המגעים נמשכים: מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד לבין בכירי משרד האוצר יקיימו היום (ראשון) פגישת משא ומתן נוספת. השיחה צפויה להתחיל בשעה 11 וחצי בבוקר, כאשר גורל פתיחת שנת הלימודים עדיין לא ברור. בתוך כך, נתק נרשם בין ארגון המורים להסתדרות המורים. יו"ר הארגון רן אז אמר בראיון בכאן ב: "אנחנו (יפה ואני) לא מדברים אחד עם השנייה ויש לזה סיבות שלא רוצה לפרט כרגע".

"פקידי האוצר מומחים גדולים בלתחמן": יפה בן דויד זוכה לגיבוי
נציגי משרד האוצר והסתדרות המורים ייפגשו: "הפערים נותרו אותם הפערים"

כאמור, הנושא הראשון וכנראה הכי מרכזי שנמצא במחלוקת בין האוצר להסתדרות המורים הוא התגמול שבאוצר מבקשים להעניק למורים. באוצר מסבירים כי מרבית המורים הצעירים מועסקים בשיעור העסקה נמוך והמשכורת שלהם לא גבוהה ולכן הם מבקשים לתגמל אותם באופן שישאיר אותם במערכת. באוצר מצביעים על נתונים שמראים שעיקר העזיבות של מורים בתוך מערכת החינוך נעשית על ידי מורים בשנים הראשונות שלהם ולכן באוצר מבקשים לתגמל אותו בשיעור גבוה יותר מאשר מורים ותיקים.

יאיר לפיד על המשבר במערכת החינוך. צילום: באדיבות דוברות לשכת רה"מ

הנושא השני שנמצא גם הוא בלב המחלוקת נוגע לזמן קבלת הקביעות והיעדר הגמישות לפטר מורים, באוצר מדגישים כי על מנת לקבל קביעות במערכת החינוך בתוך שנתיים שכוללות בתוכם את תקופת הסטאז', לדברי הבכיר זה חריג לעומת משרות אחרות בשירות המדינה שם מקבלים קביעות בד"כ תוך שלוש או חמש שנים ובאוצר מבקשים להתאים את תקופת קבלת הקביעות ליתר המשרות בשירות הציבורי.

יפה בן דוד במחאת המורים (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
יפה בן דוד במחאת המורים (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

הנושא השלישי הוא החופשות. באוצר מדגישים כי הם לא מבקשים להוריד ימי חופשה מלוח השנה של המורים אך הם כן דורשים לבצע "סינכרון" ללוח השנה הישראלי כך שאם יש חג או איסרו חג בתחילת השבוע, ביום הזה המורים ילמדו אך בסוף השבוע הם יקבלו חופש.

בתוך כך, ליברמן צפוי להיפגש היום עם ראש הממשלה יאיר לפיד, שהחליט להיכנס לעובי הקורה בסוגיה כדי להביא להסכמות בין הצדדים. לצד העובדה כי לא חלה כל התקדמות במגעים בין האוצר להסתדרות המורים, ישנה במקביל חזית עם ארגון המורים שהכריז כי גם הוא מתכנן שביתה ב-1.9. משמעות הדבר היא שמערכת החינוך בישראל תושבת עד לכיתה י"ב כולל.