מוסד חינוכי חדשני בתחום הקולינריה נערך לגיוס סטודנטים ישראלים. בחסות תורמים אמריקאים מובילים, מכון לימודים קולינרי בינלאומי חדש מסוגו, אשר יפתח שעריו לראשונה בנובמבר הקרוב, מגייס שפים ישראלים צעירים וחובבי אוכל מצטיינים להשתלב במחזור הלימודים הראשון שלו. המוסד, הידוע כ"המכון הקולינרי בגליל" (GCI BY JNF), הוא פרי יוזמתו של השף הישראלי ליאור לב סרקז מניו יורק, ונתמך על ידי ג'ואיש נשיונל פאנד ארצות הברית כחלק ממהלך לפיתוח ולקידום אזור הצפון.

יוותר על "תעודת הביטוח"? "סינוואר ישחרר חטופים רק כשירגיש שהוא מושמד"
יעלון בביקורת חריפה: "גורמים בממשלה טוענים שצריך להקריב את החטופים"

שפים מפורסמים ובכירים בתעשיית המזון, ביניהם השף הישראלי מייקל סולומונוב מפילדלפיה, נרתמים אף הם למיזם ותומכים בהקמתו של המוסד החדשני.

נתן הופמן, מנכ"ל המכון הקולינרי בגליל, אמר כי "במכון הקולינרי בגליל, אנו מחפשים דמויות מובילות ומשפיעות בתחום הקולינרי - אנשים חדורי חזון, בעלי חשיבה גלובלית וראייה רחבה, השואפים להוביל את המהפכה הקולינרית בישראל".

''המכון הקולינרי בגליל'' (צילום: יח''צ)
''המכון הקולינרי בגליל'' (צילום: יח''צ)

למרות המצב הביטחוני המתוח באזור, הכולל את המלחמה בדרום והאיום של התלקחות צבאית נוספת בגבול הצפון, במכון הקולינרי בגליל מצפים לכיתת לימודים מלאה של סטודנטים עם פתיחת שנת הלימודים בנובמבר הקרוב.

המכון שואף להוביל מהפכה בתחום החינוך הקולינרי. הוא יכשיר את הסטודנטים להתמודד עם האתגרים הייחודיים של תעשיית ההארחה, תוך חשיפתם לשפע התרבותי והגיוון הרב-לאומי הייחודי לאזור הגליל. תכנית הלימודים הכוללת והחדשנית תקנה לסטודנטים לא רק מיומנויות בישול ברמה גבוהה, אלא גם כלים להצלחה עסקית ומקצועית ארוכת טווח - החל מניהול עסקי, דרך שיווק עצמי ועד ניצול יעיל של כלי המדיה החברתית המודרנית.

הופמן המשיך ואמר כי "שאיפתנו היא להקנות לסטודנטים שלנו חוויה אמיתית ומעשית, ולאפשר להם הזדמנויות להתמחות בתחומים מגוונים, אשר יצייד אותם בכלים הנחוצים להצלחה בזירה הקולינרית המתפתחת והדינמית".

בשנים האחרונות חל גידול משמעותי באוכלוסיית הצפון, זאת הודות לעלות המחיה הנמוכה יחסית באזור, הטבות המס המשמעותיות לתושבים ולעסקים, וכן פריחתם של ענפי תעשייה חדשניים המתמקדים בתחומי המזון, החקלאות והטכנולוגיה. ערים כמו קריית שמונה הפכו למוקד משיכה להשקעות גדולות מצד גופים תעשייתיים מובילים כגון OurCrowd, תנובה, טמפו ואחרים. מגמות אלו תרמו להפיכת אזור הגליל למרכז הקולינרי והמזון המוביל והבולט בישראל.

''המכון הקולינרי בגליל'' (צילום: יח''צ)
''המכון הקולינרי בגליל'' (צילום: יח''צ)

המכון הקולינרי יציע מספר מוגבל של מלגות לימוד לסטודנטים ישראלים מצטיינים העונים על קריטריונים מסוימים.

מידע מפורט נוסף על הליך ההגשה למלגות, תנאי הקבלה והמסלולים השונים זמין באתר האינטרנט galileeculinaryinstitute.org.