"עברנו מחיפושים לאבל": אותרה גופת הישראלי שנעדר בכנרת

לאחר מבצע חיפושים נרחב של המשטרה, בשיתוף לוחמי זרוע הים, אותרה היום בכנרת גופתו של עורך הדין ראיד מחאמיד בן ה-29 מאום אל פחם, שנפל מסירה בימה ביום שישי שעבר. גופתו של מחאמיד זוהתה על ידי בני משפחתו.

פרמדיק מד"א עומרי גורגה, שליווה את פעולות החיפוש של צוללני זרוע הים בכנרת סיפר: "משעות הבוקר ליוויתי את צוללני זרוע הים שפעלו בכנרת עם ציוד מיוחד עד לאיתור הנעדר. הם משו אותו מקרקעית הכנרת כשהוא ללא סימני חיים ופרמדיקים של מד"א שהמתינו במעגן דגניה קבעו את מותו".

לאחר זיהוי הגופה אמר ראש עיריית אום אל פחם סמיר סובחי: "המצב קשה. עברנו מחיפושים לאבל. תודה גדולה לכל מי שעזר, מד"א, זק"א, כב"א, קיבוץ עין גב, המועצה האזורית עמק הירדן, כל המתנדבים מהחברה היהודית והערבית. עיר שלמה התגייסה. מקווה שהשותפות הזאת תבוא לידי ביטוי בדברים יותר משמחים".

לכתבה המלאה

החיפושים אחר ראיד מחאמיד בכנרת (צילום: דוברות המשטרה)
החיפושים אחר ראיד מחאמיד בכנרת (צילום: דוברות המשטרה)

רצח בירושלים: גבר בן 40 נורה למוות במזרח העיר

גבר בן 40 נורה אתמול למוות בשכונת ג'בל מוכאבר בירושלים. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום, העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים שערי צדק תוך כדי ביצוע פעולות החייאה כשהוא סובל מפציעה חודרת, אולם שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. 

במקביל, כוחות משטרה שהגיעו למקום, החלו בחקירת המקרה תוך ביצוע בדיקות ואיסוף ממצאים ועדויות בזירה. על פי החשד הרקע לאירוע פלילי, ככל הנראה כחלק מסכסוך בין משפחות בשכונה.

לכתבה המלאה

זירת רצח (ארכיון) (צילום: דוברות המשטרה)
זירת רצח (ארכיון) (צילום: דוברות המשטרה)

שי ניצן תוקף: "לא בחרתי במשה סעדה לראשות מח"ש - והוא נשבע לנקום"

לראשונה מאז ראיונותיו של ראש מח"ש הפורש, משה סעדה, בחדשות 12, במהלכן טען בין היתר כי המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך ופרקליט המדינה לשעבר שי ניצן טיוחו חקירות, ניצן השיב אתמול לטענות באולפן שישי וטען: "אין לי שום עניין בסעדה האיש - אבל הציבור חייב להבין שלא מדובר, כפי שהוצג אצלכם בריאיון, באדם שבסך הכל היה עד לפני שבוע סגן ראש מח"ש ועכשיו הוא פרש ובא לדבר".

"עד שנת 2018, מערכת היחסים בינינו הייתה מצוינת. ב-2018 הוא התמודד לתפקיד ראש מח"ש ואני לא בחרתי בו, יחד עם ועדה שלמה, ומאז הוא נשבע לנקום - ככה אנשים מספרים לי שזה מה שהוא אמר. שנית, הוא לא קיבל את המרות של המנהלת שלו ועשה בעיות גדולות מאוד, עד שלא הייתה ברירה אלא לפטר אותו, אז הוא לא פרש כפי שהוצג - הוא פוטר", טען.

לכתבה המלאה

שי ניצן (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
שי ניצן (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

העיתונאי ומבקר הקולנוע של "הארץ" אורי קליין הלך לעולמו בגיל 76

אורי קליין, מבכירי מבקרי הקולנוע בישראל ששימש כמבקר הקולנוע של הארץ מאז 1987, הלך לעולמו היום (שישי). בהארץ פורסם כי סיבת המוות היא זיהום שהוביל לקריסת מערכות. קליין זכה בפרס סוקולוב לעיתונאות, וקיבל אות הוקרה על תרומה מיוחדת לאמנות הקולנוע בפסטיבל ירושלים. הוא הותיר אחריו את אשתו, אירמה.

לכתבה המלאה

אורי קליין (צילום: הדס פרוש)
אורי קליין (צילום: הדס פרוש)

טרגדיה בדרום: נער בן 15 נדרס למוות בקריית מלאכי

נער בן 15 נהרג אתמול לאחר שנפגע מרכב בשדרות דוד בן גוריון בקרית מלאכי. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום, העניקו לו טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה, אולם נאלצו לבסוף לקבוע את מותו. 

