משרדי האוצר והרווחה הגיעו היום (חמישי) להסכם במשא ומתן עם מטה המאבק להעלאת שכר המטפלים והמדריכים של אנשים וילדים עם מוגבלות במסגרות היום של משרד הרווחה. בשל ההסכם, הוסר איום השביתה מעל מוסדות היום, והם יפתחו את שעריהם כמתוכנן.

הפגנה מול ביתו של קיש וחסימת כביש 4: המחאה נגד השביתה בחינוך נמשכת
"מעולם לא חשבתי שאהיה מורה": שיחה עם אשת חינוך בשנתה הראשונה

על פי ההסכם, יעלה שכר המטפלים והמדריכים משכר מינימום שעומד כיום על 5,572 שקלים בחודש ל-7,200-7,300 שקלים לחודש. על פי הערכות האוצר, התוספת שתיכנס לתוקף ביוני 2024 נאמדת בכ-330 מיליון שקלים בשנה.

סיגל פרץ יהלומי, מנכ"לית אקים וראש מטה המאבק, שניהלה את הדיונים מול משרדי הרווחה והאוצר מסרה: "זו נקודת מפנה היסטורית ביחס החברה לאנשים עם מוגבלות ובקביעת סדר עדיפות שרואה אותם. לא רק כמס שפתיים אלא באמצעות הקצאה בפועל של משאבים כספיים.

היא הוסיפה: "כולי תקווה שכעת נוכל למלא את תקני כוח האדם החסרים בעובדים טובים ואיכותיים ונוכל להתקדם גם לשלב יישום החוק החדש בינואר 2024 לפיו כל אדם יוכל לחיות בקהילה (גם אדם שזקוק לתמיכות מרובות) ושיהיו עובדים שיתגייסו לשורות הארגונים ויסייעו לנו להוביל מהפכה זו במדינה".

בצלאל סמוטריץ'  (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
בצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', מסר: "ההסכם היום הוא אבן דרך משמעותית בהכרה לה אנו מחויבים כחברה כלפי אנשים עם מוגבלויות. מדובר בתוספות משמעותיות לשכר המטפלים וזו בשורה של ממש".

שר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי, אמר: "ההסכם אליו הגענו הוא פריצת דרך של ממש. לאחר שנים ארוכות שבהן שכר המטפלים נשחק, אנו מסדירים את המקצוע החשוב של תומך באדם עם מוגבלות כפרופסיה, יוצרים מסלולי קידום ונותנים תוספת שכר משמעותית אשר תהפוך משרות אלו לאטרקטיביות. ההסכם מתווסף לתוספות נוספות שיינתנו לתחום המוגבלות במסגרת חוק שירותי הרווחה. מדובר בבשורה משמחת לקהילת אנשים עם מוגבלות בישראל, קהילה שנמצאת בליבת העשייה של משרד הרווחה".