מה הם אבות המזון הטובים ביותר שמסייעים לחילוף החומרים בגוף? על פי "טיימס אוף אינדיה", תזונאים ממליצים על רשימה של מזונות-על שמסייעים לתפקוד תקין של מערכת העיכול, מגבירים את המטבוליזם ועוזרים לשמור על המשקל.

נתניהו לא כשיר? "יושב ורואה איך מדינת ישראל צונחת אל חורבנה"
"מתלוצצת עם רופאיי": כתבת החדשות חשפה מדוע היא נעדרת מהמסך

מזונות מותססים

מזונות מותססים כמו יוגורט, כרוב כבוש וקימצ'י (משפחה של מאכלים קוריאנים שמורכבים מירקות מותססים) עשירים בפרוביוטיקה. חיידקים טובים יכולים לעזור לבנות סביבת מעיים בריאה, לשפר את העיכול ולסייע לתפקוד מערכת החיסון.

פירות יער

פירות יער ותותים עשירים בנוגדי חמצון ובפוליפנולים, אשר תורמים לבריאות המעי. אכילת פירות יער מדי יום יכולה לעזור להפחית דלקת ועקה חמצונית (תהליך שמעודד נזק תאי והזדקנות תאים). פירות יער מכילים מעט קלוריות ועשירים בסיבים, מה שהופך אותם לבחירה מצוינת שיכולה לזרז את חילוף החומרים.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

פירות יער (צילום: אינגאימג')
פירות יער (צילום: אינגאימג')

שיבולת שועל

שיבולת שועל היא מקור נהדר לסיבים מסיסים, הפועלים כביו-חומרים המזינים את החיידקים הטובים במעיים. הסיבים מסייעים לעיכול ובמניעת עצירות. לשיבולת שועל יש אינדקס גליקמי נמוך, אשר מסייע לייצב את רמות הסוכר בדם ולזרז את חילוף החומרים.

דגים שמנים

סלמון, מקרל וסרדינים מכילים כמויות גדולות של חומצות שומן אומגה 3. אומגה 3 הם שומנים חיוניים עם השפעות אנטי דלקתיות, אשר תומכים בבריאות המעי ויכולים לעזור לווסת את חילוף החומרים ולהפחית את הסיכון להפרעות מטבוליות.

ירקות עליים

עלים ירוקים מכילים סיבים, ויטמינים ומינרלים, אשר תורמים לסביבת מעיים בריאה על-ידי אספקת אבות מזון לתאי המעי כדי שאלה יתפקדו בצורה מיטבית. תכולת הקלוריות הנמוכה של ירקות עליים וצפיפותם התזונתית הגבוהה יכולים לתרום לזירוז חילוף החומרים.

אגוזים וזרעים

אגוזים כמו שקדים, זרעי צ'יה, זרעי פשתן ואגוזי מלך מסייעים לבריאות המעי בכך שהם מזינים את רירית המעי. תכולת השומן הבריאה שלהם מסייעת גם לשמור על תחושת שובע ויכולה לסייע לחילוף חומרים מאוזן.

זרעי צ'יה (צילום: אינגאימג')
זרעי צ'יה (צילום: אינגאימג')

ג'ינג'ר

התכונות האנטי דלקתיות של הג'ינג'ר עוזרות להקל על אי נוחות במערכת העיכול ומסייעות לעיכול תקין. ההשפעה התרמוגנית של הג'ינג'ר גם תורמת, ויכולה לזרז מעט את קצב חילוף החומרים של הגוף ושריפת הקלוריות.

כורכום

כורכומין, החומר הפעיל בכורכום, הוא בעל תכונות נוגדות דלקת ונוגדות חמצון עוצמתיות. הוא יכול להרגיע דלקת של מערכת העיכול ולסייע בריפוי המעי. כורכומין הוכח גם כבעל השפעה חיובית על הבריאות המטבולית על ידי שיפור הרגישות לאינסולין.