תזונאים טוענים כי תזונה מגוונת מהווה את הבסיס לתזונה בריאה ומאוזנת. צריכת מגוון מזונות אכן חיונית כדי לספק לגוף את כל מגוון החומרים המזינים הדרושים לו כדי לתפקד כראוי ולמנוע הצטברות חומרים רעילים (חומרים משמרים, צבעים, דשנים או אנטיביוטיקה בבשר) בגוף, מה שמוביל למניעת הרעלות וחוסר איזון בריאותי.

מנהיגה שנולדה ליצור שינוי: מה ניתן ללמוד מניתוח כף ידה של שירה איסקוב?
סא"ל בחיל האוויר יפסיק להתנדב למילואים בגלל הרפורמה: "זה רק קצה הקרחון"

כברירת מחדל, אנשים רבים עושים טעות וניזונים מתפריט קבוע כמו למשל סלטים גדולים, פסטה, אורז וחזה עוף. אבל אם אתם מעוניינים לשמור על תזונה בריאה ואפילו לרזות - קיים עוד מגוון רחב של מזונות בריאים וטעימים שיכולים להעשיר את שולחן האוכל שלכם ולספק לכם חיוניות ואנרגיה. אז איזה מזונות כדאי להוסיף לתפריט?

לופין

לופין הוא קטניה שנאכלת כמתאבן במדינות דרום אירופה. היא מפחיתה את הסוכר בדם ואת רמות הכולסטרול הרע, ומסייעת לווסת את לחץ הדם ולחזק את העצמות הודות לסיבים, אומגה -3 ומינרלים כגון אשלגן, סידן וזרחן.

בצל סגול

מומחים ממליצים לאכול בצל סגול בסלטים כדי להגדיל את ספיגת הוויטמינים C, K, B12, סידן, מגנזיום ואשלגן. בצל סגול גם עשיר בקוורצטין, נוגד חמצון המסייע בהגנה מפני אלרגיות ומחלות לב.

סרדינים

סרדינים מכילים אומגה 3 ושומנים בלתי רוויים המגבירים את הכולסטרול "הטוב" ומורידים את רמות הטריגליצרידים, ומונעים מחלות כגון טרשת העורקים. בנוסף מכילים גם ויטמין D.

פטריות

מלבד היותן טעימות מאוד הפטריות דלות בקלוריות ומלאות בסיבים, חומרים מזינים כגון ויטמין B ומינרלים כגון זרחן, אשלגן ונחושת, ויש להן תכונות נוגדות חמצון ואנטי דלקתיות. הפטריות אף תורמות לשיפור מערכת החיסון, הלב וכלי הדם, וניתן לשלבן במאכלים, מרקים ורטבים רבים, לאכול אותן חיות, לאפות, להקפיץ, לצלות ולבשל אותן.

פטריות (צילום: אינגאימג')
פטריות (צילום: אינגאימג')

צלפים

הצלפים מהווים מקור נהדר לפוליפנולים. הם בעלי השפעה נוגדת חמצון המאטה את תהליך ההזדקנות של התאים והעור, ממריצה מיקרוסירקולציה ומונעת הופעת נימים. לצלפים אפקט משתן והם מסייעים במניעת הופעת צלוליטיס.

גרגיר הנחלים

גרגיר הנחלים עשיר בוויטמין C ובמינרלים כגון ברזל, סידן, אשלגן, זרחן ויוד. הוא מתעכל בקלות, מסייע לחסל רעלים, נלחם באגירת מים, ומשמש כאנטיביוטיקה טבעית. 

בטטות

בטטות מכילות רמות גבוהות של פלבנואידים, קרוטנואידים, ויטמין C וויטמין A עם נוגדי חמצון כורואליים, מה שהופך אותן למזון אנטי-אייג'ינג אמיתי. מומחים ממליצים לאכול אותן אפויות, מבושלות או כפירה.