ברקע המלחמה: שר הבריאות היוצא משה ארבל העביר הבוקר (ראשון) מקל למחליפו - שר הבריאות הנכנס חבר הכנסת אוריאל בוסו, ששימש בתפקידו הקודם כיושב ראש ועדת הבריאות של הכנסת. ההודעה על ההחלפה נמסרה בבוקר יום חמישי, וצירופו של בוסו אושר כבר באותו הערב. המהלך מתרחש בשל העובדה כי השר ארבל כיהן למעשה במקביל כשר בשני משרדים משמעותיים - פנים ובריאות.

שר הבריאות לנתניהו: לא לטפל במחבלים במערכת הציבורית

מנכ״ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר לשר ארבל בטקס חילופי השרים במשרד: "הפוליטיקה מבחינתך היתה גורם אמצעי לממש שליחות ציבורית,  גרמת לכולנו להתאהב בך היית עבורי עוגן ומשענת".

ארבל: "המערכת הזו על אנשיה היא אחת המערכות הטובות ביותר בשירות הציבורי, בגרון חנוק ובעניים דומעות אני עוזב היום את המשרד, אני סמוך ובטוח שהמשרד ימשיך לצעוד קדימה ברשותו של השר הנכנס ותמשיכו לעשות את הדבר שאתם יודעים הכי טוב וזה להציל חיי אדם״.

חבר הכנסת יוני משריקי (ש"ס) צפוי להחליף את השר הנכנס בוסו כיושב ראש ועדת הבריאות של הכנסת. עם אישור מינויו אמר: "הוועדה רואה ברופאים וברופאות, באחים ובאחיות, בצוותי הרפואה ובכלל המתנדבים הרבים הנמצאים בשטח חלק בלתי נפרד ממערך הלחימה של ישראל".

"אני מבקש מכאן להודות על המסירות הגדולה. (בעת הזו אין מחנאות וכולנו מאוחדים בכדי לפעול למען תושבי מדינת ישראל)", המשיך. "בימים האחרונים כלל חברי הכנסת מגויסים כאחד בעבודה שוטפת במסגרת פעילות חמ"ל הכנסת מתוך שיתוף פרלמנטרי בין כל הסיעות – ובאחדות מופלאה, ואת הרוח הזו אני מצפה לראות גם כאן בחדר הוועדה".

כוחות צה"ל בדרום (צילום: דובר צה"ל)