ק' בת ה־17 לא חשבה שהריסים שהדביקה לקראת נשף סיום התיכון יובילו אותה למצב שבו תצטרך לפנות לקבלת טיפול בבית החולים.
כבר במהלך ההדבקה, לקראת נשף סיום התיכון, היא החלה לחוש צריבה וגירוד, ועיניה התנפחו והתמלאו הפרשות מוגלתיות.

צעירים לנצח: המאכלים שיאטו את הזדקנות העור שלכם
בעקבות האירועים האחרונים: משרד הבריאות ממליץ להחמיר את המגבלות על העישון

היא פנתה לקבלת טיפול רפואי במחלקת עיניים במרכז הרפואי וולפסון, שם אובחנה עם נזק לקרנית העין והוחל טיפול אינטנסיבי באנטיביוטיקה, במקרה הזה הסיפור הסתיים ללא נזק לראייתה - אולם לא כך עבור מטופלות אחרות.

"בשבועות האחרונים הגיעו אלינו כמה מקרים של מטופלות שעברו הדבקת ריסים. הן ניזוקו מזיהום אשר נגרם ככל הנראה בעקבות דבק הריסים", הסביר פרופ' גיא קליינמן, מנהל מחלקת העיניים במרכז הרפואי וולפסון. "חשוב להבין כי אזור העיניים הוא אזור רגיש מאוד, ויש לטפל בו בזהירות הנדרשת. זיהומים בקרנית יכולים להוות סכנה ממשית לראייה בשל נזק בלתי הפיך לקרנית".

ד''ר גיא קליינמן, מנהל מחלקת העיניים בוולפסון (צילום: המרכז הרפואי וולפסון)
ד''ר גיא קליינמן, מנהל מחלקת העיניים בוולפסון (צילום: המרכז הרפואי וולפסון)

ד"ר תום קוזלובסקי, רופאה במחלקת עיניים אשר טיפלה במספר מקרים מסוג זה בשבועות האחרונים, הוסיפה: "אחת המטופלות שהגיעה אלינו בחודש האחרון התאשפזה עם זיהום קשה בקרנית. היא פנתה לקבלת טיפול רפואי לאחר כ־72 שעות, כאשר סבלה מטשטוש ראייה. חשוב מאוד לפנות לקבלת טיפול רפואי מיד עם תחושת הצריבה על מנת למנוע היווצרות צלקות בקרנית".

היא הדגישה כי מי שמעוניינות לעשות זאת למרות הסכנות, צריכות "לבדוק טוב אצל מי עושים את הפעולה, ולבדוק שמדובר במטפל/ת מקצועיים שמנוסים ועברו את ההכשרה המתאימה. מעבר לכך, כאמור, יש לפנות מיד לבדיקת עיניים בכל מקרה חריג - אודם, כאבים או ירידה בראייה".