"זורק אותו מהמטוס": שגריר ארה"ב בישראל במתקפה חריפה על סמוטריץ'

בחדשות 12 דווח אמש (שישי) כי גורם מדיני בכיר אמר ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' נחשב מעתה ל'פרסונה נון גרטה', אישיות בלתי רצויה בקרב הממשל האמריקאי. אותו גורם הבהיר שזה היה תקף גם לפני האמירה של סמוטריץ', לפיו "מדינת ישראל צריכה למחוק את חווארה".

"אם סמוטריץ' היה 'פרסונה נון גרטה' לפני ההתבטאות הזו, עכשיו אחרי החרפה שהוא הוציא מהפה הוא 'פרסונה נון גרטה' על סטרואידים", הוסיף אותו גורם מדיני בכיר, "אף גורם אמריקני רשמי לא ייפגש עם סמוטריץ'. אחרי שהוא אמר את הדברים, הטלפון בלשכות בירושלים לא הפסיקו לצלצל".

לכתבה המלאה

יו"ר הכנסת לשעבר אברהם בורג התעמת עם לוחמי מג"ב בחווארה

יו"ר הכנסת לשעבר אברהם (אברום) בורג נצפה אמש (שישי) התעמת עם לוחמי מג"ב בחווארה לאחר שהגיע במסגרת ביקור עבור תושבי המקום. בסרטון נראה בורג מעוניין להתקדם ברדכו אולם הוא נחסם על ידי לוחמי מג"ב שדחפו אותו והפילו אותו לרצפה. 

כאמור, במסגרת הביקור הגיעו מאות ישראלים לחווארה במה שתואר על ידי המארגנים כ"ביקור מחווה" עבור תושבי המקום. עם זאת, נמסר כי כוחות הביטחון הודיעו להם כי לא יאפשרו להם להיכנס.

אברהם בורג (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אברהם בורג (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

לכתבה המלאה

"מדיניות השר בלבד": בן גביר דרש שיחה עם מפקד מחוז ת"א למנוע חסימות בהפגנות

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הנחה אתמול (שישי) את מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי לזמן לשיחה את מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד, כדי לחדד בפניו את מדיניותו בעניין חסימות כבישים בהפגנות. זאת, לקראת ההפגנה נגד המהפכה המשפטית בעיר ולאחר פגישה שנערכה בין השר למפכ"ל ומפקד מחוז ת"א.

השר בן גביר ציין בפנייתו כי: "כמובן, שלכל מפקד בשטח שיקול דעת כיצד לממש את המדיניות, אך יש לזכור שהשר הוא שקובע את המדיניות, ולא המפקד בשטח. השבוע הייתה פגישה איתך, עם ממ"ז ירושלים וסממ"ז מחוז תל אביב, ועל רקע המחאות האלימות בשבוע האחרון שצפויות להימשך בשבועות הקרובים, אבקש מאדוני לזמן את מפקד מחוז תל אביב, ולחדד בפניו את מדיניותי בעניין חסימות צירים".

איתמר בן גביר בכנסת (צילום: מרק ישראל סלם)
איתמר בן גביר בכנסת (צילום: מרק ישראל סלם)

לכתבה המלאה

חשד לרצח ברהט: איש עסקים מוכר בעיר כבן 50 נורה למוות ברכבו

חשד לרצח ברהט: רושדי אלבחירי, איש עסקים כבן 50 מוכר ברהט, נורה בליל אמש (בין שישי לשבת) ברכבו בעיר רהט. כוחות מד"א פינו אותו לבית החולים סורוקה במצב אנוש עם פציעות חודרות, אך שם קבעו את מותו. טרם נעצרו חשודים במעשה.

המשטרה פתחה בחקירה וסריקות אחר חשודים. לאחר הערכת מצב שביצע מפקד מרחב נגב, תנ"צ נחשון נגלר, הוחלט להטיל את החקירה על היחידה המרכזית של מרחב נגב. הרקע ונסיבות האירוע נבדקים.

זירת הרצח ברהט (צילום: דוברות המשטרה)
זירת הרצח ברהט (צילום: דוברות המשטרה)

לכתבה המלאה

אסון בדרום: גבר ואישה נהרגו בהתרסקות מטוס קל בכביש 60, סמוך לשוקת

אסון בנגב: רוני ולילך שושן, תושבי להבים בשנות ה-50 לחייהם, נהרגו היום (שבת) בתאונת מטוס קטלנית סמוך לצומת שוקת. המטוס הקל בו טסו התרסק ועלה באש, ולאחר פעולות כיבוי המטוס, חובשים ופראמדיקים של מד"א מצאו אותם ללא סימני חיים ונאלצו לקבוע את מותם. 

רוני היה בכיר בחברת כיל, הוא היה הבעלים של המטוס יחד עם ראש מועצת עומר פיני בדש. הם הותירו אחריהם שלושה ילדים. ממקום עבודתה של לילך נמסר: "משפחת דולב, הקיבוצים דביר ולהב, המומים עת הסתבר שבהתרסקות המטוס הקל היום ליד צומת שוקת נהרגה לילך שושן, סמנכ"לית הכספים של דולב ורוני בעלה. מחבקים את המשפחה ואת משפחתה בדביר. כואבים את האסון המחריד, לילך עבדה צמוד והכירה אנשים רבים בקהילות דביר ולהב. אנו נערכים בקהילות לימים שיבואו עת ננסה לעכל את הטרגדיה הזו. יהי זכרם ברוך".

רוני ולילך שושן ז''ל (צילום: צילום מסך פייסבוק)
רוני ולילך שושן ז''ל (צילום: צילום מסך פייסבוק)

לכתבה המלאה

מדינות המערב דוחקות בישראל: "בטלו את ההכרה במאחזים והבנייה בהתנחלויות"

גרמניה, צרפת, בריטניה, איטליה, פולין וספרד פרסמו הצהרה משותפת בה גינו את התקפות הטרור הפלסטיניות והרג האזרחים הישראלים, אך דחקו בישראל לחזור בה מהחלטותיה בעניין הכשרת התנחלויות וקידום בנייה בהודה ושומרון.

"אנו דואגים מהאלימות הגוברת בשטחים הפלסטיניים הכבושים ומגנים את התקפות הטרור שהרגו אזרחים ישראלים", מסרו ששת המדינות. "אנו קוראים לממשלת ישראל לחזור בה מהחלטתה האחרונה לקדם את בנייתן של יותר מ-7,000 יחידות בניין התנחלויות ברחבי הגדה המערבית הכבושה ולבטל את הכשרת המאחזים להתנחלויות", אמרו בהצהרה משותפת גרמניה, צרפת, בריטניה, איטליה, פולין וספרד.

פלסטינים מפגינים נגד ההתנחלויות (צילום: רויטרס)
פלסטינים מפגינים נגד ההתנחלויות (צילום: רויטרס)

לכתבה המלאה

"תקף עם קנקן ענק": צעיר שעובד בקונסוליה הישראלית בניו יורק נאשם בניסיון רצח

יונתן מימון, צעיר בן 24 שעובד בקונסוליה הישראלית בניו יורק, מואשם בניסיון רצח לאחר שתקף אדם וחבט בו עם כד זכוכית ענק מבלי התגרות מצידו בעודו חשוף חזה חזה מחוץ למועדון לילה במנהטן. יונתן הוא בנו של ישראל מימון, איש ציבור ישראלי שכיהן כנשיא והמנכ"ל של ארגון הבונדס. 

לפי הדיווחים בתקשורת האמריקאית, מימון השתולל עם בקבוק הזכוכית בנפח 1.75 ליטר לאחר שביקר במועדון לילה בסוהו ב-26 בפברואר, ופגע בראשו של גבר בן 42 שבע פעמים עד שהכד נשבר. מימון ניצב בפני חמש עד 25 שנים מאחורי סורג ובריח. 

משטרת ניו יורק (צילום: רויטרס)
משטרת ניו יורק (צילום: רויטרס)

לכתבה המלאה

מסר לישראל? ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית באיראן: "תקיפת מתקני גרעין היא בלתי חוקית"

מסר לישראל? ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית רפאל גרוסי ביקר היום (שבת) באיראן וקיים מסיבת עיתונאים משותפת עם ראש תוכנית הגרעין האיראנית, במהלכה ציין כי "יש 'ציפיות גדולות' בשיחות עם איראן" והצהיר: "כל התקפה על מתקנים גרעיניים היא בלתי חוקית". 

את הדברים אמר גרוסי במהלך ביקור בטהרן, שלטענת דיפלומטים נועדו לדחוף את איראן לשתף פעולה עם חקירת סבא"א אחרי הדוח החסוי שחשף כי איראן העשירה אורנים לדרגת 84% - אחוזים בודדים מהדרגה שדרושה ליצירת נשק גרעיני. 

הכור הגרעיני בנתנז (צילום: רויטרס)
הכור הגרעיני בנתנז (צילום: רויטרס)

לכתבה המלאה

צה"ל מאשר: אזרח נפצע קל בפיגוע ירי הלילה סמוך לחברון

צה"ל עדכן כי אזרח נפצע הלילה (שבת) באורח קל כתוצאה מירי שבוצע לעבר רכבו סמוך לצומת בית חגי שבמרחב חטיבת יהודה. כוחות צה"ל שהגיעו למקום סרקו ואיתרו מספר תרמילים, בנוסף, זוהתה פגיעת ירי ברכב.

בתום תחקור ראשוני בשטח, עלה כי בוצע פיגוע ירי לעבר רכבו של האזרח, הוא פונה במצב קל להמשך קבלת טיפול רפואי בבית חולים.

זירת פיגוע ירי  (צילום:  אריק מרמור, פלאש 90)
זירת פיגוע ירי (צילום: אריק מרמור, פלאש 90)

לכתבה המלאה

ח"כ מיקי לוי: "רוח בן גביר ירדה לחלק התחתון של משטרת ישראל"

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) התארח היום (שבת) בשבתרבות באר שבע, התייחס להפיכה המשפטית שמקדמת הממשלה ותקף בחריפות את השר בן גביר: "האצבע של בן גביר ניכרת בכל מקום במשטרת ישראל, קורא לשוטרים ולקצינים להפגין שיקול דעת. המפגינים הם מלח הארץ, האנרכיסט היחיד הוא השר בן גביר שיש לו שבע הרשעות בהן תמיכה בטרור". 

ח''כ מיקי לוי בשבתרבות בבאר שבע (צילום: דוברות עיריית באר שבע)
ח''כ מיקי לוי בשבתרבות בבאר שבע (צילום: דוברות עיריית באר שבע)

לכתבה המלאה