גאווה למערכת הבריאות הישראלית: המגזין האמריקאי Newsweek פרסם הערב (רביעי) את דירוג בתי החולים הטובים בעולם לפי התמחות רפואית לשנת 2024, כאשר בכל אחד מהתחומים מוזכרים למעלה מ-250 בתי חולים מרחבי העולם - עם המחלקות הטובות ביותר בתחום, בהתבסס על המלצות של עשרות אלפי מומחים רפואיים.

רופאים תוקפים את חזרת פינות העישון לנתב"ג: "יש לגנוז את הרעיון ויפה שעה אחת קודם"
 
בין בתי החולים ברשימה ניתן למצוא את בית החולים שיבא, זו השנה הרביעית ברציפות, כאשר השנה נבחר בתחומי המומחיות אונקולוגיה, נוירוכירורגיה, גסטרו-אנטרולוגיה וקרדיולוגיה. לצד שיבא, נמצאים ברשימה מספר נציגים ישראלים נוספים: בית החולים הדסה הדר הצופים שדורג באונוקולוגיה, בית החולים הדסה עין כרם, שדורג באונקולוגיה ובקרדיולוגיה, ובתי החולים רמב"ם, סורוקה והמרכז הרפואי רבין (המערך המשותף של בתי החולים בילינסון והשרון) שדורגו בקרדיולוגיה.

דו"ח דירוג בתי החולים שפרסם המגזין, מציג מעל 250 בתי חולים מרחבי העולם עם המחלקות הטובות ביותר בקרדיולוגיה, אונקולוגיה ותחומים נוספים, בהתבסס על 40,000 המלצות של אלפי מומחים רפואיים.

בתוך כך, בדירוג נוסף שפורסם, וסוקר את בתי החולים החכמים ביותר נמצאים חמישה נציגים ישראלים: שיבא, איכילוב, הדסה עין כרם, בילינסון ורמב"ם. רשימה זו, בה כלולים בתי חולים מ-28 מדינות, מסתמכת על מספר קריטריונים, בהם שימוש בטכנולוגיות מתקדמות, ניהול מאגרי נתונים ושימוש בבינה מלאכותית, לצד פיתוחים שונים דוגמת רובוטיקה ופונקציות אלקטרוניות.

כאמור, תהליך ההערכה וקביעת הדירוג נעשה על ידי המגזין בשיתוף חברת הנתונים הבין-לאומית Statista בשלושה שלבים: סקר עמיתים בין-לאומי בהשתתפות עשרות אלפי רופאים מומחים, אנשי מקצוע ומנהלי בתי חולים מעשרות מדינות ברחבי העולם; תהליך תיקוף המידע על ידי מומחים רפואיים בעל שם עולמי; וכן ניתן משקל בדירוג למדדים המשקפים את תוצאות הטיפול הרפואי כפי שהם דווחו על ידי המטופל ולאחר שעברו תיקוף מדעי.

מנהל המרכז הרפואי שיבא, פרופ' יצחק קרייס מסר בתגובה: "נמשיך להוביל את כלל מערכת הבריאות הציבורית בישראל להישגים בין-לאומיים חסרי תקדים. אני מברך את השותפים שלנו לעשייה למען רפואה ציבורית מצויינת שתורמת לביסוסה של מערכת הבריאות הציבורית בישראל כאחת הטובות ביותר בעולם".

מנכ"ל הדסה, פרופ' יורם וייס הוסיף: "הדסה קנתה את שמה בארץ ובעולם כמרכז מצוינות מוביל, בו פועלים מומחים מן השורה הראשונה בתחומי רפואה ומדע ולעיניהם הענקת טיפול רפואי מקצועי ואנושי, הובלה במחקר ובפיתוחים טכנולוגיים חכמים וכן הכשרת הדור הבא של הרופאים בישראל. ההישגים בהם בחר המגזין להוקיר את העשייה הנהדרת בהדסה – אונקולוגיה, קרדיולוגיה ובית חולים "חכם" העושה שימוש במערכות טכנולוגיות מתקדמות, מהווים גאווה עצומה והם בבחינת זרקור המופנה רק אל מעט מן המתרחש כאן מדיי יום על ידי צוותי הדסה, בכל המחלקות למען עתיד הרפואה".