שר האוצר, אביגדור ליברמן, פנה היום (ראשון) לפרקליטות המדינה בבקשה להוציא צווי מניעה לארגוני המורים, שיאסרו עליהם להשבית את הלימודים עם פתיחת השנה ביום חמישי הקרוב, אם לא יגיעו להסכמות על תנאי השכר. 

"זה הזוי שכל שנה מחדש אנחנו מגיעים לדקה ה־90 ולא יודעים מה יקרה"

יו"ר ועדת הכלכלה מסביר: כך האוצר ישכנע את המורים ברצינות כוונותיו

שרת החינוך לשעבר , לימור לבנת, שוחחה הערב עם בן כספית ואריה אלדד וגיבתה את המהלך של שר האוצר: "אולי הוא קצת הקדים מדי, מערכת החינוך אמורה להיפתח בחמישי, ייתכן שהיה צריך עוד להמתין עד יום שלישי או רביעי. אבל אין שום ספק שאם הסתדרות המורים ויפה בן דוד יתמידו בעקשנות שלהם לא להסכים לשום דבר בעצם ורק לדרוש תוספות שכר מבלי, אז אין ברירה אלא לפנות לבית הדין לעבודה ולבקש צווי מניעה נגד השבתת המערכת. הם לא מהיום מתנגדים לשינויים, כל מי שמנסה להזיז להם את הגבינה. שמעתי היום את יפה בן דוד אומרת שמפעילים נגדה טרור, אם הפעילו נגד מישהו טרור בהקשרים האלה זה נגדי, לא נגדה".

בעקבות אמירותיה, ביקשו צמד המגישים לדון עם שרת החינוך לשעבר בעימות שהיה מול ארגוני המורים כשכיהנה בתפקיד. "אין שום ספק ששני ארגוני המורים בשעתו, יפה בן דוד עוד לא הייתה יו"ר אלא יוסי וסרמן, אבל יחד עם רן ארז הם שניהם הובילו נגדי התנגדות אלימה, לא פיזית אבל בדרכים אחרות", טענה לבנת, והוסיפה: "השקיעו בזה 20־15 מיליון ש"ח בחדרי המורים, בהפגנות ענקיות, שלטים על אוטובוסים, מודעות בעיתונים 'לימור הורסת את החינוך', הם שכרו משרד יחסי ציבור. הם באמת הצליחו לפגוע בי אישית. הם כמעט הרסו לי את הקריירה הפוליטית לחלוטין".

"אני לא מצטערת על שום דבר משום שאני הצגתי אז רפורמה מאוד כוללת במערכת החינוך", הכריזה, ותקפה: "האם יש היום מישהו שיגיד שמערכת החינוך לא צריכה לעבור שינויים ורפורמות מאוד מהותיים? אנחנו יכולים להישאר במקום שאנחנו נמצאים היום? לפני 20 שנה? אנחנו כמעט באותו מקום, לא קרה שום דבר. מתוך דו"ח דוברת לקחו כמה דברים, אבל בעצם לא באמת נעשו שינויים מהותיים כפי שהיו צריכים להיעשות, והיום כשבאים ואומרים 'אנחנו נתן למורים הצעירים הרבה יותר כסף כדי שיבואו ולוותיקים גם תוספת אבל פחותה', כאשר באים ואומרים 'אנחנו רוצים שהמורים לא יתקדמו רק לפי ותק אלא מצוינות', באה ההסתדרות ואומרת 'לא, לא, לא', אלוהים אדירים".

בסיום השיחה, תהה פרופ' אריה אלדד האם בוררות חובה בשירותים חיוניים יכולה להיות רלוונטית לסיטואציה הנוכחית, ואילו לבנת הודתה: "בהחלט. החינוך הוא ללא צל של ספק שירות חיוני, כל אחד מאיתנו יש ילדים, נכדים, במערכת החינוך וזה ללא ספק שירות חיוני. כל שביתה כזו משביתה לחלוטין את היכולת להמשיך ולקיים חיים כסדרם במדינה. זו ממש פראות, אין לי מילה אחרת, והאיומים האלה כל הזמן. היום במכללות להוראה לא רק שאין מורים במערכת, כמעט אין סטודנטים חדשים. אף אחד לא רוצה לבוא להיות מורה. מדוע? בגלל אותו שכר כל כך נמוך".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm