בית הספר היסודי עין גנים בפתח תקווה קיבל את פניו של חג פורים, כמו בתי ספר רבים אחרים בישראל, בחגיגות, משלוחי מנות והרבה תחפושות צבעוניות. רק שבבית ספר זה חלק גדול מהתחפושות הן יד שנייה, והכסף שבו נקנו נתרם למען רווחת ניצולי השואה בישראל.

רגע לפני הבחירות: הבקשה של נתניהו שעלולה להצית את בית הנבחרים האמריקאי
לא היה אמור להגיע לישראל? החלטתו של בלינקן שהשתנתה ברגע האחרון

השבוע התקיים יריד תחפושות מיוחד בבית הספר, בהובלת הנהגת ההורים, ובמסגרתו התלמידים וההורים הביאו תחפושות משנים קודמות ומכרו אותן לכל היותר ב־40 שקל. "בפעילות הפעם בחרנו לתרום עבור הקרן לרווחת נפגעי השואה, שהיא העמותה הגדולה ביותר בארץ המסייעת לניצולי שואה", מספרת מורן ליגטי משה, יו"ר הנהגת ההורים הבית ספרית. 

"מדובר בפעילות עם ערך חברתי וסביבתי כאחד, שמשלבת את כל הקהילה. חשוב לנו מאוד שהילדים ייחשפו לכך ויתנסו בעצמם בנתינה לאחר", אמרה. 

כיוון שנושא השואה מורכב דיו, על מנת לחבר את הילדים למטרת ההתרמה, התקיימה פעילות הסברתית, מותאמת לגילי הילדים, על נושא השואה וניצולי השואה, על ידי אילונה ברלין כפיר, רכזת התנדבות של הקרן לרווחת נפגעי השואה, אשר מספרת: "שמחתי לייצר את החיבור בין הקרן לבין בית הספר, והיום התלמידים וההורים מכירים את הפעילות עם שורדי השואה ואת החשיבות שלה.

הגעתי לבית ספר להנגיש לילדים את נושא השואה דרך סיפורו של סבי, שהיה ניצול שואה, ושמחתי מאוד כשהנהגת ההורים פנתה אליי לטובת יריד התחפושות. עין גנים הוא בית ספר קהילתי, שעושה לא מעט כדי לדאוג לקהילה. הילדים מבינים שבלי ניצולי השואה כנראה שלא הייתה לנו מדינה היום". 

עדי קרוק, חברה בהנהגת ההורים, מדגישה: "אצל חלקנו קיים לפעמים מחסום תפיסתי בהקשר של שימוש חוזר, בעיקר בכל הנוגע לבגדים. אבל המודעות ליתרונות שבמחזור בגדים עולה כל הזמן, ובקרב הילדים יש את ההיענות הכי גדולה". 

ליריד כאמור יש גם היבט סביבתי־אקולוגי, כיוון שרכישת תחפושות כרוכה בעוד ועוד בגדים ואביזרים, שהרבה פעמים הולכים לאשפה לאחר שימוש אחד בלבד. "הרווח הוא כפול - גם קונים תחפושת במחיר נמוך ובאיכות טובה, תוך התחשבות בסביבה, וגם הכסף הולך למטרה טובה", אומרת שיר שמואל, אמה של רומי, תלמידה בבית הספר.