חובש בכיר רכוב על אופנוע מד"א צביקה זילברמן סיפר: "הנער שכב על הכביש בסמוך לרכב שהיה עם שימשה מנופצת ופגיעות פח קשות. הוא היה מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה אבל הפציעה שלו הייתה קריטית ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

לכתבה המלאה

זירת התאונה בקרית מלאכי (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
זירת התאונה בקרית מלאכי (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

חשש מתקלה בכיסא המפלט: חיל האוויר של ארה"ב קרקע מטוסי F-35

חיל האוויר האמריקאי הודיע היום כי הוא מקרקע את צי מטוסי ה-F35 שלו באופן זמני, בשל בעיה בכיסאות המפלט שעלולה לסכן את הטייסים בשעת חירום. לפי הדיווחים בארה"ב, התקלה קשורה במכשיר המופעל באמצעות מחסנית, שמסייעת בהנעת כיסא המפלט אל מחוץ למטוס. 

חיל האוויר האמריקאי מסר כי "מתוך משנה זהירות היחידות קרקעו את המטוסים, כדי לזרז את הליך הבדיקה. המידע שייאסף בבדיקות הללו, יוכרע אם להמשיך בפעילות. הדאגה העיקרית שלנו היא לבטיחות אנשי האוויר שלנו, זה מחייב שיהיה לנו ביטחון בציוד שלנו. המעשים האלה נעשו מתוך משנה זהירות".

לכתבה המלאה

מטוס קרב F-35 של חיל האוויר (צילום: מרק ישראל סלם)
מטוס קרב F-35 של חיל האוויר (צילום: מרק ישראל סלם)

לאחר כחמישה שבועות: דודי אשכנזי, הישראלי שנעצר ביוון, חזר לארץ

דודי אשכנזי, הישראלי שנעצר ביוון בשל טעות בזיהוי, שב הבוקר לארץ - לאחר 38 ימי מעצר. אשכנזי נחת בנמל התעופה בן גוריון בטיסה מרודוס ופגש את בני משפחתו. 

אשכנזי הודה לכל מי שפעל למען שחרורו, בראש ובראשונה לעורך דינו ניר יסלוביץ' ולראש הממשלה ושר החוץ יאיר לפיד. עורך הדין יסלוביץ אמר כי פרק אחד נגמר והשני מתחיל. "אשכנזי יבוא חשבון עם כל מי שפגע בחירותו וגרם לו נזקים נפשיים, בריאותיים וכלכליים כבדים, בראש ובראשונה ממשלת פרו, ששגתה בהוצאת צו המעצר וסירבה לתקן את טעותה במשך למעלה מחודש ימים ולקצר את סבלו של דודי", ציין.

לכתבה המלאה

דודי אשכנזי נחת בארץ (צילום: אבשלום ששוני)
דודי אשכנזי נחת בארץ (צילום: אבשלום ששוני)

שיטפונות ענק בארה"ב: 25 נהרגו, בתים שקעו מתחת למים

25 בני אדם נהרגו עקב שיטפונות ענק שנגרמו על ידי גשמים עזים במזרח קנטאקי, כך אמר היום מושל המדינה, אנדי בשיר. המושל הוסיף כי מספר ההרוגים צפוי לעלות, כאשר בין ההרוגים שישה ילדים. 

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הכריז על השיטפונות כ"אסון גדול", והורה על סיוע פדרלי כדי לסייע במאמצי השיקום המקומי, כשיותר מ-33 בני אדם נותרו חסרי חשמל.

לכתבה המלאה

שטפונות בקאנטקי, ארה''ב (צילום: רויטרס)
שטפונות בקאנטקי, ארה''ב (צילום: רויטרס)

תספח את השטחים הכבושים? הצעד הבא של רוסיה בדרום אוקראינה

המלחמה במזרח אירופה: הנשיא וולודימיר זלנסקי גינה הלילה מתקפה רוסית על כלא שהרגה עשרות שבויי מלחמה אוקראינים בדונייצק הכבושה. בנאומו אמש, אמר הנשיא האוקראיני כי יותר מ-50 מתו בהתקפה על אולניבקה, וכינה זאת "פשע מלחמה רוסי, רצח המוני מכוון של שבויי מלחמה אוקראינים".

על פי זלנסקי, הלוחמים השבויים - שכללו גם את חברי גדוד אזוב, שהגנו על מפעל הפלדה אזובסטאל במריופול - היו צריכים להיות מוגנים בערבויות שהובטחו על ידי האו"ם והוועד הבינלאומי של הצלב האדום. ברוסיה התנערו מהאשמות, והאשימו את הכוחות האוקראינים באירוע. 

לכתבה המלאה

המלחמה באוקראינה, חיילים אוקראינים הולכים ליד טנק רוסי (צילום: רויטרס)
המלחמה באוקראינה, חיילים אוקראינים הולכים ליד טנק רוסי (צילום: רויטרס)