מטה המאבק וארגוני מחאת החינוך קיימו היום (רביעי) עצרת מחאה מול ביתו של השר יואב קיש, בערב השני ברציפות. בסופה של העצרת, הם חסמו את כביש 4 באזור, כאשר הקימו במקום "כיתה" מאולתרת, בעזרת שולחנות שהוצבו באמצע הכביש. בין השלטים שהונפו במקום: "עופו לנו מהכיתה", "קיש מרסק את החינוך הממלכתי", "החלום שלו הסיוט שלנו" (עם תמונתו של יו"ר מפלגת נעם, אבי מעוז) ו"קיש תמצמץ פעמיים אם חטפו אותך, כי אחרת לא ברור מה עובר עליך".

רן ארז: "הסתדרות המורים משדלת את חברינו לשבור את השביתה"
"נמאס לנו שמשחקים בנו": מחאת התלמידים נגד השביתה המתוכננת
 
עצרת המחאה היוותה המשך להפגנה נגד משרד החינוך בתל אביב, זאת במחאה על כך שגם כעת, למרות הזמן הקצר שנותר עד לפתיחת שנת הלימודים, עדיין לא ברור האם היא תיפתח כסדרה בתיכונים, זאת בשל הסחבת במשא ומתן עם יו"ר ארגון המורים רן ארז. 

מפגינים נגד השביתה בכביש 4 (צילום: ללא קרדיט)
מפגינים נגד השביתה בכביש 4 (צילום: ללא קרדיט)

מפגינים נגד השביתה בכביש 4 (צילום: ללא קרדיט)
מפגינים נגד השביתה בכביש 4 (צילום: ללא קרדיט)

יו"ר הנהגת ההורים הארצית, מירום שיף אמר במהלך ההפגנה כי "למה למנהיגים שלנו, לשר האוצר לשר החינוך לראש הממשלה ולרן ארז לא נראה שצריך לסיים כבר את המשא ומתן? הגיע הזמן שתלמידי ישראל בתיכונים, אחרי שנים של קורונה וחוסר יציבות - יקבלו אותה. לא מגיע לתלמידים והתלמידות, שהם הילדים שלנו, להמשיך ולשוטט ברחובות, אז הגיע הזמן שתיקחו אחריות".

עוד הוסיף ואמר: "שלא תבינו לא נכון, אנחנו תומכים בדרישות של המורים, רוצים שהם יקבלו שכר ראוי ושהמעמד שלהם יעלה, רוצים שיהיו יותר מורים - לכן, שר האוצר, הגיע הזמן שלא תתעלם מסכסוך העבודה שנמשך שנה וחצי. הגיע הזמן שתדאג להיכנס לחדר. הגיע הזמן שיחד עם שר החינוך תיקחו אחריות - כי ראש הממשלה מתעלם מהדבר הזה לצערנו הרב, והגיע הזמן שתגלו אחריות עבור התלמידים, דור העתיד של מדינת ישראל, הילדים שיתגייסו לצה"ל בשנה הבאה".

יו״ר מועצת התלמידים והנוער במחוז הצפון, שון לוקיאניץ׳ בשיחה עם מעריב: ״אנחנו התלמידים בשום פנים ואופן לא נגד המורים שלנו. אנחנו רוצים שיהיה להם שכר הוגן ומכבד. הבעיה שלנו היא שהמאבק שלהם לצערנו בא על חשבוננו. אנחנו מבינים את החשיבות, אבל אנחנו לא יכולים להיות יותר הקורבנות של העניין, להיות כלי המשחק שלהם. בסופו של דבר, משך השביתות הוא זמן לימודים חיוני. התלמידים עולים לתיכון ויש בגרויות, עבודות ומבחנים. הזמן הוא יקר. אם אנחנו מפספסים את הלימודים - מי יבוא וישלים לנו את שעות הלמידה? הם הרי לא יעשו במקומנו את הבחינות". 

"ניסינו להגיע לפשרה לא דרך הפגנות - אלא דרך מכתבים, דיונים בכנסת, ראיונות בכלי התקשורת - אך אין מנוס", הוסיף. "אנחנו חייבים שתהיה הידברות בין משרד האוצר, משרד החינוך וארגון המורים כדי שייקבע הסכם השכר ושנתחיל את השנה הזאת כמו שצריך. אני חושב שהמשבר הזה כבר מיצה את עצמו - ושיש ביכולתם לשבת ולדבר, ולהוציא הסכם שכר הוגן שייקבע למשך כמה שנים - בתקווה שלא כל שנה ישביתו אותנו מחדש. היו כבר אין ספור עיצומים - החל מביטול טיולים שנתיים, אי קבלת תעודות, המסעות לפולין - ועד ניסיונות לבטל את מסיבות הסיום שלנו. אלה רגעים מאוד משמעותיים בחיים שלנו שלא נקבל בחזרה".