תל אביב נערכת להפגנת ענק נוספת הערב; כבישים רבים נחסמו

במשטרה נערכים לקראת אירוע המחאה בכיכר הבימה ותהלוכות שייצאו הערב (שבת) מרחוב קפלן בתל אביב. במבצע האבטחתי ייקחו חלק כאלף שוטרים בפיקודו של מפקד המחוז, והם יעסקו באבטחת האירועים, וויסות התנועה ושמירה על הסדר הציבורי. 

בין הנואמים בהפגנה יהיו נשיא בית המשפט העליון בדימוס, דוד חשין, הסופרת והמשוררת צרויה שלו, ראש השב"כ לשעבר ואלוף (במיל') עמי איילון, סגנית ראש עיריית ת״א לשעבר מהרטה ברוך רון ועו״ד הידי נגב. כמו כן, למעלה מ- 2000 רופאות ורופאים, ביניהם בכירים ומנהלי מחלקות בהווה ובעבר, התאגדו יחד תחת 'מחאת החלוקים הלבנים' והצטרפו למחאה.

לידיעה המלאה ולמפת השיבושים וחסימות הכבישים
 

הכנות להפגנה בכיכר הבימה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
הכנות להפגנה בכיכר הבימה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

ניסיון פיגוע בשומרון: מחבל ניסה לדקור אזרח ישראלי ונוטרל

ניסיון פיגוע דקירה אירע הבוקר בחוות שדה אפרים שבשומרון. המחבל יצא מרכבו וניסה לדקור אזרח ישראלי שהיה במקום, זמן קצר לאחר מכן המחבל נוטרל. האירוע הסתיים ללא נפגעים. פלסטינים טוענים כי המחבל הינו טארק עודה יוסף מעלי, בן 42.

לידיעה המלאה

מכת הבולענים ממשיכה: בור נפער ברחוב אלנבי בתל אביב

בור נפער היום בכביש ברחוב אלנבי בתל אביב. שוטרי תנועה נמצאים במקום ומכוונים את התנועה בנתיב הנגדי. מהמשטרה נמסר כי נהגים המגיעים למקום מתבקשים לנהוג משנה זהירות ולציית להוראות השוטרים.

לידיעה המלאה

הבור באלנבי בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
הבור באלנבי בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

אוקראינה מאוכזבת: ארה"ב וגרמניה מעכבים את מסירת הטנקים לאוקראינה

ארצות הברית הודיעה לאוקראינה כי היא דוחה את אספקת הטנקים מסוג "אברמס", כחלק מהסיוע הצבאי במלחמה מול רוסיה. כמו כן, גם גרמניה החליטה לעת עתה למנוע את משלוח של הטנקים מסוג "לאופרד" ממדינות מערביות אחרות, אשר יוצרו על ידה.

האוקראינים כבר זמן מה שמים עין על טנק ה"לאופרד" הגרמני, אשר צפוי לעזור לה מאוד בשדה הקרב. "הלאופרד הוא טנק קרב ראשי מודרני ומוגן היטב עם חיישנים טובים", אמר בכיר בלוחמת יבשה בארה"ב, "זה תוכנן במקור לתחזוקה על ידי מתגייסים ולכן פשוט יותר לשמור עליו בעת בלחימה מאשר כמה עיצובים אחרים של טנקים בשירות נאט"ו".

לידיעה המלאה

טנק הלאופרד בשימוש בתרגיל בלטביה (צילום: REUTERS/Ints Kalnins)
טנק הלאופרד בשימוש בתרגיל בלטביה (צילום: REUTERS/Ints Kalnins)

מזכיר המדינה לשעבר חושף בספרו: "נתניהו הדליף שקר"

מזכיר המדינה לשעבר מייק פומפאו עומד להשיק ביום שלישי הקרוב את ספרו האוטוביוגרפי החדש "Never Give an Inch: Fighting for the America I Love". על פי דיווח בעיתון היהודי-אמריקני "פורוורד", תקף פומפאו בספרו את ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען כי האחרון הדליף בכוונה דיווח על קיום ברית הגנה בין ישראל לארה"ב, למרות שנתניהו ידע שמדובר בעניין שקרי.

לידיעה המלאה

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: טל שחר)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: טל שחר)