אני נזכרת בסרטון הזה שמראים תמיד לפני תחילה טיסה – שאם יש תקלה במטוס ויש צורך במסכות החמצן... תמיד יש לשים מסכת חמצן לעצמנו קודם, ורק אז למי שיושב לידנו, גם אם זה ילד קטן. כי אם לנו לא יהיה חמצן לא נוכל לעזור כמו שצריך לאחרים. הנה תזכורת ל-3 הירוקים שממש חשוב לאכול כל יום:

חסה

מכילה חומצה פולית וברזל, שדרושים למניעת אנמיה וחולשה בימים אלו. שימו לב: שילוב 4 עלי חסה בסלט מנפחת את הסלט פי 2 ותורמת לשובע ממושך פי 3, מאשר סלט בלי חסה. עלי החסה לא מכילים כמעט קלוריות והתרומה שלהם להפחתת צריכת סוכרים ונשנושים היא עצומה. אצלי באופן אישי אין סלט בלי חסה.

חסה (צילום: אינגאימג')
חסה (צילום: אינגאימג')

מלפפון

שמעתי מי שאומרים ש"אין בו כלום" - אבל זה לא נכון. יש בו נוגדי חמצון חשובים מאוד והרבה סיבים תזונתיים, ויש בו המון נוזלים (אפילו יותר מאשר בחלב למשל) כך שאפילו אפשר לספור את המלפפונים במסגרת הנוזלים היומית! ולמרות המיתוס השגוי והמצער - אין הבדל מהותי בערך התזונתי בין מלפפון עם קליפה, למלפפון מקולף! עדיף לאכול מלפפון מקולף מאשר בכלל לא! אצלי אישית מלפפונים חתוכים באלכסון, עם מיץ לימון ומלח גס... זה נשנוש מועדף ו"חינמי" כמובן.

מלפפונים (צילום: אינגאימג')
מלפפונים (צילום: אינגאימג')

כרוב

הכרוב מכיל סיבים תזונתיים שמעכבים את תהליך העיכול ותורמים לשובע ממושך מאוד, גם כרוב טרי וגם מבושל. בנוסף,הכרוב מכיל הרבה סידן שדרוש להרפיית שרירים ולתחושת רגיעה בימים אלו. אני אוהבת כרוב בתנור – חותכים לפרוסות גדולות, ספריי שמן זית טבעי, מלח גס... חצי שעה בתנור וזה נפלא!

כרוב (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')
כרוב (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')

אז אל תשכחו את הבריאות של עצמכם, זה יחזק אתכם כך שתוכלו לעזור לאחרים. ועוד לא לשכוח: קונים רק ירקות ישראלים! כולנו תומכים בחקלאות ישראלית