כ־2.5 מיליון תלמידים שבו ביום שישי לספסל הלימודים במוסדות החינוך ברחבי הארץ, וזאת לאחר שאיום השביתה בתיכונים הוסר ברגע האחרון - עם השגת הסכמות מול יו"ר ארגון המורים רן ארז.

לאחר ביטול השביתה ברגע האחרון: שנת הלימודים יוצאת לדרך

כ־181 אלף מהתלמידים התחילו את כיתה א'. בין הילדים הנרגשים היה גם עוז שלום רפפורט בן ה־6.5, שעלה לכיתה א' בבית איזי שפירא: "אני מאוד מתרגש מהחברים החדשים, מהמורה שלי ונסה, וגם מהתיק החדש שקיבלתי במתנה מאמא", אמר בחיוך.

בבית הספר המונטסורי אור לטף בחדרה ילמדו השנה לא פחות משבעה זוגות תאומים, כולל ארבע אחיות משני זוגות תאומות, לבית יצחק - אדל ותהל בכיתה ג', ואביה ויהלי בכיתה ד'.

בת אל יצחק, אמן של הארבע, סיפרה כי "העובדה שארבעתן לומדות ביחד נותנת להן תחושת ביטחון. עם זאת, חשוב לייצר לכל אחת את המקום שלה. הסוד להורות לתאומות, ובטח לשני זוגות של תאומות, הוא לקום בבוקר ולדעת שאת יכולה, שאת מסוגלת ושאת לא צריכה את העזרה של אף אחד. את יודעת בלב מה לעשות והכל מתגלה ונלמד תוך כדי תנועה. מאחלת להן היום המון בהצלחה, ואני מאמינה בהן".
עדן חמודה, בת ה־11 וחצי, שעלתה לכיתה ו' בבית ספר מצפה בבאר שבע, שיתפה: "אני מאוד מתרגשת לחזור ללימודים, אני מתגעגעת לחברים, למורים ולמורות. בבית הספר כולם מתחברים אחד עם השני".

אריאל כהן, שיתחיל את לימודיו בכיתה ז' בבית ספר ברחובות, הוסיף: "התחושה היא של שינויים והתרגשות. בית ספר חדש, חברים חדשים כמעט כולם, וגם בשונה מבית הספר היסודי ברור לגמרי שנקדיש יותר זמן לשיעורי הבית. באופן אישי אני מאוד אוהב לשחק כדורגל ומקווה שיהיה לי מספיק זמן".

תהל, שעלתה לכיתה ז' במקיף רבין בבאר שבע סיפרה על היום הראשון בחטיבה: "זה היה מפחיד. התחלות חדשות תמיד מלחיצות. היו ילדים חדשים. מקום חדש. אף ילד שהיה איתי ביסודי לא לומד בבית הספר, היו מחשבות  וחששות איך יקבלו אותי במקום החדש. גם ישר הרגשתי שהרמה יותר גבוהה, רק הכרנו את המורה וכבר התחלנו ללמוד. אני מאחלת לעצמי שתהיה שנה מוצלחת, חברות טובות ושיהיה כיף".

בתוך כך, קצת פחות מחצי מיליון תלמידי תיכון ישובו היום לספסל הלימודים בעקבות העובדה שמרבית התיכונים מלמדים חמישה ימים בשבוע.
אחת התלמידות, גילי, שעולה לכיתה י׳, תושבת עכו: "אני ממש מתרגשת. החופש הגדול היה חוויה עבורי, אבל מרגש אותי לעלות סוף־סוף לתיכון, לפגוש את כל החברים ולהתחיל להתכונן לכל הבגרויות".

בעקבות החזרה ללימודים, בארגון בטרם הזהירו כי אזור בתי הספר מהווה סיכון גבוה לתאונות עם ילדים.

המנכ"לית אורלי סילבינגר: "פתיחת שנת הלימודים מחייבת אותנו לשים דגש על בטיחות הילדים בקרבת בתי הספר. רחובות בסביבת בתי הספר עמוסים בשעות הבוקר והצהריים בתנועה של כלי רכב והסעות, כשהתלמידים מתמודדים כהולכי רגל או כרוכבי אופניים עם תנועת הרכבים העמוסה. באחריות הרשויות המקומיות ליצור מרחב בטוח באזורי בתי ספר, ובאחריות ההורים להדריך את הילדים להליכה בטוחה ולבחור את המסלול הבטוח לבית הספר וחזרה ממנו".