הגזרות הכלכליות בדרך? לפי גורמים במשרד האוצר נשקלת אפשרות להעלאת המס על הדלק, כאמצעי לפתרון המצוקה התקציבית ובמסגרת גיבוש חבילת צעדים נוספת שתאפשר מקורות למימון תוכנית ההזרמה הכספית המיועדת לסיוע לסקטור העסקי. לפי הערכות, הדבר יוביל להכנסה של כמיליארד שקל לקופת האוצר.

במגזר העסקי מתייחסים למהלך בספקנות. מנכ"ל חמת רועי רגרמן מסר ל"מעריב": "העלאת המס על הדלק תיפול על העסקים ועל התעשייה ותגרום לפגיעה נוספת במגזר העסקי. עלויות האנרגיה האלו יגרמו להתייקרות בתשומות הייצור וההפצה ושוב יבואו על חשבון העובדים". לדבריו, "נכון למועד זה לא הוצאנו עובדים לחל"ת, אף שקצב המכירות הואט. הממשלה חייבת לסייע לעסקים בביטול תשלומי ארנונה ולא בדחייה. צריך להקל במסים עקיפים".

יו"ר רב בריח שמואל דונרשטיין מסר ל"מעריב": "החלטת הממשלה להשאיר את ענף הבנייה כמפעל חיוני מאפשרת ל-900 מתוך 1,200 עובדים מקום עבודה, אולם הביקוש לדירות כמעט אינו קיים. על הממשלה להקים שולחן עגול עם המגזר העסקי ובנק ישראל, שידון בתוכנית כוללת של היום שאחרי. על הממשלה למנף את כוחה ליצירת ביקושים ועבודה בתעשייה, בעיקר באזורי הפריפריה".

לדבריו, "אבטלה כמו שאנו רואים היום ביישובי הפריפריה תיצור ערי רפאים של אלפי זוגות שיעברו למרכז או יעזבו את הארץ. המשבר הנוכחי עצום, אבל לתעשייה ולמגזר העסקי יש אנשים מנוסים ובעלי יכולת לתכנן את היום שאחרי".

האם מחירי הדלק צפויים להתייקר? (צילום: אינג אימג')
האם מחירי הדלק צפויים להתייקר? (צילום: אינג אימג')


בשיא המשבר: עמותה ישראלית תמכור מוצרים כחול לבן לתורמי  JNF
יוזמה עסקית יוצאת דופן בצל משבר הקורונה: עמותת זמן גליל מערבי תמכור מוצרים מישראל באמצעות סרטונים שיופצו בקרב כ-900 אלף תורמים של קרן JNF האמריקאית.

מנכ"לית עמותת זמן גליל מערבי, מיכל שילוח גל-נור, מסרה בתגובה לפרסום: "ערכנו תחקיר עומק על כל אחד מהעסקים שנמצאו רלוונטיים, הוקם אולפן במיוחד, נכתבו תסריטים, הופקו סרטוני אווירה אטרקטיביים שקוראים לתורמים לרכוש ממוצרינו. הקמנו לנו ערוץ קניות משלנו בשפה ובסגנון שמתאימים לתרבות האמריקאית".

מנכ"ל עמותת JNF ישראל, אריק מייקלסון מסר: "הארגון פועל כבר שנים לרווחת תושבי ישראל, ובראש ובראשונה לעידוד הצמיחה בגליל ובנגב. החלטנו להתגייס מיד ולקרוא לתורמים לרכוש מוצרים של עסקי בוטיק תיירותיים שאנו מלווים כל השנה".