ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר החינוך יואב קיש הציגו אמש תוכנית חדשה לחינוך לגיל 0-3 והכריזו על השקת השלב הראשון, שכולל מענק של עד 940 שקל לחודש באמצעות נקודות זיכוי עבור כל משק בית של הורים עובדים. 

יו"ר נעמת: "התוכנית לסבסוד המעונות היא לא טובה"

 מנכ"לית ארגון גני הילדים הפרטיים, עו"ד קרן אוחנה, שוחחה היום (שני) עם ענת דוידוב ב-103FM והביעה אכזבה מהתוכנית: "מאוכזבים עבור עצמנו כי אנחנו בסיומו של תהליך ארוך ואנחנו נחשבים למעונות מפוקחים. על כן, בפעם הראשונה לא הבנו את ההפרדה בין מעון יום שהמדינה מכירה בו לבין מעון יום מפוקח שהוא היום גן ילדים פרטי, ואז הבנו שיש היום הבדל בין מעון מפוקח ולמעון מסובסד".

"בפעם השנייה התאכזבנו עבור ההורים והילדים, מפני שבהצהרת ראש הממשלה בעת הבחירות נאמר 'חינוך חינם לילדי ישראל מגילאי לידה עד 3'. עכשיו, אנחנו מבינים שהחינם הזה מגיע עם תנאים מצטברים, שהם בעצם ניתנים ב־100% שלהם במעונות המסובסדים שמראשית הימים ניתנו להם הקלות וסבסוד", טענה.

"התוכנית הזאת לא עסקה בחשיבה חינוכית, פדגוגית, ערכית, חברתית - לא עסקה בחינוך. התוכנית הזאת עסקה בכלכלה ובהבטחת בחירות, נקודה. היא לא ירדה לרזולוציות שבסוף נותנות מענה להורים ולילדים ולמסגרות, היא גם לא לקחה שיקולים כמו מצוקת כוח אדם, על איכות השירות והטיפול שיינתן. מצב המטפלות שלנו גרוע מאוד, יש מצוקה אדירה, הקושי הוא עצום. תדמיתית הענף הוא שבור, אנו נמצאים במקום שהוא נמוך מאוד מבחינת החברה, זה לא מקצוע מבוקש - סליחה, היום להיות מטפלת זה לא סקסי", הוסיפה.

לסיכום, ציינה אוחנה כי "הייתי רוצה שבמדינה דמוקרטית הבטחת בחירות תחול על כולם. אני הציבור, אני האזרח, אני הייתי רוצה שהילד שלי יקבל שוויון הזדמנויות ככלל האוכלוסיה. הייתי מאוד רוצה שישימו את הילד במרכז ושאלו מה טובת הילד, כי לא הכל נגמר בכסף. ואם כן עוסקים בכסף, הייתי רוצה שבמדינה יהודית ודמוקרטית תישמר להורה את הזכות לבחור את החינוך שבו יתחנך הילד. הייתי רוצה שוק פתוח פלורליסטי ואיכותי - בתחרות יש מצויינות".