סידן הוא חומר מזין וחיוני שמסייע לצמיחה ולתפקוד של הגוף. הוא גם ממלא תפקיד מרכזי בחיזוק השיניים והעצמות ובשיפור תפקוד העצבים. על פי אוניברסיטת "הרווארד" שבארצות הברית, הגוף שומר על כמות קבועה של סידן בדם וברקמות על מנת לבצע פונקציות חיוניות יומיומיות. לכן, מזונות עשירים בסידן צריך להיכלל בתזונה כדי לענות על הדרישות היומיומיות של הגוף ועל מנת שיישאר בריא.

המכבדים, המתחמקים והמאיימים: אילו ח"כים לא מתכוונים לקבל את פסיקת בג"ץ?
שלושה דברים שחובה לדעת על ניהול זמן יעיל במקום העבודה

גוף האדם מקבל את הסידן הדרוש לו בשתי דרכים. הראשונה היא אכילת מזונות או תוספי מזון המכילים סידן, והשנייה היא על ידי מיצוי סידן מהגוף. ישנם חמישה מזונות שאכילתם יכולה להעניק לגוף יותר סידן מאשר חלב.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

זרעים: זרעים ידועים ככוח תזונתי והם עשירים בחומרים מזינים חיוניים לגוף. זרעים, כגון שומשום או זרעי צ'יה, מכילים כמויות גדולות של סידן,  ומהווים מקור מצוין של חומרים מזינים חיוניים אחרים כגון חלבון, סיבים, ויטמינים ומינרלים שיכולים לקדם את בריאות הגוף.

יוגורט: יוגורט הוא מזון בריא נוסף שניתן לשלב בתזונה כדי לענות על צרכי הסידן של הגוף. הוא מקור מצוין לסידן מכיוון שהוא מוצר מותסס ומתאים היטב לאנשים הסובלים ממחסור בלקטאז.

גבינה: תכולת החלבון, הסיבים, הסידן והשומן הרווי בגבינה (גם צהובה) מועילה לבריאות הגוף. חתיכת גבינה קשה במשקל 28 גרם מכילה 120 קלוריות, 8 גרם חלבון, 6 גרם שומן רווי ו-180 מיליגרם סידן.

גבינה צהובה (צילום: ingimage ASAP)
גבינה צהובה (צילום: ingimage ASAP)

קטניות: שעועית ועדשים עשירים בחלבון, סיבים, אבץ, חומצה פולית, מגנזיום, סידן וחומרים מזינים חיוניים אחרים. הם מכילים כמויות גבוהות של נוגדי חמצון אשר יכולים למנוע נזק לתאים, להילחם במחלות ולסייע במניעת בעיות עיכול כגון נפיחות, עצירות, ועוד.

שקדים: חופן שקדים במשקל 100 גרם מכיל 264 מ"ג סידן ונחשב לאגוז הסידן הגבוה ביותר מבין המינים האחרים. שקדים הם גם מקור רב עוצמה לסיבים, חלבון, ויטמינים, מינרלים ומגנזיום, שיכולים להוריד את רמות הסוכר בדם, להפחית רעב ולסייע לירידה במשקל.

על פי אוניברסיטת "הרווארד", הצריכה היומית המומלצת של סידן לנשים בגילי 19 עד 50 היא 1000 מ"ג, ולנשים מעל גיל 51 1200 מ"ג. לנשים הרות ומניקות הצריכה המומלצת היא 1000 מ"ג ליום וכך גם לגבי גברים בגילי 19 עד 70.