 864 חולים שנדבקו בווירוס - החלימו ושוחררו. 

תינוק בן חמישה שבועות שנדבק בקורונה מאושפז בבית החולים שיבא בתל השומר. מבית החולים נמסר כי התינוק בהכרה מלאה וממשיך לעבור סדרת בדיקות. הוא מיועד לאשפוז ביחידת לטיפול נמרץ קורונה. עוד נמסר כי ביחידה הוקם מבעוד מועד מתחם ייעודי מבודד, למקרים מיוחדים, שם ישהה התינוק עם מלווה.

לידיעה המלאה

נתוני הקורונה על פי ערים: כ-1,600 חולים בירושלים ובבני ברק

משרד הבריאות פרסם הערב את נתוני תחלואת הקורונה על פי ערים ויישובים בארץ. העיר בעלת מספר החולים הרב ביותר היא ירושלים, העיר הגדולה בישראל, בה 1,630 חולים מאומתים, ולאחריה בני ברק, שאוכלוסייתה קטנה פי חמישה, ובה 1,594 חולים. בכך ממשיכה המגמה המדאיגה של התחלואה בבני ברק, על אף הסגר שהוטל על העיר.

לידיעה המלאה

עוצר בבני ברק (צילום: רויטרס)
עוצר בבני ברק (צילום: רויטרס)

מעל 15 אלף מתים בספרד; ראש הממשלה סנצ'ס: "האש מתחילה לדעוך"

ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס אמר כי לפי נתוני התפשטות נגיף הקורונה העדכניים במדינה, נראה כי הם קרובים לתחילתה של ירידה במגיפה. הוא אמר לפרלמנט לפני הצבעה על הארכת מצב חירום בעוד שבועיים עד 26 באפריל כי "האש מתחילה לדעוך".

בתוך כך, רשויות המדינה מסרו כי ביממה האחרונה נרשמה האטה בקצב התמותה מנגיף הקורונה במדינה כאשר דווח על 683 קורבנות חדשים. בסך הכל מספר הנפטרים במדינה עומד על 15,238. עוד נמסר כי מספר הנדבקים עלה ב-5,756 ביממה האחרונה ועומד כעת על 152,446 בני אדם.

לידיעה המלאה

קורונה בספרד (צילום: רויטרס)
קורונה בספרד (צילום: רויטרס)

טראמפ: "רוצה לפתוח את הכלכלה במהירות, אך מניין המתים צריך לרדת"

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר הלילה כי הוא מעוניין לפתוח מחדש במהירות את כלכלת ארצות הברית, אך מניין המתים מדי יום מנגיף הקורונה צריך לרדת משמעותית לפני שזה יקרה. טראמפ הוסיף כי המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן יתדרך עובדי תשתית חיוניים כיצד יוכלו לבצע את עבודתם גם לאחר שנחשפו לנגיף. 

לידיעה המלאה

דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

ברני סנדרס הודיע על פרישה מהמירוץ לראשות המפלגה הדמוקרטית

הסנאטור ברני סנדרס הודיע אמש על פרישה מהמירוץ לראשות המפלגה הדמוקרטית. סנדרס הפסיד ליריבו המרכזי, ג'ו ביידן, במערכות הפריימריז האחרונות שקיימה המפלגה, וסיכוייו להיבחר כמועמדה לנשיאות בבחירות הכלליות הצטמצמו משמעותית. כעת הוא מודיע על השהיית קמפיין הבחירות.

לידיעה המלאה

ברני סנדרס (צילום: רויטרס)
ברני סנדרס (צילום: רויטרס)

דיווח ערבי: חמאס שוקל כניסה למו"מ עם ישראל בסוגיית השבויים והנעדרים

בעקבות חשיפת מעריב: בכלי התקשורת הערביים פורסם אמש כי חמאס מקיים דיונים פנימיים בנוגע לכניסה למשא ומתן עקיף עם ישראל בסוגיית השבויים והנעדרים, בעקבות הצעתו של מנהיג הארגון בעזה, יחיא סינוואר, ותגובת משרד ראש הממשלה.

המקורות ציינו כי המודיעין המצרי הביע את נכונותו לתווך בין הצדדים כדי להביא להשלמת עסקה וכי אנשי המודיעין המצרי עדכנו בכך את ראש המל"ל מאיר בן שבת ואת הנהגת חמאס. בין האפשרויות שאותן שוקל חמאס היא שחרור של אחד או שניים מהאזרחים הישראלים השבויים ברצועת עזה, או סיפוק מידע על גורלם של הדר גולדין ואורון שאול.

לידיעה המלאה

יחיא סנוואר (צילום: AFP)
יחיא סנוואר (צילום: AFP)

אירוע ירי ברהט בעקבות סכסוך על שטח; שני שוטרים נפצעו

שוטרים שהגיעו לדיווח על אירוע ירי ברהט הותקפו היום בירי, בין שכונות 21 ל-32 בעיר. מתחקור האירוע עולה כי השוטרים חילצו את עצמם בירי, לשתי הניידות נגרם נזק ישיר, ואילו שני השוטרים נפצעו משברי הזגוגיות. מיד לאחר מכן הזעיקו כוחות גדולים של משטרה ומג"ב לעיר והחלו בפעילות מבצעית לאיתור המעורבים ומעצרם.

מעל 200 שוטרים נמצאים בזירה, סורקים את האזור ועושים פשיטות על הבתים. מדובר בסכסוך על שטח קרקע בין שתי משפחות (אזברגה ואבו סהיבאן) המוכרות למשטרה, אשר הוביל בעבר לקרבות ירי. בדיון שנערך בבית המשפט זכתה משפחת אזברגה בשטח המדובר אך במשפחה היריבה מסרבים להכיר בהחלטת בית המשפט.

לידיעה המלאה

זירת האירוע ברהט (צילום: דוברות המשטרה)
זירת האירוע ברהט (צילום: דוברות המשטרה)